וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: רוני אוסליבן זכה באליפות העולם

רוני רוקט עשה זאת שוב, אחרי שגבר בגמר על אלי קרטר 11:18, והניף גביע רביעי בקרוסיבל: "תשובה לאלה שפקפקו בי"

רוני אוסליבן זכה היום (שני) באליפות העולם בסנוקר, לאחר שגבר בגמר 11:18 על אלי קרטר. אוסליבן בן ה-36 זכה בפעם הרביעית בקריירה בטורניר, וללא ספק היה ראוי לו, לאחר שהציג 17 ימים של סנוקר יציב ואיכותי, בשילוב עם סגנונו ההתקפי והמהיר, הכל כך אהוב על ידי הקהל בקרוסיבל בשפילד.

אוסליבן הוביל 7:10 בתום היום הראשון. את הסבב השני הוא פתח עם ארבעה משחקונים רצופים ועלה ל-7:14. קרטר הגיב עם שלושה רצופים משלו, אבל פה זה נעצר. אוסליבן השלים את המשימה בסבב המשחקונים של הערב, והניף גביע בפעם הרביעית (אחרי 2001, 2004 ו-2008), גביע שמתלווה להמחאה על סך 255 אלף ליש"ט.

כזכור, אוסליבן כבר גבר על אותו קרטר בעבר, בגמר של 2008. אז הוא ניצח אותו 8:18, ועל אף שמבחינת קרטר ההפסד פחות מוחץ - הוא זוכר היטב שזו הפעם ה-12 ברציפות שהוא מפסיד לאוסליבן בטורניר דירוג.

אוסליבן, אולי בניגוד להרגלו, הצליח לשמור הפעם על ריכוז ויציבות לאורך כל הטורניר. הוא סבל מהרעלת קיבה ביום ראשון, אבל היום כבר נראה בריא לחלוטין, כשלצד היכולת ההתקפית המוכרת - הפעם הוא גם סיפק מכות הגנתיות יעילות, שהוציאו את יריבו מאיזון. "היו כמה אנשים שפקפקו בי, אבל הוכחתי להם שאני עדיין מסוגל", אמר אוסליבן.

האנגלי, שאחרי חצי הגמר רמז שאולי יפרוש, הודיע שייקח חצי שנה חופשה מהמשחק. "אני מתכוון ליהנות מהזמן עם המשפחה שלי", אמר בעודו מחזיק את בנו, "אבל הכל בסדר. אני רק רוצה ליהנות מהרגע", כשהוא מבהיר שלא יפרוש וישוב לטורניר גם בשנה הבאה: "אודיע לכם כשאפרוש, אבל בינתיים אני ממשיך". בכושרו הנוכחי, זה בהחלט יהיה עוול לראות אותו עוזב.

אוסליבן ידע גם להודות בסיום לפסיכולוג ד"ר סטיבנס פיטרס, שעבד עמו תקופה ארוכה ועזר לו להתייצב נפשית. "בלעדיו לא הייתי פה", אמר אוסליבן בסיום, "הכל בזכותו". אוסליבן הפך לזוכה המבוגר ביותר בטורניר מאז ריי רירדון, שבגיל 45 גרף גביע שישי בקרוסיבל ב-1978.

"השחקן הטוב יותר ניצח", סיכם קרטר בחיוך מאוכזב, "הוא גאון. הרי זה רוני אוסליבן, לא? אני מרוצה עבור המשחק שהוא ממשיך. יש לו עוד הרבה מה לתרום".

לעמוד הביליארד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully