וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרגאן דג'וקיץ': "חשוב שהכדוריד הישראלי ירצה להשתנות"

המאמן הסרבי החדש של הנבחרת הוצג: "המטרה לשנות משהו בראש של השחקנים". יו"ר האיגוד שמחי: "יוצאים למרתון"

איגוד הכדוריד קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים להצגת דרגאן דג'וקיץ', המאמן הסרבי הבכיר שידריך את סגל הזהב ואת נבחרת ישראל בכדוריד, במסגרת פרויקט הענף המועדף: "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להצטרף לפרויקט שכבר התחיל ועל ההזדמנות לבנות עם האנשים פה משהו קצת שונה", אמר הסרבי בפתיחת דבריו.

הסרבי בן ה-50 התייחס בהרחבה לפרויקט: "הפרויקט הוא מרתון ארוך. אי אפשר לשנות שום דבר בלי תמיכה של אנשים. הדבר הכי חשוב הוא שכל הכדוריד הישראלי ישתנה וירצה להשתנות, כדי שעתיד הספורט בארץ ישתנה. אני לא חולם לחולל את השינוי הזה לבד, אלא עם תמיכה של אנשי האיגוד, השחקנים והמועדונים. אני יודע לא מעט על הכדוריד הישראלי. לפני 10 שנים הייתם באליפות אירופה, אבל מאז זה לא קרה. המטרה היא לשנות משהו בראש של השחקנים. לרבים מהם יש כישרון כמו ביתר הארצות. השאלה היא כמה הם ישקיעו בזה, והאם הם באמת רוצים לשנות משהו בחייהם כדי להתקדם.

"אולי נצטרך למצוא שחקנים צעירים יותר שיוכלו להביא את השינוי. בכל מקרה, אני מאמין בעבודה קשה ואני לא חושב שזה הזמן למילים גדולות, אלא הזמן לעבוד ולעשות זאת יחד. צפיתי כאן לפני כחודש וחצי ובסוף השבוע האחרון במשחקים בליגת העל, והפוטנציאל בהחלט קיים. הכדוריד האירופי הוא הכי חזק ומבוסס, אבל יש לי ניסיון רב בארצות אחרות ואני רוצה לייסד כאן נבחרת שתתאים לשחקנים ולאיכויות שלהם. נצטרך לבחור בשחקנים שיש להם שאיפות גבוהות, ולחבר אותם לנבחרת. יש לנו את אבישי סמולר וחן פומרנץ שמשחקים בבונדסליגה הגרמנית, ואנו צריכים למצוא עוד שחקנים כמוהם שיהיו מוכנים להקריב בהתחלה כדי להגיע לצמרת".

דג'וקיץ' חתם על חוזה לארבע שנים, כאשר אחרי שנתיים יש ממנו תחנת יציאה. הוא מתחיל בעבודתו כבר עכשיו בבניית התוכניות, לוחות הזמנים והמעקב אחרי שחקנים. הוא יחליף לאחר האולימפיאדה את שלמה הופמן בנבחרת, והתייחס גם למאמן הוותיק: "שלמה עשה עבודה טובה בנבחרת בשנים הקודמות, וזה רק מחזק את מה שאני טוען. השינוי יכול לבוא אם המערכת כולה תירתם, ואם בראש באמת נאמין. היו לא מעט מדינות שעשו התקדמות גדולה בכדוריד ובעבודה יסודית, זה אפשרי גם כאן. קשה להאמין שנגיע לרמות של שבדיה או דנמרק למשל, אבל הכדוריד העולמי משתנה, והרבה נבחרות חדשות, בעיקר מדרום אמריקה ואפריקה, מציגות משחק כדוריד חדש ומתקדמות ברמה עולמית".

יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, אמר: "במשך שלוש וחצי השנים האחרונות המטרה של האיגוד הייתה להיבחר לפרויקט ענף כדור מוביל. עד היום מה שעשינו היה ההכנה שלנו למרתון, ומהיום אנחנו יוצאים למרתון האמיתי שבסופו נרצה להגיע להישגים. היו הרבה מאוד מועמדים לתפקיד, ומבין כולם מצאנו כי דרגאן הוא הנכון ביותר להוביל את פרויקט סגל הזהב. האיגוד יכין בשיתוף איתו תוכנית בת ארבע שנים שבה ייכנסו שינויים מקצועיים כדי להוביל את הכדוריד לעידן חדש בצד המקצועי".

רון קוגמן, יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד: "פרויקט סגל הזהב הוא פרויקט לאומי, ועכשיו אנו נכנסים לשלב המקצועי בליווי המאמן. זוהי דרך ארוכה שאנו יוצאים אליה ביחד, פרויקט מערכתי שכולנו חלק ממנו. אם אנחנו דורשים שהשחקנים יהיו מקצוענים, אז חובה גם עלינו לאפשר להם משאבים כגון שכר גבוה יותר שיאפשר להם להתעסק רק בכדוריד. אנחנו פועלים זמן רב לאפשר לאחרים שלומדים במסגרת האוניברסיטאות ואף שינו בשל הפרויקט את תוכניות הלימודים מלגות שיאפשרו להם ראש שקט".

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי: "הבחירה בכדוריד כענף היא נכונה וראויה בהרבה מאוד פרמטרים. לגבי המאמן, כל בחירה גדולה מתחילה בהחלטה אסטרטגית, ובהחלט הבחירה בדראגן דג'וקיץ' היא כזו. השינוי המהותי ביותר יגיע בעבודה קשה. הנקודה של בחירת המאמן היא המפתח לשינוי והצלחה ואני שמח שהאיגוד לקח את הזמן בבחירת האיש המתאים לתפקיד זה".

תקציב הפרוייקט יעמוד על שני מיליון שקל בשנה. 1.6 מיליון שקל יתקבלו מרשות הספורט ו-400 אלף שקל מהוועד האולימפי, כאשר איגוד הכדוריד פועל לגייס ספונסרים למשימה הלאומית. המאמנים הלאומיים, שלמה הופמן וסער פרנקל, עוד ידריכו את הנבחרת הבוגרת במוקדמות אליפות אירופה (שלב א') שייערכו בראשון לציון מול רומניה, בלגיה ואירלנד ביוני הקרוב, ובמקביל סגל הזהב כבר מורכב מטובי הכישרונות בענף ושחקני נבחרת העתודה, בני 18 עד 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully