וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי ואוקלהומה סיטי ב-0:3, הניקס ודאלאס בדרך הביתה

לברון קלע 17 נקודות ברבע האחרון ב-70:87 של ההיט בגארדן, האלופה הגאה הובסה בביתה 95:79 לת'אנדר המצוינים

פלייאוף ה-NBA מעביר הילוך. המשמעות של כל משחק ומשחק עולה, והלילה (בין חמישי לשישי) התקרבנו צעד נוסף אל עבר העולות הראשונות לסיבוב השני. במשחק הראשון של הלילה ניצחה מיאמי 70:87 בניו יורק ועלתה ל-0:3 בסדרה, בעוד במשחק השני צנחה גם האלופה הגאה דאלאס לפיגור 3:0, כשהובסה בביתה 95:79 לאוקלהומה סיטי.

ניו יורק (7) - מיאמי (2) 87:70

אוי, ניו יורק, ניו יורק. המועדון שעבר כל כך הרבה בשנים האחרונות ובעונה החולפת בפרט באמת האמין שיש ביכולתו להדהים את העולם כולו עם ריצת פלייאוף נדירה, אבל כנראה שזה כבר לא יקרה. אחרי שני התבוסה במשחק מספר 1 ופרשת אמארה סטודמאייר והמטף במשחק מספר 2, קיבלנו הלילה משחק שהוכיח פעם נוספת, מעבר לכל ספק, את פערי הרמות העצומים בין קבוצה שחולמת, וכזו שמבצעת. ההפסד הלילה שבר את שיא ה-NBA לקבוצה עם 13 הפסדים רצופים בפלייאוף, כאשר הפעם האחרונה שהניקס ניצחו בפוסט סיזן היתה אי שם באפריל 2001 (השיא הקודם, אגב, היה שייך לממפיס מודל 2004-2006).

מרבית המשחק הלילה לא היה יפה במיוחד. למשך עשר דקות שלמות ברבע השני מיאמי לא קלעה סל שדה. הניקס הגיבו עם שלושה סלים בלבד ברבע השלישי כולו. אלא שאז, אחרי שהיה מצוי בבעיית עבירות ולא ממש הופיע למדיסון סקוור גארדן בשלושת הרבעים הראשונים, לברון ג'יימס אמר את דברו. המלך שב מהספסל כדי לדאוג לגמור את המשחק שהלך צמוד באותן דקות, כשהפציץ שמונה נקודות רצופות ו-17 במהלך הרבע המכריע, ולניקס המסכנים פשוט לא היתה תשובה.

קינג ג'יימס סיים עם 32 נקודות בסך הכל (9 מ-21 מהשדה, 12 מ-13 מהעונשין), אליהן הוסיף 8 ריבאונדים, 5 אסיסטים וגם 8 איבודים. דווין וויד תרם 20 נקודות משלו, מריו צ'אלמרס היה טוב מאוד עם 19 ו-5 שלשות ואילו כריס בוש הסתפק ב-9 נקודות בלבד, מספר שעות אחרי הולדת בנו. בצד השני, עדיין ללא אמארה, אימון שאמפרט וג'רמי לין כמובן, הניקס קיבלו 22 מכרמלו אנתוני (7 מ-23 מהשדה), וזהו פחות או יותר. ג'יי אר סמית' קלע רק 5 מ-18 הזריקות שלו, ומול יציעים הולכים ומתרוקנים הניקס קלעו 31% מהשדה (22 מ-69) ו-20% מחוץ לקשת (4 מ-20). כעת ניו יורק תקווה שלא לעוף בסוויפ כשתארח גם את המשחק הרביעי, ביום ראשון.

צפו בתקציר המשחק

שחקן ניו יורק ניקס אמארה סטודמאייר. Jeff Zelevansky, GettyImages
לפחות אמארה סטודמאייר בא לתמוך בחברים/GettyImages, Jeff Zelevansky

דאלאס (7) - אוקלהומה סיטי (2) 95:79

ב-2006 מיאמי זכתה באליפות הראשונה בתולדותיה, רק כדי להיות מודחת בפלייאוף של 2007 בסוויפ. כנראה שזה הגורל של דאלאס המסכנה, ששבה הלילה הביתה אחרי שני הפסדים צמודים וכואבים במיוחד באוקלהומה סיטי במטרה לפתוח מחדש את הסדרה, וקיבלה מהלומה ישר לפרצוף. כאן יהיה מקום לא רע להזכיר כי אף קבוצת בתולדות הפלייאוף של ה-NBA לא שבה מפיגור 3:0, ומארק קיובן, שבעצמו נראה עגום למדי במהלך המשחק, כבר מתחיל לעכל גם כן את ההדחה המוקדמת.

הת'אנדר הוליכו לאורך כל הדרך וברבע השני כבר פתחו יתרון של 33:48, בעיקר בזכות ערב פנטסטי של קווין דוראנט. האלופה הגאה עדיין לא הרימה ידיים, פתחה היטב את המחצית השניה וצימקה ל-50:45 בלבד, אלא שזה כל מה שהיה ביכולתה לעשות. ראסל ווסטברוק וג'יימס הארדן השתלטו על הדקות הבאות, דייקוואן קוק ודרק פישר תרמו שלשות מהספסל, והפער רק הלך וצמח עד 69:95, חמש דקות לסיום. סקוט ברוקס הוריד את הכוכבים שלו כדי שלא ייפצעו כפי שקרה בשיקגו, והמחליפים של דאלאס ניצלו זאת כדי להמתיק במעט, ממש במעט, את הגלולה המרה.

דוראנט סיים ערב יעיל במיוחד של 31 נקודות ב-11 מ-15 מהשדה, ווסטברוק הוסיף 20, פישר, סרג' איבקה והארדן תרמו 10 וכקבוצה הת'אנדר איבדו 8 כדורים בלבד לאחר שהיו אחת הקבוצות הכי מאבדות בעונה הסדירה. מנגד, דירק נוביצקי סיים עם 17 שממש לא הספיקו, כשכל אחד מהכוכבים של המאבס קלע באחוזים רעים: שון מריון עם 1 מ-8, וינס קרטר עם 2 מ-8, ג'ייסון טרי עם 3 מ-10, ונוביצקי עצמו, אגב, עם 6 מ-15. האם האלופה הולכת הביתה בסוויפ? התשובות ביום ראשון.

צפו בתקציר המשחק

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי, ג'ייסון טרי. Ronald Martinez, GettyImages
איך נפלו גיבורים? נוביצקי וטרי/GettyImages, Ronald Martinez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully