וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית הכסף

5.5.2012 / 7:15

גם כשכל צרה בצ'לסי הודבקה לו, פרננדו טורס נהג באצילות. הבוס לקח לארוחות, המאמן ידע איך לעודד. כעת הוא בא על שכרו בצדק

18 בספטמבר 2011. פרננדו טורס עובר את דויד דה חאה ובועט את הכדור לעבר השער החשוף, כמו שעשה מאות פעמים בעבר, אך רושם החמצה מזעזעת. אוהדי מנצ'סטר יונייטד מריעים, קבוצתם שומרת על הניצחון והחלוץ הספרדי ממשיך להיות מושא ללעג בקרב אוהדי הכדורגל באירופה והתקשורת העוקצנית באנגליה, למרות השער המצמק שהבקיע באותו משחק. צ'לסי שוב כושלת במשחק גדול, טורס יורד מהמגרש בראש מורכן.

24 באפריל 2012. טורס דוהר באין מפריע על פני חצי מגרש, מוצא עצמו לבד מול ויקטור ואלדס, עובר את השוער ולשם שינוי גם מגלגל לרשת בתוספת הזמן בקאמפ נואו - אותו מגרש בו ערך את הופעת הבכורה שלו כשחקן אתלטיקו מדריד. אוהדי ברצלונה, שראו את 'אל ניניו' מבקיע מולם בפעם השמינית בקריירה, מבינים שהחלום האירופי נגוז. צ'לסי שוב חוגגת העפלה לגמר ליגת האלופות, טורס בעיקר משחרר אנחת רווחה.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. רויטרס
החמיץ, הושפל, התייסר, אבל לרגע לא נשבר. פרננדו טורס/רויטרס

כשהוא לקראת סיום העונה המלאה הראשונה שלו בצ'לסי, ולאחר 15 חודשים בהם ניסה ללא הצלחה לשאת על כתפיו את הציפיות שליוו את תג המחיר ששולם עבורו לליברפול, איש 50 מיליון הליש"ט של רומן אברמוביץ' מתחיל להשמיע קולות מעודדים של התעוררות. טורס אמנם נחשב לפלופ גדול בעונה וחצי בלונדון, אבל עכשיו – במאני טיים של עונת 2011/12 – ניצבת בפניו הזדמנות כפולה בגמר הגביע האנגלי ובגמר ליגת האלופות. יש לו אפשרות לא רק לזכות בתואר משמעותי ראשון בקריירה ברמת המועדונים, אלא גם להחזיר את החוב ולהתנער מעולו של תג המחיר.

הלקח של שבצ'נקו

בינואר אשתקד, עם סיומו של חלון ההעברות, אברמוביץ' שוב שלף את הארנק ושילם סכום אסטרונומי עבור כוכב על. טורס עשה את הדרך מליברפול תמורת סכום מופרך וחסר פרופורציות של 50 מיליון ליש"ט וניסה להשתלב בסגל חזק ומגובש שזכה עונה קודם לכן באליפות. קרלו אנצ'לוטי לא ידע איך לשלבו בהרכב, היה משוכנע כי אין סיכוי לצוות אותו לצד דידייה דרוגבה וראה איך לסקורר הספרדי המחונן לקחו חודשיים שלמים כדי לכבוש את שער הבכורה במדי צ'לסי. כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. התפוקה העלובה של טורס גררה ביקורות חריפות מכל עבר, אבל דווקא אברמוביץ' דאג לדבר אל ליבו של השחקן. "אל תדאג מכלום, קח את הזמן ותתאפס", אמר הבעלים בארוחה פרטית שקיים עם החלוץ. הוא בהחלט לקח את הזמן.

לאורך כל השנה הראשונה שלו בצ'לסי, טורס שיחק עם מטען עודף. משקולת של 25 מיליון ליש"ט על כל רגל. רק שחקנים שחוו זאת על בשרם יכולים להזדהות ולהסביר את מה שעבר עליו בתקופה בה נראה היה כי איבד כל קשר עם השער. אנדריי שבצ'נקו, שהגיע לצ'לסי על פי בקשתו האישית של אברמוביץ' תמורת 30 מיליון ליש"ט ממילאן, אמר בראיון ל'דיילי מייל' עוד לפני השער של טורס בברצלונה: "ראיתי אותו בהרבה מאוד משחקים, והוא סבל מחוסר מזל. הוא נע בלי הפסקה, עושה הרבה עבודה עבור הקבוצה ובעיקר צריך זמן. הוא משחק טוב, בדיוק כמו שאני שיחקתי טוב בימים שלי בצ'לסי, רק שלא כבשתי מספיק. שער אחד חשוב יכול לשנות את הכל. אז הסכר יתפרץ".

עוד אחד שהבין את מצבו של טורס הוא שון רייט פיליפס, שעלה 21 מיליון ליש"ט לצ'לסי כשרכשה אותו ממנצ'סטר סיטי לפני שבע שנים. "זה פחות תג המחיר שמכביד עליך, ויותר הציפיות הגדולות שנלוות לעניין", הסביר קשרה של ק.פ.ר. "אלמלא תמיכתם של השחקנים ושל ז'וזה מוריניו, זה היה הרבה יותר קשה. אולי עכשיו הכל יידבק לטורס והמצב יחזור להיות נורמלי. השער שלו בברצלונה הוכיח שהוא שווה כל פני".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

החלום של אברמוביץ'

בעוד אנצ'לוטי הרכיב את טורס ודרוגבה יחד ארבע פעמים עד שפוטר, המאמן הבא אנדרה וילאש בואש עשה זאת במקרה אחד בלבד. אלא שאצלו, דווקא טורס זכה לעדיפות בתחילת העונה. למרות האמון מצד המאמן הפורטוגלי, טורס סיפק צמד מול גנק, שער ליגה בהפסד ליונייטד וארבעה בישולים. מאזן עגום עבור מי שנהג להבקיע כמעט מדי שבוע בקבוצותיו הקודמות. גם וילאש בואש פוטר, וכמו במקרה אנצ'לוטי חלק גדול מהאשמה בהחלפתו הוטחה בטורס. מצבו של החלוץ הספרדי נראה כבר חסר תקנה, במיוחד לאחר שגם הודח מסגל נבחרת ספרד וחזה במחליפו רוברטו סולדאדו כובש שלושער. למרות זאת, אברמוביץ' המשיך לגבות את הרכש הגדול שלו, בתקווה שבשלב מסוים יוכיח אחרת.

חמישה ימים אחרי שהבטיח את מקומה של צ'לסי בגמר האלופות, טורס אכן הוכיח אחרת והראה מה ביטחון עושה לשחקן, כשהרשית שלושער לרשת ק.פ.ר. במרומי יציע הכבוד, אפילו אברמוביץ' הקפוא בדרך כלל, לא הסתיר את התלהבותו והחליק ידיים עם אנשיו. בניגוד לחוסר הסבלנות שהוא מגלה כלפי מאמנים, בנושא של טורס הוא חש כי התעקשותו השתלמה. אולי דווקא הרכש המושמץ שלו יהיה האיש שיגשים לו בעונה מאכזבת בליגה את החלום האולטימטיבי – זכייה היסטורית בליגת האלופות.

בניגוד לכל התחזיות, דווקא המאמן הזמני רוברטו די מתאו, שעדיין לא פתח פעם אחת עם טורס ודרוגבה יחד בהרכב ומראש הצהיר כי יעניק עדיפות לגווארדיה הוותיקה, היה האיש שהצליח להחזיר את טורס לעניינים. עד כדי כך שעכשיו הוא מתלבט אם לנטוש את מערך ה-4-2-3-1 המועדף עליו ולעבור לשיטה של שני חלוצים – דבר שיקנה לו עוד כמה נקודות זכות אצל הבעלים. "אני הייתי פותח עם שניהם בחוד", הציע השוער פטר צ'ך. "אני לא יודע אם זה יעבוד מיד, אבל אני בטוח שיום אחד זה יתחבר ויניב הרבה שערים. טורס משוחרר יעשה טוב לכל מי שישחק לצידו".

הבעלים של צ'לסי רומן אברמוביץ'. GettyImages
השלושער של טורס גרם לו לצאת מגדרו ביציע. רומן אברמוביץ'/GettyImages

ההזדמנות של צ'לסי

קשה להאמין, אבל ב-2012 רק פרנק למפארד כבש יותר שערים מאשר טורס עבור צ'לסי. שבעה כיבושים יש לטורס בכל המסגרות מאז חילופי המאמנים, אחרי ששבר בצורת של 25 משחקים ללא שער בעזרת צמד מול לסטר. אותו משחק בגביע, במהלכו גם בישל פעמיים, שיקם את הביטחון של טורס והחזיר לקבוצה את האמון בו. השלושער שלו לרשת ק.פ.ר היה הראשון מאז עשה זאת בסוף 2009 עבור ליברפול.

לפתע, כובש שער הניצחון בגמר יורו 2008, אלוף אירופה ואלוף העולם עם נבחרת ספרד, מציג מספרים קצת יותר אופייניים ומאותת לוויסנטה דל בוסקה לקראת היורו הנוכחי. "אני מרגיש טוב כמו פעם", אמר השבוע טורס. "גם לפני כן הרגשתי בסדר, אבל לא הצלחתי לכבוש. דברים הולכים לי טוב יותר. כשעובדים קשה, יש תגמול. מהרגע הראשון שלי באנגליה הדברים הלכו לי חלק ודי בקלות, אם לומר את האמת. בצ'לסי נתקלתי בשנה קשה. כל מה שנותר לי זה לעבוד קשה ולחכות לרגע בו אוכל ליהנות".

טורס אכן השקיע ללא לאות וסירב להתייאש, גם כשמסביבו כבר הרימו ידיים ומראהו לאחר החמצות היה פשוט מכמיר לב. הוא סבל מחוסר מזל משווע גם במשחקים בהם הציג יכולת טובה, ולא התבייש לעבוד בשביל אחרים. לפעמים אפילו הגזים, ובצורה בלתי אופיינית לחלוצים חיפש את המסירה כשניצב במצבי הבקעה טובים. לכן אוהדי צ'לסי הבינו לליבו ועודדו אותו, למרות שאיבד את הביטחון באופן מוחלט. ההשקעה שלו לא השאירה אף אחד אדיש.

סיפורה של צ'לסי זהה. גם היא חוותה תקופה מאכזבת באופן כללי, אבל אחרי עונה לא פשוטה אותה תסיים ככל הנראה מחוץ לארבע המובילות בליגה לראשונה זה עשור, היא מוכנה לקטוף את פירות העבודה הקשה עם זכייה בגביע מול האקסית של טורס, ליברפול, וכמובן עם תואר אירופי. צ'לסי מקבלת הזדמנות שנייה בגמר האלופות אחרי אותה החלקה זכורה של ג'ון טרי ב-2008, השחקנים זוכים להזדמנות שנייה מדי מתאו אחרי שכשלו אצל וילאש בואש, וטורס מקבל הזדמנות שנייה מהמועדון שכבר חשב להתנער ממנו, להזכיר שיש חיים גם אחרי דרוגבה ואולי להתגלות כחיזוק הכי טוב של צ'לסי לקראת העונה הבאה. אף אחד מהם לא מתכוון לתת לזה לחמוק לו מבין הידיים. כי מי יודע אם יהיה צ'אנס נוסף.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. Mike Hewitt, GettyImages
רוצה להוכיח שיש לצ'לסי על מי לסמוך גם ביום שאחרי דרוגבה. פרננדו טורס/GettyImages, Mike Hewitt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully