וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל ברקוביץ': ”עד שלא תהיה מנהלת, לא אשתוק”

כוכב העבר כינס את אוהדי הקבוצות, אך רק עשרות בודדות הגיעו. הקוסם אמר: ”הכדורגל מת, צריך להחיות אותו”

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

המאבק של איל ברקוביץ' בהתאחדות לכדורגל נמשך: שחקן העבר כינס מוקדם יותר את אוהדי הקבוצות השונות כדי למחות על התנהלותה של ההתאחדות בעקבות החלטות בית הדין האחרונות והאלימות הנמשכת בכדורגל הישראלי. זו ההפגנה השנייה שאירגן קפטן הנבחרת לשעבר ואיש התקשורת כיום, והתזמון שלה הפעם הוא לא מקרי, רגע לפני משחקי חצי גמר גביע המדינה, שייפתחו בשעה 18:00 בערב. למרות כוונותיו של ברקוביץ', אל המקום הגיעו רק עשרות בודדות של אוהדים שקיבלו משחקן העבר חולצות עם הכיתוב: "די לאלימות, די להתאחדות".

כזכור, ב-16 לאפריל, לפני שבועיים בלבד, ברקוביץ' כבר הוביל הפגנה באותו מקום ממש. להפגנה ההיא, ציפה ברקוביץ' שיגיעו אוהדים רבים, אולם רק כ-250 אנשים התייצבו בסופו של דבר, כמחציתם עיתונאים וצלמים. גם הפעם לא הגיעו אוהדים רבים להפגנה, כשבין המפגינים ניתן היה לזהות בעיקר ילדים. ברקוביץ' הביא עימו את שחקן העבר שמעון צ'רנוחה ואת אחיו ניר ברקוביץ'.

"אני מקווה שהמנהלת החדשה תעשה סדר", אמר ברקוביץ'. "אני שמח עם הצעד הראשון שיעקב שחר וג'קי בן זקן ויושבי הראש עשו את הצעד, הפנימו שהכדורגל צריך לעבור שינוי גדול. אני זה לא העניין, וכמו שאמרתי בפעם הראשונה שבאתי להפגין, הנקודה זו לא איל ברקוביץ' או צ'רנוחה אלא להחזיר את הכדורגל למה שהיה פעם שאהבנו, עם שקיפות מלאה. הכדורגל שכל כך הרבה אוהדים אוהבים איבד את עצמו, ההתאחדות קרסה והגיע הזמן לשנות את כל העניין.

"מה שראשי הקבוצות עשו, זה מה שצריך לעשות", הוסיף ברקוביץ' על כינוס ראשי הקבוצות. "צריך להקים מנהלת ליגה לא תלויה, שתהיה בלי אינטרסים או מרכזי ספורט. את המנהלת צריכים לנהל אנשים נטולי אינטרסים. כשזה יקרה, הכל ישתנה פה. לא יהיה 'אני אסדר לך להיות יושב ראש ואתה תסדר לי'. הציבור וקהל הציבור לא מטומטמים. הבריחה של הקהל מהמגרשים היא לא סתם. בתקופתי ובתקופות לפני כן של מלמיליאן, סיני, שפיגל ושפיגלר היה כדורגל. מנהלת הליגה זה הפיתרון. ראשי הקבוצות יבחרו את האנשים שיעמדו בראש. עד שלא תהיה מנהלת ליגה, אני לא אשתוק. ביום שתהיה מנהלת ליגה, לא תשמעו ממני מילה".

"פניתי לכמה שחקני עבר. הם סירבו לי בתוקף"

על המבנה של מנהלת הליגה, על פי חזיונו, אמר ברקוביץ': "אני רוצה שראשי הקבוצות יבחרו את האנשים. יש אנשי צבא לשעבר, מנכ"לים של חברות גדולות שצריכים לנהל את זה. אין לי בעיה שיהיו אנשים כמו צביקה שרף או בוני גינצבורג, העיקר שהם יהיו נטולי אינטרסים. הפעם אני מקווה שנלך עד הסוף".

ברקוביץ' גם נשאל מדוע לא נראים בשטח יותר שחקני עבר, ואמר: "פניתי לכמה שחקני עבר. הם סירבו לי בתוקף כל אחד מהאינטרס שלו. פחדנים או לא? יש אנשים שמתפרנסים מהכדורגל ואפשר להבין אותם. ציפיתי שכמה מכל שכבה ומכל דור יגיעו. גם לא הגיעו הרבה אוהדים היום. לא משנה הכמות, אלא המטרה היא שזה צריך להיות של כולם. אני אהיה פה מתי שצריך. המנהלת יצאה לדרך, כל ראשי הקבוצות תומכים בהם, וכל האוהדים בארץ רוצים בשינוי הזה. הלוואי שזה ימשיך כך. הכדורגל כבר מת, צריך להחיות אותו".

ברקוביץ' המשיך להבהיר כי "המחאה היא לא נגד אבי לוזון אלא נגד ההתאחדות. אין לי בעיה שאבי לוזון ימשיך להיות יושב ראש ההתאחדות, אבל שיתעסק רק בנבחרות, ואם הוא רוצה ללכת לקוקטיילים, אין לי בעיה עם זה". לגבי האנשים שהוא חושב שצריכים לעמוד בראש הגוף שיוקם, אמר ברקוביץ': "חשבתי על אנשים כמו צביקה שרף, בוני גינצבורג. הם מעוניינים, אבל ייקח זמן עד שזה ייצא אל הפועל. לא אני בוחר. לא רציתי תרומות של גופים מסחריים להפגנה. קניתי אלף חולצות ואני לא צריך תרומות מאף אחד".

שחקן העבר שמעון צ'רנוחה הוסיף: "ההתאחדות לכדורגל הולכת מכישלון לכישלון. אלה אנשים שעובדים בלי מפה ובלי מצפן. הכל נעשה בשליפות מהמותן. הכל קומבינות. אני קורא ליעקב שחר ולג'קי בן זקן לא להרפות. שאנשי לוזון ישאלו את עצמם למה כל כך שונאים אותם, זה בגלל ההתנהלות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully