וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוראן אריקסון: "בטוח שהודג'סון יעשה עבודה טובה"

השבדי, שאימן את נבחרת אנגליה חמש שנים, החמיא למאמן החדש. אינטר, בה אימן הודג'סון בעבר, מסרה: "חוגגים איתו"

הרבה גבות הורמו בממלכה המאוחדת ביממה האחרונה. בסוג של מהלך בזק, לפחות מבחינה תקשורתית וחיצונית, רוי הודג'סון בן ה-64 מונה למנג'ר נבחרת אנגליה. הנבחרת נמצאת חמישה שבועות בלבד מפתיחת משחקי יורו 2012, בבית הכולל גם את המארחת אוקראינה ואת שבדיה וצרפת ומאז התפטרותו של פאביו קאפלו בפברואר האחרון, שלושת האריות נותרו עם סטיוארט פירס כמנג'ר זמני, עד היום.

הודג'סון, שהוביל את פולהאם לגמר הליגה האירופית, נכשל נחרצות בליברפול והעונה שוב הצליח בווסט ברומיץ'. המנג'ר הוא שועל ותיק ותפקידו בנבחרת יהיה ה-19 בקריירת האימון, כשבין היתר הוא אימן את נבחרות שוויץ, איחוד האמירויות ופינלנד. בתור שחקן, הודג'סון עבר ב-1973 לקבוצת בראה פארק מדרום אפריקה, בתקופה בה הונהג במדינה שלטון האפרטהייד הנודע לשמצה והיא הייתה מוחרמת. כשנשאל על כך היום הוא השיב: "הייתי צעיר ורציתי לשחק. עברתי מסיבות כדורגל בלבד. לא הקדשתי מחשבה לפוליטיקה באותם ימים".

הודג'סון גם חשף כי הוא קיבל שיחת טלפון מהארי רדנאפ, שהיה בעיני רבים ולאורך תקופה ארוכה המועמד הודאי לתפקיד: "אנחנו חברים טובים, הפכנו ליריבים על המשרה, אבל נשוב להיות חברים טובים", הוא אמר על מאמן טוטנהאם, "יש לי המון כבוד כלפיו".

הודג'סון אימן באינטר האיטלקית בשתי קדנציות, בין 1995 ל-1997 ושוב ב-1999 והנראזורי שמחו על מינויו היום: "הנשיא מאסימו מוראטי, בשמחה רבה ואמיתית, יחד עם כל משפחת הנראזורי, חוגגים את מינויו של רוי הודג'סון למנג'ר נבחרת אנגליה", נכתב בהודעה רשמית שפירסמה הקבוצה, "הבחירה של ההתאחדות האנגלית היא הפרס היוקרתי ביותר עבור מנג'ר אנגלי, אבל במקרה הזה היא מעניקה בחזרה לאדם שתמיד הראה אמינות וכבוד כלפי אינטר, מה שיצר בינינו ידידות אמת".

קפטן ליברפול סטיבן ג'רארד קיבל בברכה את הודג'סון ששיחק תחתיו בליברפול, ואמר: "עבדתי עם רוי. הוא אדם טוב ומנג'ר טוב. זה חשוב שהוא מקבל הזדמנות ואני מצפה לעבוד איתו". אגב, כשהודג'סון נשאל במסיבת העיתונאים האם ג'רארד ישמש כקפטן הנבחרת, הוא השיב: "זה דבר נוסף שנצטרך לחשוב עליו בזהירות. זה אחד הדברים שיעסיקו אותי בימים הקרובים".

גם קשר ליברפול הצעיר ג'ונג'ו שלבי, ששיחק תחת הודג'סון במרסיסייד, מרוצה: "אני חייב לו הרבה, כי הוא נתן לי את הופעת הבכורה בקבוצה. הוא מנג'ר טוב ולמרות שאצלנו הדברים לא הצליחו לו, הוא לא היה אשם בזה. אנחנו אלה שלא שיחקו טוב. הוא איש גדול ומנג'ר גדול וזה הישג גדול עבורו".

סוון גוראן אריקסון, שיודע משהו או שניים על התפקיד הקשה של אימון שלושת האריות, לאחר שהוביל את הנבחרת בין 2001 ל-2006, אמר: "הוא מאוד מאורגן, יודע מה הוא רוצה מהכדורגל והצליח בהרבה מדינות. הוא יעשה עבודה טובה, אני בטוח בזה. תתמכו בו ותעזרו בו", הוא פנה לאוהדי הנבחרת.

באנגליה כבר החלו לרוץ הימורים לגבי תקופת כהונתו של המאמן, שהוחתם לארבע שנים. חברה אחת הציע יחס של 5 ל-4 למי שיהמר על כך שהודג'סון יגיע לסוף חוזהו. היחס של 4 ל-7, שאומר שהודג'סון לא יאמן לאחר יורו 2016, הוצע אף הוא. לגבי הארכת חוזה והגעתו של הודג'סון למשחק פתיחת המוקדמות של מונדיאל 2018, היחס עומד על 9 ל-4. בינתיים, המאמן גם הודיע כי ההודעה על הסגל שייסע ליורו 2012 נדחתה עד לאחר המחזור האחרון בפרמיירליג, ב-13 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully