וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפאניקולאו: "הרגע הגדול בחיי". קירלינקו: "נתקענו"

אולימפיאקוס חגגה זכייה מפתיעה ביורוליג, איבקוביץ': "מי היה מאמין ששישקאוסקאס יחטיא מהקו?". קירילנקו: "אין לי הסבר"

מדהים, פשוט מדהים מה שעשתה הערב (ראשון) אולימפיאקוס היוונית בגמר היורוליג. היוונים שהגיעו כאנדרדוגים המהובקים של הפיינל פור, והדהימו את ברצלונה בשלב חצי הגמר, השלימו את המשימה עם ניצחון סנסציוני ודרמטי במיוחד על צסק"א מוסקבה, הקבוצה החזקה באירופה העונה עם 61:62, בזכות סל ניצחון ענק של פרינטזיס, 0.7 שניות לסיום. אולימפיאקוס כבר מצאה את עצמה בפיגור 19 במהלך המשחק, והיה נראה כי הניצחון מונח בכיסם של הרוסים, אבל משחק ענק של פפאניקולאו הוביל את הקאמבק הלא הגיוני הזה.

"זה פשוט ערב לא ייאמן", אמר מנהיג אולימפיאקוס, ואסיליס ספאנוליס לאחר הניצחון המהמם, "לא ייאמן! אנחנו אלופי היורוליג! אנחנו מאושרים שהגענו לרגע הזה, ושלא ויתרנו לאורך כל העונה. נלחמנו, חזרנו ולקחנו את המשחק הזה". על העובדה שזהו לא התואר הראשון שלו, אמר הרכז: "כן, זה הפעם השנייה שאני זוכה בגביע, וזכיתי ב-MVP פעמיים אבל הדבר החשוב ביותר הוא שזכינו הערב בתואר".

קוסטאס פפאניקולאו, שהיה זה שהוביל את אולימפיאקוס בחזרה למשחק אמר: "אין מילים להביע את מה שאני מרגיש כרגע. אין לי מילים לתאר את הקבוצה הנהדרת שלנו. אנחנו משפחה ונלחמנו יחד, לקחנו את אולימפיאקוס לשלב הבא. אני לעולם לא אשכח את הרגע הזה. זה הרגע הכי גדול בחיים ויש לנו את האוהדים הטובים ביותר בעולם".

כוכב המשחק, עם כל הכבוד לפפאניקולאו היה גיורגיוס פרינטזיס שקלע את סל הניצחון הדרמטי, 0.7 שניות לסיום. "זה ניצחון גדול והישג ענק עבורנו, עבור המועדון ועבור האוהדים", אמר הפורוורד בסיום. "אנחנו שמחים ששימחנו אותם לשנים רבות קדימה". על הסל שניצח את המשחק אמר פרינטזיס: "הסל האחרון לא ניצח את המשחק, אנחנו ניצחנו את המשחק. היינו ממוקדם, לא ויתרנו וניצחנו".

גם ריצ'רד דורסי החמיא לאופי של הקבוצה היוונית: "לא הפסקנו להילחם לרגע. לא הצלחנו להיכנס לקצב הערב, הם הוציאו אותנו מהצבע, אבל החבר'ה הצעירים שלנו לקחו אחריות. אמרנו שנצטרך לקלוע לא מעט ג'אמפים הערב, ועשינו את זה מצויין".

לזארוס פפאדופולוס גם הוא היה נרגש מאוד בסיום, ונותר כמעט ללא מילים. "אני לא יודע מה לומר", אמר הענק היווני. "זה היה משחק ענק. חזרנו לחיים ברבע השלישי, קלענו כמה שלשות ענקיות ומצאנו את עצמנו במשחק. האמנו בעצמנו כל הזמן, וזו הסיבה שאנחנו אלופים".

גם דושאן איבקוביץ', שכבר הרבה דברים בכדורסל, היה המום: "הגמר הזה סיפק רגעים בלתי צפויים. אני רוצה לברך את השחקנים שלי, שנלחמו עד הרגע האחרון. לא ציפיתי שנהיה כל כך לחוצים. ברבע הראשון קלעו 7 נקודות עם 7 איבודים. אבל כשהתחלנו לשחק עם הצעירים, זה השתפר. גם כשפיגרנו ב-19 הפרש, אמרתי לשחקנים 'תמשיכו, אפשר לנצח, זה המשחק שלנו'. לא האמנתי ששחקו מנוסה כמו שישקאוסקאס יחטיא זריקות עונשין חשובות כאלה. את מה שקרה ברבע הרביעי אי אפשר להסביר. ספאנוליס היה מוצין, ומאוד לא אנוכי".

מנגד, איזה עצב גדול נרשם בצד של הרוסים. צסק"א נתנה עונה נהדרת, אבל קרסה ברגעי ההכרעה שלה. "זה הפסד מאכזב, מאוד כואב", הודה אנדריי קירילנקו, "אולימיפאקוס חזרה מפיגור 19, ודרוש לב ענק בשביל לעשות את זה. הם הענישו אותנו ברבע הרביעי. אני רוצה להתנצל בפני האוהדים שלנו. לא הגבנו לרימה של אולימפיאקוס, לא הצלחנו לקלוע, נתקענו. קשה להסביר את זה".

גם ג'מונט גורדון אמר בסיום ש"אני המום, המשחק היה בידיים שלנו, אבל הם תפסו מומנטום. אני לא יודע איך זה קרה".

מאמן צסק"א יונאס קזלאוסקאס: "לא קל לי לדבר אחרי משחק כזה. הלוואי שהוא היה נגמר אחרת. אולי כבר חשבנו שהמשחק גמור. לא היינו ממושמעים ודיברנו יותר עם השופטים, הם התחילו לקלוע שלשות, ופתאום הפסדנו. הזריקות עונשין בסיום הרגו אותנו, קלענו רק 2 מתוך 6".

אולימפיאקוס הדהימה את צסק"א וזכתה ביורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully