וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות מכל הל"ב

העימותים, החששות, השערים והניצחונות בדרך לקטיעת השושלת של ברצלונה. כך זכתה ריאל באליפות מספר 32, ראשונה מאז 2008

28.8, מחזור שני - 0:6 על סראגוסה

שחקן ריאל מדריד מרסלו חוגג עם חבריו. Denis Doyle, GettyImages
שחקן ריאל מדריד מרסלו חוגג עם חבריו/GettyImages, Denis Doyle

הפסד ומהומה בסופרקופה מול ברצלונה, עימות פומבי בין ז'וזה מוריניו לקפטן איקר קסיאס וטענות של המאמן לקמפיין תקשורתי נגדו - כך התחילה העונה של ריאל מדריד. למרות הכל, מוריניו הבטיח שיפור ("העונה השנייה של הקבוצות שלי תמיד טובה יותר") ועל המגרש הכל נשכח. אחרי המחזור הראשון נדחה עקב שביתת השחקנים, הליגה הספרדית יצאה לדרך עם משחקי המחזור השני, בהם ריאל מחצה 0:6 את סראגוסה כאשר כריסטיאנו רונאלדו החל את הספירה לעבר שיא השערים עם שלושער נפלא.

18.9, מחזור רביעי - הפסד 1:0 ללבנטה

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. Alberto Saiz, AP
מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו/AP, Alberto Saiz

10 שערים בשני המשחקים הראשונים הגבירו את הציפיות מריאל מדריד, וגם מוריניו הוסיף לכך כאשר חזה כי הבלאנקוס ישמרו על מאזן מושלם ב-10 המחזורים הראשונים. היהירות של המאמן הפורטוגלי נמשכה עם השארתו של רונאלדו על הספסל במשחק החוץ בסיודאד דה ולנסיה, ושחקני לבנטה התנדבו לקלקל לו את הנבואה עם משחק הקרבה וניצחון 0:1. זו הייתה הפעם האחרונה בה מוריניו שקל בכלל את האפשרות להוציא את רונאלדו מההרכב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

22.10, מחזור תשיעי - 0:4 במלאגה

כריסטיאנו רונאלדו, מרסלו שחקני ריאל מדריד רוקדים. רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, מרסלו שחקני ריאל מדריד רוקדים/רויטרס

בזמן שליאונל מסי החמיץ פנדל ראשון ולא אחרון העונה, בתוספת הזמן של התיקו המאופס של ברצלונה בסביליה, רונאלדו וריאל מדריד המשיכו להפציץ. מנואל פלגריני אירח את קבוצתו לשעבר וקיווה להפתיע, אבל מלאגה כהרגלה שימשה כשק החבטות של הבלאנקוס. רונאלדו הבקיע עוד שלושער, כולל אחד בעקב, וגם הציג יחד עם מרסלו את הריקוד שהפך ללהיט במגרשים, מאותו שיר ברזילאי מעצבן.

19.11, מחזור 13 - 2:3 במסטאייה

שחקני ריאל מדריד חוגגים שער. רויטרס
שחקני ריאל מדריד חוגגים שער/רויטרס

אחרי שחגג את שערו ה-100 במדי ריאל מדריד וגם קיבל את נעל הזהב של אירופה בעקבות 40 שעריו בעונה הקודמת, רונאלדו הוביל את חבריו לניצחון יוקרתי 2:3 בוולנסיה ושמירה על המקום הראשון. סרחיו ראמוס וקארים בנזמה כבשו אף הם בניצחון ה-11 ברציפות של ריאל בכל המסגרות, כשרוברטו סולדאדו צימק עם צמד ויצרה דרמה באחד המשחקים הטובים שהיו בליגה הספרדית העונה. ריאל חלפה על פני עוד משוכה גבוהה.

10.12, מחזור 16 - ההפסד בקלאסיקו

שחקני ריאל מדריד קרים בנזמה, קאקה מאוכזבים. רויטרס
שחקני ריאל מדריד קרים בנזמה, קאקה מאוכזבים/רויטרס

אחרי 21 שניות כבש בנזמה את השער המהיר בתולדות המפגשים בין ריאל מדריד לברצלונה. האוהדים בברנבאו היו בטוחים כי הנה זה קורה - השינוי המיוחל הגיע. אלא שרצף 15 הניצחונות של ריאל בכל המסגרות נקטע על ידי המכונה הקטלאנית, שניצחה 1:3 והבהירה כי היא לא מתכוונת לוותר בקלות על התואר. שוויון נקודות בטבלה, אבל יתרון מוראלי עצום לברצלונה. מוריניו חטף אש מהתקשורת, קסיאס וצ'אבי אלונסו נשמעו שבורים ועל רונאלדו נכתב כי הוא "פיון במשחקים גדולים". התשובה הגיעה כארבעה חודשים מאוחר יותר.

14.1, מחזור 19 - 1:2 קשה במאיורקה

תומר חמד שחקן מאיורקה. Denis Doyle, GettyImages
תומר חמד שחקן מאיורקה/GettyImages, Denis Doyle

בין ההפסד בקלאסיקו בליגה לצמד המפגשים מול ברצלונה בגביע המלך, תומר חמד כמעט הביך את ריאל מדריד. החלוץ הישראלי כבש בנגיחה את שער השדה הראשון שלו בליגה הספרדית, אבל גונסאלו היגואין וחוסה קאייחון סידרו למוליכה 1:2 דרמטי, בהופעה שנתנה שהמחישה את ההבדל בין ברצלונה שמעדה במשחקי חוץ דומים לבין ריאל שגירדה ניצחונות קשים, וגם לימדה על האופי החזק במדריד.

21.3, מחזור 29 - 1:1 עם ויאריאל

פפה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
פפה שחקן ריאל מדריד/רויטרס

יתרון 10 הנקודות של ריאל מדריד בפסגה (ליום אחד כבר עמד על 13) החל להתקזז עם תיקו ביתי מלאגה, אליו התווסף שלושה ימים לאחר מכן 1:1 במגרשה של ויאריאל. הבעיה מבחינת הבלאנקוס לא הייתה איבוד הנקודות בגלל שערי שוויון שהגיעו מבעיטות חופשיות, אלא ההתפרקות בסיום המשחק מול ויאריאל, דווקא אחרי תקופה בה נראו בלתי פגיעים וכבשו בצרורות. מוריניו, אוזיל וראמוס הורחקו, פפה קילל את השופט בירידה לחדר ההלבשה ובברצלונה החלו לפנטז על קאמבק אפשרי. האמנם?

8.4, מחזור 32 - 0:0 עם ולנסיה

איקר קסיאס שוער ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
איקר קסיאס שוער ריאל מדריד/GettyImages, Denis Doyle

שנה שלמה כבשה ריאל מדריד בכל משחק בברנבאו, עד אשר הופיע ויסנטה גואיטה, שנעל את השער וחילץ תיקו מאופס עבור ולנסיה. ברצלונה ניצלה זאת כדי לצמק את הפער מארבע נקודות לקראת הקלאסיקו והלחץ בקרב מוריניו ושחקניו רק גבר. "אנחנו עוד יכולים להפסיד את התואר", חשש קסיאס. מוריניו עצמו בחר לשלוח את אייטור קראנקה למסיבת העיתונאים והבהיר כי ישמור על שתיקה עד תום העונה. הוא כנראה ידע למה.

11.4, מחזור 33 - 1:4 על אתלטיקו

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג עם פאביו קואנטראו. רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג עם פאביו קואנטראו/רויטרס

בסביבות הדקה ה-60 בדרבי של מדריד, קצת לאחר שער השוויון של רדאמל פלקאו, נדמה היה כי אנו קרובים לחזות בניצחון ראשון של אתלטיקו על ריאל מאז 1999. האם הקולצ'ונרוס מסוגלים לתקוע מקל בגלגלים של היריבה מעבר לכביש? לא אם שואלים את רונאלדו. הפורטוגלי החזיר את היתרון לריאל עם בעיטה חופשית מרהיבה והשלים שלושער שביעי (!) בליגה העונה כדי לסדר לבלאנקוס 1:4 גדול ולהשוות את שיא 40 השערים שלו מהעונה שעברה. אל תדאגו, הוא ניפץ גם אותו.

21.4, מחזור 35 - 1:2 בקלאסיקו

סמי חדירה שחקן ריאל מדריד (ימין) חוגג עם סרחיו ראמוס. רויטרס
סמי חדירה שחקן ריאל מדריד (ימין) חוגג עם סרחיו ראמוס/רויטרס

אל המשחק הגדול של העונה בקאמפ נואו, הגיעה ריאל מדריד עם ארבע נקודות יתרון בפסגה, אבל מעמדת האנדרדוג. כולם היו בטוחים שרצף הניצחונות של ברצלונה יימשך ושמוריניו שוב ייבעט מקטלוניה בידיים ריקות, אך הפעם ריאל לא נזקקה לבונקר מפואר, ובעזרת התקפות קטלניות ניצחה 1:2 ומצאה את הזמן המושלם לשבור את שיא השערים העתיק מתקופת ג'ון טושאק (107). ארבע שנים מאז ניצחון הליגה האחרון בקלאסיקו, ריאל השיבה את ההגמוניה למדריד וזכתה לברכות גם מגווארדיולה. באותו רגע גם האוהדים בלבן הבינו כי את האליפות הזו, ה-32 בתולדות המועדון, אף אחד כבר לא ייקח מהם.

25.4 - ההדחה מליגת האלופות

שחקני ריאל מדריד מאוכזבים. Christof Koepsel, GettyImages
שחקני ריאל מדריד מאוכזבים/GettyImages, Christof Koepsel

בניגוד לליגה, את חלום ה'דסימה' (התואר העשירי) בליגת האלופות לא תגשים ריאל מדריד העונה. יתרון מוקדם של 0:2 בבית מול באיירן מינכן לא הספיק בגומלין חצי גמר האלופות, שכן הבווארים השיגו את השער המצמק ושלחו את המשחק לפנדלים. שתי הצלות של קסיאס התבררו כמעט מדי, מול החטאות של רונאלדו, קאקה וסרחיו ראמוס. זה כמובן לא מעיב על חגיגות האליפות בספרד, אך הנה המטרה של מוריניו לעונת 2012/13 - להיות המאמן הראשון שזוכה בליגת האלופות עם שלוש קבוצות שונות.

2.5 - חגיגות בחבל הבאסקים

שחקני ריאל מדריד חוגגים זכייה באליפות. רויטרס
שחקני ריאל מדריד חוגגים זכייה באליפות/רויטרס

זהו, זה נגמר. ברצלונה אמנם ניצחה 1:4 את מלאגה במשחק המוקדם, אבל ריאל עלתה לסן מאמס בבילבאו חדורת מוטיבציה בידיעה ששום דבר לא ייקח ממנה את התואר. כריסטיאנו רונאלדו אמנם החמיץ פנדל ברשלנות בדקה ה-12, אבל גונסאלו היגואין ומסוט אוזיל כבשו תוך שמונה דקות והפורטוגלי נגח את השלישי. רונאלדו אולי יפסיד את תואר הפיצ'יצ'י לליאונל מסי, אבל שום דבר לא יקלקל לו את החגיגות. ריאל מדריד אלופה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully