וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: שיא אישי לאולגה לנסקי ב-100 מטרים

הספרינטרית הצעירה קבעה 11:72 שניות בליגה הבינאגודתית. ייבגניה זבולוטני קבעה את התוצאה השניה אי פעם בפטיש

המחזור השלישי בליגת ניו באלאנס אמנם לא סיפק שיאים ישראלים חדשים, אולם הדבר לא מרמז על איכות התחרות, שכן גם במישור הבינלאומי לא כל תחרות מספקת שיא עולמי חדש. יבגניה זבולוטני ממכבי תל אביב ניצחה כצפוי בתחרות יידוי הפטיש לנשים בתוצאה של 59.67 מ', ההישג השני בטיבו אי פעם בישראל אחרי שיאה הלאומי שנקבע לפני שבועיים. "אני מרוצה מההתקדמות שלי", סיכמה זבולוטני והוסיפה, "אנחנו מתקרבים לשיא העונה. השאיפה שלי היא לשבור את השיא שלי בכל תחרות, אבל אני מקווה שעד סוף העונה ובשיאה אשבור את השיא שלי ואולי אפילו יותר מפעם אחת". עובדה מעניינת שככל הנראה טרם נראתה בעולם היא התוצאה של מנצח תחרות היידוי פטיש לגברים, ויקטור זגינאיקו ממכבי תל אביב, שהוא במקרה גם בעלה של זבולוטני, קבע אף הוא 59.67 מ', אם כי בפטיש שמשקלו גדול מזה של הנשים.

ריצות ה-100 מ' סיפקו תוצאות מצוינות. אולגה לנסקי שניצחה את ריצת הנשים קבעה 11.72 שנ' ושיפרה את שיאה האישי ב-9 מאיות. "המטרה היא לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה (11.55) ואני בהחלט חושבת שזה בהישג יד עוד השנה", סיכמה לנסקי ג'וניור שצברה לאגודתה 1062 נק' – הניקוד הגבוה ביותר שנצבר ע"י אתלט/ית בתחרות היום. בריצת הגברים ניצח דימה ברסקי ממכבי תל אביב שקבע 10.65, תוצאת השנה בישראל. ברסקי שהתחרה לראשונה אחרי פציעה באכילס ציין כי "הקריטריון לאליפות אירופה היא המטרה הראשית, אולם גם פרויקט השליחים חשוב לי לא פחות". אלכסנדר ארונוב ממכבי תל אביב סיים שני עם 10.69 שנ', הישג המהווה שיפור של מאית אחת לשיאו. שיפור של מאית היה גם לאמיר דאי מחולון שסיים שלישי עם 10.72. אנטולי מיננקו מעמק חפר שניצח את המקצה השני, קבע אף הוא 10.72, אלא שאצלו השיפור היה של 11 מאיות.

ריצת ה-800 מ' לגברים הייתה האיכותית ביותר בתחרות. מוקט פטנה מאתלטי אורן השרון הוביל כמעט לכל אורך הריצה, אלא שיימר גטהון ששמר ששמר על כולם מאחור, הביא שוב את יכולת הסיום המצוינת שלו וניצח בזמן של 1:51.08 ד', כמו גם שיפר את שיאו האישי ב-37 מאיות. פטנה סיים שני, 2 מאיות בלבד אחרי גטהון, אבל עם שיפור של 1.10 שנ'. דונלד סנפורד שהמתין בסבלנות לאורך הריצה מהמקום השביעי-שמיני, שמר את עצמו לסיום וסיים שלישי עם 1:52.16. בתחרות המקבילה לנשים ניצחה שני לנדן מאס. רמת השרון שקבעה 2:16.16 ד' ורשמה למעשה שיא יסוד בריצת ה-800 הראשונה שלה. גם חי כהן מהפועל חולון שניצח את הריצה ל-400 משוכות, עשה זאת עם שיא אישי חדש. כהן שקבע 54.16 שנ' ושיפר את שיאו ב-59 מאיות, חזר לא מזמן מניתוח, אולם הדבר לא הפריע לו לחזור לעצמו מהר ובגדול.

יוחאי הלוי ממכבי תל אביב ניצח בתחרות הקפיצה המשולשת עם 16.43 מ'. הלוי שנמצא בכושר טוב ונא בקביעות באזור ה-16.50 מ', אמר בסיום: "אני בהחלט אלך על שיא אישי חדש השנה. ברור לי שאני יכול לעשות זאת". אלוף ישראל בקפיצה משולשת שכבר קבע את הקריטריון לאליפות אירופה ציין: "העונה קצרה במיוחד ואני לא רוצה להיתקע עם הקריטריון עד השלבים האחרונים כפי שנתקעתי שנה שעברה לאליפות העולם". בסוף השבוע הבא ייצא הלוי לשתי תחרויות באירופה. בתחרות הנשים סיימה ניבה זיו ממכבי ראשון לציון ראשונה בין הישראליות עם 12.03 מ'. לינדה אלן האוסטרלית קבעה תוצאה איכותית של 13.30 מ', אם כי היא רחוקה 51 ס"מ משיאה האישי. אלן שנמצאת בתהליכי גיור מתקדמים עקב אירוסיה לבחור יהודי באוסטרליה, טרם קבעה את הקריטריון האולימפי האוסטרלי למשחקי לונדון, כאשר בדומה לישראל, היא נדרשת להשיג את הקריטריון הקשה בלבד (14.30 מ'). "מאוד נהניתי כאן. נכון שהרמה לא גבוהה במיוחד, אבל אני לא דואגת למקום שמופיעות בו כל כך הרבה נשים לתחרות, בטח אם הן כל כך צעירות וכל עתידן לפניהן". הלן ציינה אף כי לבטח תחזור לישראל במשחקי המכבייה הבאים בשנה הבאה.

דורית נאור ממכבי תל אביב ניצחה בתחרות הטלת כידון לנשים עם 42.17 נק'. ההפתעה בתחרות הגיעה מצדה של אנסטסיה מוצ'קייב, שיאנית ישראל הטרייה בהדיפת כדור ברזל מבני הנגב באר שבע, שהגיעה לתחרות רק על מנת להעניק ניקוד לאגודתה, ובניסיון היחיד בו הטילה, היא הרחיקה את הכידון ל-39.53 מ' וסיימה במקום השני לפני ילנה גילימוביץ' ממכבי תל אביב שסיימה בתוצאה של 38.64 מ'. מוצ'קייב, מבלי שכלל התכוונה, הפכה למטילת הכידון החמישית בטיבה בישראל ובעלת התוצאה ה-11 בטיבה כשהיא עוקפת את גילימוביץ' ששיאה האישי הנו 39.26 מ'. נאור, שיאנית ישראל, אמרה בסיום התחרות: "אני בהחלט חושבת רק על שיפור השיא האישי". היא אף התייחסה לעובדה שמקצוע הטלת הכידון לנשים הוא אחד הפחות מפותחים באתלטיקה הישראלית והסבירה: "הענף הזה לא קיים כלל בבתי הספר ולכן לא מגיעות אליו נשים, ואם הן כבר מגיעות, זה בגיל מאוחר יחסית וללא בסיס ראוי".

אודי קרני ורומן קוגן ממכבי תל אביב סיימו במשותף במקום הראשון בתחרות הקפיצה במוט לגברים עם 4.61 מ'. אלכסנדרה לוקשין ממכבי חיפה ניצחה ב-400 מ' משוכות עם 1:07.81 ד'.

* תום קליסקי, מטיל הכידון מעמק הירדן ניצח בסוף השבוע בתחרות בהאצ'ינסון שבארה"ב עם 63.74 מ', הישג המהווה את תוצאת השנה לישראלי ושיפור של 3.40 מ' לשיאו האישי.

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully