וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העונה היתה עד כדי כך גרועה?

13.5.2012 / 13:40

פחות שערים, פחות מתח, יותר אדומים וגם האלופה עם אחוזי הצלחה נמוכים להחריד. סיכום סטטיסטי מנסה לענות על השאלה בכותרת

לאן נעלמו השערים?

* יותר שערים, פחות בכל משחק: אמנם הובקעו העונה 749 שערים, אבל השוואת הממוצעים לשנתיים הקודמות, שבהן הונהגה ליגת ה-16, מלמדת שכמות השערים דווקא הידלדלה. השנה קיבלנו 20.2 שערים בממוצע למחזור ו-2.53 שערים בממוצע למשחק, כמות שהיא נמוכה מ-2010/11 (20.71 שערים בממוצע למחזור, 2.58 שערים בממוצע למשחק) ומ-2009/10 (20.51 שערים בממוצע למחזור, 2.56 שערים בממוצע למשחק).

* מעבר לכמות השערים, מתברר ש-26 משחקים הסתיימו העונה ב-0:0 (8.7 אחוז מכלל המשחקים הסתיימו ללא הכרעה). בעונה שעברה היו לנו 25 משחקים מאופסים (8.9 אחוז מכלל המשחקים), ולכן מהבחינה הזו מצבנו טוב יותר ומשתפר גם לעומת מה שקיבלנו לפני שנתיים - 27 משחקים שהסתיימו ללא הכרעה (9.6 אחוז מכלל המשחקים).

אחמד סבע מכבי נתניה חוגג שער. ברני ארדוב
שמר על רף 20 השערים שהושג בשנתיים הקודמות. אחמד סבע/ברני ארדוב

* בגזרת התיקו, קיבלנו עלייה קטנה כאשר 26.3 אחוז מהמשחקים העונה לא הוכרע, לעומת 25.35 אחוז מהמשחקים לפני שנה. לפני שנתיים 27.1 אחוז מהמשחקים הסתיימו בתיקו.

* מלכי השערים דועכים: צריך להצדיע לאחמד סבע שסיים את העונה עם 20 שערים, אבל בניגוד לשנים האחרונות, מלך השערים השנה לא הצליח לדרוס, דווקא כאשר קיבלנו העונה יותר משחקים מהשנים האחרונות. בשנה שעברה היה זה טוטו תמוז (21) ולפני שנתיים שלומי ארבייטמן (28). אגב, בעונות שלפני עידן 16 קבוצות, שבהן שוחקו 33 מחזורים, קיבלנו מלכי שערים שלא חצו את רף 20 השערים.

הלך המתח

* ידענו שביטול הקיזוז ישפיע בעיקר על המתח, אבל קשה להאמין שמישהו חשב שהאליפות תוכרע בשלב כה מוקדם של העונה. עירוני קרית שמונה הבטיחה את הזכייה ההיסטורית שלה במחזור ה-32 וכשנותרו חמישה משחקים לסיום העונה. בשנה שעברה מכבי חיפה חגגה את התואר (מול קרית שמונה) כשנותר לה משחק אחד לשחק, ובעונת הקיזוז הראשונה לפני שנתיים כולנו זוכרים את המתח עד השניות האחרונות.

* למרות היעדר אלמנט המתח, שימו לב לנתון הבא: קרית שמונה היא האלופה עם אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר מזה שמונה שנים. בשנה שעברה חיפה זכתה באליפות עם 76.1 אחוזי הצלחה ולפני שנתיים הפועל תל אביב הגיעה ל-80 אחוזי הצלחה. לקרית שמונה העונה יש רק 65.7 אחוזים. רק עונת 2003/4 שבה חיפה זכתה באליפות מזכירה במשהו את האחוזים הנמוכים, כשאז הירוקים סיימו עם 63.63 אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עירוני קרית שמונה חוגגת עם צלחת האליפות. ברני ארדוב
לקרית שמונה העונה יש רק 65.7 אחוזי הצלחה/ברני ארדוב

* ומה עם המתח בתחתית? הפועל פתח תקוה נפרדה מליגת העל כבר ב-16 באפריל, ארבעה מחזורים לסיום העונה, הפועל ראשון לציון הצטרפה אליה שבוע לאחר מכן, ובעצם היורדת השלישית נקבעה רק במחזור הסיום. בעונה שעברה, למי שהספיק לשכוח, הפועל אשקלון נשרה רק במחזור האחרון, והצטרפה להפועל רמת גן שירדה שלושה מחזורים לפני כן.

הרבה יותר אלימים

* שימו לב לנתון הבא – 77 כרטיסים אדומים הונפו העונה ב-296 משחקים, שמספקים 2.08 כרטיסים בממוצע למחזור ו-0.26 כרטיסים למשחק. בעונה שעברה קיבלנו 58 כרטיסים בפחות משחקים, וממוצע של 1.65 כרטיסים למחזור ו-0.2 כרטיסים למשחק.

* מי שצועדים בראש טבלת האדומים הם וואליד באדיר (הפועל תל אביב) ועודד אלקיים (בני סכנין), שהספיקו להיות מורחקים שלוש פעמים העונה כל אחד. הקבוצה הכי פחות הוגנת בתחום הזה היא בני סכנין, שספגה העונה תשעה כרטיסים אדומים, רק אחד יותר מהפועל תל אביב והפועל ראשון לציון. ההוגנות ביותר הן בית"ר ירושלים ובני יהודה עם שני כרטיסים כל אחת.

השופט דניאל בר נתן שולף כרטיס אדום לשחקן הפועל תל אביב וואליד באדיר. אדריאן הרבשטיין
היה בסרט הזה שלוש פעמים העונה. וואליד באדיר/אדריאן הרבשטיין

* מי שממשיך לככב בצמרת טבלת הכרטיסים הצהובים הוא חאלד חלאיילה, שצבר העונה 17. לפני שנה הוא עמד רק במקום השישי, לפני שנתיים ושלוש הוא היה ראשון. השנה חלאיילה הקדים את קסטוטיס איבשקביצ'יוס (11), שבעונה שעברה היה הבולט בתחום עם 13 כרטיסים.

* דווקא מבחינת כמות הכרטיסים הצהובים, חלה ירידה מסוימת כאשר העונה הונפו 4.1 כרטיסים בממוצע למשחק ו-32.4 למחזור. את השנה שעברה סיימנו עם 4.5 כרטיסים למשחק ו-35.3 למחזור.

חאלד חלאיילה בני סכנין מול דני פרדה מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
רגיל להופיע בצמרת טבלת הצהובים בשנים האחרונות. חאלד חלאיילה/קובי אליהו

מיהן קבוצות המאני טיים?

* מיהי קבוצת המאני טיים העונה? מתברר שיש שלוש כאלה: הפועל תל אביב, מכבי נתניה ובני יהודה. איך מדדנו את זה? בדקנו כמה שערים הן כבשו ברבע השעה האחרונה, ומתברר שהיו להן 15 שערים בין הדקה ה-75 ל-90. ומי התקשתה לייצר שערים בדקות הקריטיות האלה? הפועל חיפה עם חמישה שערים בלבד ברבע השעה האחרונה, אבל לא רחוק ממנה נמצאת דווקא האלופה עירוני קרית שמונה (שבעה שערים בלבד).

* פותחת בסערה: ואם בוחנים בדיוק את ההיפך - מי הקבוצה שמרבה לכבוש שערים דווקא בתחילת המשחק? זו מכבי חיפה שהבקיעה עשרה שערים ברבע השעה הראשונה העונה. הירוקים הקדימו את בני סכנין, כשלקבוצה של שלומי דורה היו תשעה שערים מתחילת המשחק ועד הדקה ה-15. גם בקריטריון הזה קרית שמונה מבין הקבוצות הפחות טובות עם שלושה שערים בלבד.

* ומי הכובשת המצטיינת? הפועל תל אביב הבקיעה שער כל 52 דקות, והקדימה בכך את בני סכנין, עם ההתקפה השנייה בטיבה (כל 55 דקות). עירוני קרית שמונה רק במקום השמיני (69 דקות), ועמוק בתחתית נמצאת בית"ר ירושלים במקום האחרון עם שער כל 104 דקות (!).

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה (למעלה) עם שובל גוזלן. אדריאן הרבשטיין
פתחו את המשחקים בסערה. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

* תרדו על קרית שמונה כמה שתרצו, לפחות יש לה את ההגנה הטובה בארץ, שספגה שער פעם בשעתיים בערך (כל 128 דקות). הפועל תל אביב מיד אחריה עם שער שהיא ספגה כל 95 דקות. להפועל ראשון לציון הייתה המסננת של הליגה עם שער כל 47 דקות.

* לשלוש קבוצות היו אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר במשחקי הבית, שעמדו על 67 - מכבי תל אביב, בני יהודה ועירוני קרית שמונה. להפועל פתח תקוה (35 אחוז) ולהפועל ראשון לציון (33 אחוז) היו את האחוזים הרעים ביותר. בחוץ, אגב, קרית שמונה הייתה המצטיינת (65), לפני הפועל תל אביב (50 אחוז). לראשון לציון היו רק 16 אחוזי הצלחה בחוץ, קצת פחות מהפועל חיפה (26 אחוז).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully