וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר ההימורים על מירוצי סוסים בחו"ל

לאחר דיון סוער בוועדת הכספים, אושר ההסדר עם מפעילי מירוצים באנגליה ואירלנד, שיאפשרו הימורים מישראל על הענף

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) לאחר ויכוחים רבים הסדר הימורים על מירוצי סוסים עם מפעילי מירוצים באנגליה ואירלנד. על פי ההסדר, יוכלו אזרחי ישראל להמר באופן מסודר באמצעות המועצה להימורים בספורט על מירוצי סוסים שיתקיימו בחו"ל. את ההסדר קידם משרד התרבות והספורט במטרה להגדיל את היקף הכספים המופנים לספורט בישראל מתעשיית ההימורים.

בדיון שהתקיים במאי אשתקד, אמרה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת כי "המקור העיקרי למימון הספורט בישראל, הן זה האתגרי והן זה הקהילתי, מגיע מהימורים. זאת למעט שיעור נמוך של מימון ממשלתי". עוד אמרה לבנת, כי "מרבית מתקני הספורט בישראל ממומנים מכספי ההימורים ועל-כן יש לאפשר למועצה להימורים בספורט להרחיב את מספר והיקף מוצריה".

מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן, שהשתתפה בדיון היום, שנועד להוציא אל הפועל את האישור שניתן זה מכבר (בדיון בשנה שעברה) לקידום הסדר עם מפעילים זרים, אמרה בדיון: "הצפי שלנו שההסדר עם המפעיל הזר יגדיל את הכנסות ה'טוטו-ווינר' בצורה משמעותית ויסייע בפיתוח ענפי הספורט בישראל, לרבות בניית ושדרוג מתקנים קיימים, לרבות מבני ספורט בקהילה".

ח"כ שכיב שנאן (העצמאות) התנגד לתכנית: "מדובר בעוד דרך שבה אנשים יבזבזו את כספיהם וזה כולל אנשים קשי יום המתפתים להמר, חרף הבעיות הכלכליות שלהם". ח"כ שי חרמש (קדימה) תמך בהסדר אם כי קרא להפעלת מירוצי סוסים בישראל: "מניעים פוליטיים מונעים קיום הימורי סוסים בארץ. מדובר בענף עתיר הכנסות, ממנו ייהנו הפריפריה והמיעוטים; בדואים וערבים. הדבר יוביל לפיתוח תעשייה של טיפוח סוסים גזעיים ותעשיית תיירות חוץ. מדובר בפרצה שההימורים יוצאים לאנגליה ואירלנד, שתמנע את האפשרות להביא כסף גדול לארץ".

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) שתמך בהסדר: "הרפורמה הזו נועדה להכניס עוד כסף לספורט בישראל. ההסדר שמובא כאן, נועד להסדיר לפחות את ההימורים בתחום הזה של מירוצי סוסים, כיוון שיש כל כך בעיות ופשע סביב נושא ההימורים בשאר ענפי הספורט, כך שע"ה ההסדרה מנתבים את הכסף הגדול של ההימורים למען ילדי ישראל".

חרף הוויכוחים ההסדר אושר והוא כולל את דרך עריכת ההימורים, דרך ניהול והעברת הכספים, צורת תשלום בגין זכייה, קביעת סכומי הזכייה ועוד. ההתקשרות הינה עם חברת UK Tote הבריטית וחברת Tote Ireland האירית. בדיון השתתפו נציגי ארגוני בעלי חיים, שהשמיעו זה מכבר בדיונים קודמים, את התנגדותם לקיום מירוצי סוסים בישראל ואף למתן לגיטימציה למירוצים בחו"ל באמצעות הסדר הימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully