וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי זכתה בגביע האנגלי אחרי שגברה 1:2 על ליברפול

קבוצתו של די מתאו נהנתה משערים של ראמירס (11) ודרוגבה (52) כדי להניף את הגביע השביעי בתולדותיה. קארול צימק (64)

בדיוק שבועיים לפני שהיא עולה אל גמר ליגת האלופות, זכתה הערב (שבת) צ'לסי בתואר הראשון שלה לעונת 2011/12, כשזכתה בגביע האנגלי לאחר שגברה 1:2 על ליברפול בגמר. קבוצתו של רוברטו די מתאו רשמה זכייה שביעית בתואר הנכסף, הודות לשערים של ראמירס (11) ודידייה דרוגבה (52) ועתה היא תוכל להגיע למשחק הענק מול באיירן מינכן עם הרבה ביטחון עצמי. ליברפול, לעומת זאת, רשמה הופעה שהזכירה את העונה החלשה שלה בפרמיירליג, כשגם התעוררות מאוחרת שלה לא סייעה לה כדי לחזור למשחק, והיא תיאלץ להסתפק בגביע הליגה בו זכתה מוקדם יותר העונה.

פרנק למפארד שחקן צ'לסי מניף את הגביע עם חבריו. GettyImages
תואר ראשון, בדרך לתואר נוסף? צ'לסי חוגגת זכייה בגביע/GettyImages

שחקניו של קני דלגליש כמעט ולא הגיעו לרחבת הלונדונים במחצית הראשונה, ונכנעו בדקה ה-11 לאחר שטעות בהגנה איפשרה לראמירס להשלים מתפרצת נהדרת עם כדור ברשת, ובכך הפך לברזילאי הראשון בהיסטוריה שכובש בגמר הגביע האנגלי. מי שחשב שהמומנטום ישתנה במחצית השניה התבדה, ומהר: צ'לסי המשיכה לשלוט בכדור ולהגיע לרחבת יריבתה, ובדקה ה-52 נעץ דידייה דרוגבה את הכדור השני ברשתו של ריינה, כשהפך מסירה מצויינת של למפארד לשער והמשיך את המאזן המדהים שלו: שער בכל אחד משמונת הביקורים שלו בוומבלי.

דווקא כשהיה נדמה שקבוצתו של דלגליש לא תצליח להרים את הראש, הגיעה נקודת המפנה: אנדי קרול נכנס אל המשחק, והגיב עם שער נהדר בדקה ה-64 שהחזיר את קבוצתו לחיים. השער שינה לחלוטין את מהלך המשחק והכניס אמונה בשחקני ליברפול, שפשוט השתלטו לחלוטין על המשחק והרבו לתקוף את שערו של צ'ך. קארול כבר יצא לחגיגות בדקה ה-82 לאחר שחשב שכבש שער חוקי, אך השופט קבע כי הכדור לא עבר את הקו, צ'לסי הצליחה להחזיק מעמד עד לסיום, והשחקנים של די מתאו חגגו תואר ראשון לעונה. האם הוא יהווה הקדמה לתואר נוסף, גם בעוד שבועיים?

ראמירס שחקן צ'לסי חוגג עם חואן מאטה. Clive Mason, GettyImages
פריצה נהדרת, שער נהדר. ראמירס ומאטה/GettyImages, Clive Mason

מחיצת ראשונה

דקה 1: דרוגבה ניסה את כוחו כבר אחרי 40 שניות כקיבל כדור מחוץ לרחבה וירה אותו מהאוויר, אבל הבעיטה שלו לא מדוייקת.

דקה 11: שער! אחרי פתיחה מהוססת של הכחולים, הם עלו ליתרון ממתפרצת נהדרת! חואן מאטה הזין את ראמירס במרכז השדה, וזה גבר על אנריקה עם פריצה נהדרת והכניע את ריינה שלא סגר טוב את הפינה, 0:1 לצ'לסי.

דקה 13: ליברפול כמעט והשוותה, כשגלן ג'ונסון הרים כדור טוב אל בלאמי, אבל איבאנוביץ' בלם היטב על הניסיון.

דקה 16: צ'לסי היתה קרובה לעלות ל-0:2, כשראמירס ניסה להרים אבל הכדור שלו הלך גבוה וכמעט נכנס, ריינה עצר את הכדור ממש מתחת למשקוף.

דקה 24: סלומון קאלו כמעט והדהים את כל הגנת ליברפול, כשעבר שני מגינים ופרץ אל הרחבה, אבל דניאל אגר עצק אותו ברגע האחרון. הרבה מזל לליברפול.

דקה 40: ליברפול פשוט לא הצליחה להגיע למצב בתוך הרחבה של הלונדונים. אולי משהו ישתנה במחצית השניה.

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי. Clive Brunskill, GettyImages
פשוט לוהט בוומבלי. דרוגבה/GettyImages, Clive Brunskill

מחצית שניה

דקה 46: צ'לסי פתחה את המחצית השניה עם התקפה נהדרת, וקול מצא את עצמו מול מגן אחד בקצה הרחבה, אבל ניסה לשלוח כדור רוחב ואיבד את ההזדמנות.

דקה 52: שער! ההגנה של ליברפול שוב נרדמה, למפארד מצא את דרוגבה בתוך הרחבה, והחלוץ ניצל את העובדה ששקרטל רק השקיף עליו וירה כדור נהדר ברגל שמאל שהכניע את ריינה, 0:2 לצ'לסי.

דקה 59: הלונדונים המשיכו לשלוט ללא עוררין, והתקפה נהדרת שלהם הגיעה לסלומון קאלו שניער את המגן שלו, אבל במקום למסור או לבעוט שיחרר כדור שהלך החוצה.

דקה 62: למפארד מנסה את כוחו בבעיטה חופשית מ-22 מטרים, אבל הכדור שלו טס ליד הקורה והחוצה.

דקה 64: שער! ליברפול חזרה לחיים! אנדי קארול שנכנס רק תשע דקות קודם לכן מנצל טעות של בוסינגווה ויורה כדור ענק שלא מותיר לצ'ך סיכוי, 2:1 לצ'לסי.


דקה 73: הזדמנות טובה לליברפול, סוארס לקח את הכדור מהאגף, פרץ אל המרכז וירה כדור שטוח מקצה הרחבה, אך צ'ך קלט היטב.

דקה 76: שוב אנדי קארול היה קרוב להציל את ליברפול כשהתרומם מצויין ברחבה, אבל הנגיחה שלו הלכה מעל לשער.

דקה 82: איזו הזדמנות לליברפול! קארול שוב התרומם נהדר ונגח בסיומו של מהלך נפלא של ליברפול, צ'ץ רשם הדיפה מרהיבה אבל האם הכדור כבר עבר את הקו? השופט פסק שלא, וצ'לסי שמרה על היתרון.

אנדי קארול שחקן ליברפול. Clive Brunskill, GettyImages
הכניסה שלו שינתה את המשחק, אבל לא הספיקה. קארול/GettyImages, Clive Brunskill

ליברפול: פפה ריינה, גלן ג'ונסון, מרטין שקרטל, דניאל אגר, חוסה אנריקה, ג'ורדן הנדרסון, ג'יי ספרינג (אנדי קארול, 55), סטיבן ג'רארד, סטיוארט דאונינג, קרייג בלאמי (דירק קאוט, 78), לואיס סוארס.

צ'לסי: פטר צ'ך, ז'וזה בוסינגווה, ברניסלב איבנוביץ', ג'ון טרי, אשלי קול, ג'ון אובי מיקל, סלומון קאלו, ראמירס (ראול מיירלש, 76), פרנק למפארד, חואן מאטה (פלורן מאלודה, 90), דידייה דרוגבה.

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully