וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לא יכול להיות שינסו להחליש אותנו"

1.5.2012 / 8:48

צפו במאמן מכבי ת"א תוקף אחרי הזכייה באדריאטית: "זה לא הוגן. למה אני צריך לשחק עם חצי קבוצה בליגה?"

קובי אליהו

דיוויד בלאט חגג אמש (שני) זכייה בתואר חדש, עבורו ועבור מכבי תל אביב, הליגה האדריאטית. הצהובים גברו בגמר הפיינל פור, שנערך באולמם הביתי, 77:87 על צדביטה הקרואטית, במשחק שהתנהל תחת שליטה מלאה שלהם משניות הפתיחה ועד לסיום. מכבי סיימה עונה מוצלחת במפעל, בו הפסידה בגמר של 2003, בביקור הקודם שלה. אלא שלזכייה הזו התווספו גם הקשיים הכרוכים בנסיעות בכל רחבי אירופה והעובדה שהיה זה משחקם ה-83 של הצהובים העונה.

מיד לאחר סיום המשחק, בלאט עוד נשמע מחויך ורגוע יחסית ורק ואמר: "כדי שנמשיך באדריאטית, צריך חלופות. או שהליגה שלנו תקבל את התנאים ותקל עלינו. או, מה שלא נראה לעין, שנשחק רק בשתי ליגות. אילו? אתם יכולים לנחש".

אלא שלאחר שהוא סיים את החגיגות והתפנה למסיבת העיתונאים הרשמית, המאמן היה כבר הרבה יותר תקיף והבהיר את עמדותיו לגבי הליגה הישראלית והיחס שקבוצתו מקבלת בה לטענתו. כזכור, מכבי נאלצת לשתף רק חלק מהשחקנים הזרים שלה בכל משחק ליגה העונה, מה שהוביל לתיסכול מצד חלק מאלו שלא נרשמו למשחקים. כמו כן, אוהדי הקבוצה מוחים תקופה ארוכה כנגד שיטת הפיינל פור שהונהגה גם בליגה ואף הודיעו כי יחרימו את הפיינל פור הקרוב.

"לא יכול להיות שבגלל שאנחנו ארגון גדול, עם הרבה אוהדים ומנסים לעשות כמיטב יכולתנו, נצטרך לשחק עם יד קשורה מאחורי הגב", הפציץ בלאט, "זה לא קורה בשום מקום חוץ מכאן. זה לא הגיוני או הוגן. לי אין בעיה עם אף אחד שמנסה להיות הכי טוב שהוא יכול ולהגיד שיכולה להיות להיות רק מכבי זה תירוץ. קרית שמונה לקחה את האליפות. הם היו הכי עשירים? אפילו קרובים לזה? אז למה אני צריך לשחק עם חצי קבוצה בליגה, אין בזה היגיון. אני רוצה שהליגה תהיה חזקה ואני שמח שהמעורבים מנסים לייצר מוצר טוב לאוהדים, אבל ממתי זה אומר להפוך מישהו לפחות טוב ממה שהוא יכול להיות? זו לא הדרך הנכונה לעשות דברים. אל תחלישו את החזקים, תשפרו את החלשים".

דריקס: "מאוד אהבתי את הליגה האדריאטית"

גם אלי דריקס, מנכ"ל מכבי תל אביב, הביע את עמדתו בנושא. "הדברים מאוד ברורים", אמר דריקס לוואלה! ספורט, "זה מצב בעייתי, כשיש חוק של ארבעה זרים שיכולים להירשם בטופס, וכששלושה זרים שלנו לא נרשמים. כשמקבלים החלטות צריך להסתכל על טובת הכדורסל, ובסך הכל מותר לדייויד פדרמן ודייויד בלאט להביע את דעתם בנושא".

גם דריקס מפעיל לחץ את הגופים האחראיים. "אני חושב שצריך למצוא את השילוב הנכון שבכדי מכבי תל אביב לא תיפגע מעצם העובדה שהיא משחקת ביורוליג", ואמר המנכ"ל, "ומצד שני, צריך לגרום לכך שבליגה הישראלית לא ייווצר מצב שבו נצטרך להושיב בצד שחקנים שאמורים לשחק ביורוליג. אני מבין שיש עוד קבוצות בליגה, יש גם את אבנר קופל, שממה שהבנתי דעתו קצת שונה. בשבוע הבא יש סימפוזיון, ישמעו את הדעות של שני הצדדים. אני מקווה שבסופו של דבר נקבל החלטה נבונה גם לכדורסל הישראלי וגם למכבי תל אביב".

- ההנהלה במכבי מצהירה שמכבי תשחק בעונה הבאה בשתי ליגות. ייתכן ותהיו רק ביורוליג והאדריאטית ולא בישראלית?

"הכל יכול להיות, אנחנו לא שוללים שנשחק רק ביורוליג ובאדריאטית".

- יוסיפ ביליץ', מנכ"ל האדריאטית, אמר שלא נתתם תשובה סופית אם תהיו באדריאטית ותגידו להם בעוד שלושה שבועות אם אתם נשארים בה.

"נכון. ישבנו איתם ואמרנו שנקבל החלטה תוך שבועיים-שלושה, אנחנו עדיין לא מגובשים לגבי ההחלטה. זה תלוי בכמה דברים. האמת היא שאם היה אפשר לשחק בכל הליגות האלו מבחינת הלוח זמנים, הייתי מאוד שמח, אני מאוד אהבתי את הליגה האדריאטית. אבל נמתין לפני שתהיה תשובה".

- אחרי ששינו עבורכם לוחות זמנים וערכו את הפיינל פור כאן בתל אביב, הם מבינים אתכם על כך שאולי תעזבו?

"הם מבינים. נוספו הרי עוד שמונה משחקים ביורוליג העונה, שזה הופך את לוח הזמנים לכמעט בלתי אפשרי, לכן זה תלוי באיך יתפתחו הדברים. אבל אנחנו לא שוללים להיות באדריאטית וביורוליג. נקבל ביחד את ההחלטות הכי נכונות למכבי תל אביב".

- אני רוצה להתייחס לראיון של דייויד פדרמן בו הוא ביקר את דייויד בלאט. הופתעת מהראיון?

"דייויד פדרמן התראיין ולאחר מכן גם הגיב על הדברים שלו. דייויד בלאט גם אמר מה שהוא רוצה להגיד. הם נפגשו, הכל בסדר. מבחינתנו אנחנו משפחה חמה וכך אני רואה את הדברים".

- ומה לגבי דייויד בלו? הקהל לא הפסיק לקרוא לו שיישאר. הרי פדרמן אמר שאי אפשר לחכות כל הקיץ.

"קודם כל התרגשתי לראות ולשמוע 11 אלף אוהדים קמים ושרים 'דייויד בלו תישאר', אנחנו מאוד נשמח אם הוא יישאר. הוא בחור בוגר, זה לא שהוא קם יום אחד בבוקר והחליט לעושת משהו, הוא חשב לעומק על הנושא הזה. אנחנו נתקדם בבנייה בלי שום קשר, אבל אם הוא יקבל החלטה לשוב - נמצא לו מקום".

מנהל הליגה האדריאטית יוסיף ביליץ' נשמע ממסופק מהארגון של הפיינל פור בישראל. "מאוד נהניתי להיות בתל אביב, דיוויד פדרמן, שמעון מזרחי ויתר אנשי מכבי אירחו אותנו נפלא", אומר ביליץ' לוואלה! ספורט.

כשנשאל על האפשרות שמכבי לא תישאר באדריאטית בעונה הבאה, אמר "רק מכבי תל אביב צריכה להחליט, אנחנו מבינים אותם. מה הכיוון? נקבל תשובה תוך שלושה שבועות ממכבי, פדרמן ומזרחי הם חברים טובים. אני יודע שיהיו יותר משחקים ביורוליג, אבל שוב, מכבי צריכה להחליט אם הליגה האדריאטית היתה טובה עבורה. אני מודע לכך שהליגה נתנה לשחקנים האמריקאים שלה צ'אנס לשחק בגלל החוקים בליגה הישראלית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully