וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב ספיר: "נשקיע בקיץ כדי לעלות תוך עונה"

29.4.2012 / 11:18

הבעלים של הפועל ראשון לציון הודה כי השלים עם הירידה כבר מזמן, והאשים בעיקר את בחירת שלושת השחקנים המרכזיים

הפועל ראשון לציון שעלתה לליגת העל רק העונה, שבה אתמול (שבת) באופן רשמי לליגה הלאומית אחרי הפסד ביתי 1:0 להפועל באר שבע, שנלחמת על חייה בליגת העל. אף אחד במועדון מעיר היין לא הופתע, והקבוצה שתסיים את העונה עם מספר שערי החובה הגבוה בליגה, תאלץ להסתפק בעונה אחת בליגת העל בטרם ירדה חזרה לליגת המשנה.

בסיום המשחק, לא נראו מראות של בכי או שחקנים שנזרקים על הקרקע, שכן מצבה של ראשון לציון היה חמור לכל אורך העונה ואמש ניתנה רק החותמת הרישמית. "האמת? התפללתי שנפסיד אתמול, פחדתי שננצח ואז נטפח ציפיות גם לשלושת המחזורים האחרונים", אמר אחד האוהדים והיטיב להגדיר את הלך הרוחות סביב הקבוצה שספגה אמש את הפסדה ה-19 העונה.

הקבוצה צפויה לעבור שינוי גדול בסגל השחקנים, כאשר כבר עתה ברור שהשוער אוהד כהן, הקשר אסי בלדוט וכן אימורו לוקמן שעבר להפועל עכו וגאורגי אובסניקוב יעזבו בוודאות. גם הבלם גל ספיר, שמחזיק במספר הצעות מליגת העל ובוחן גם אופציות באירופה, צפוי לעזוב את המועדון. בקבוצה ינסו להשאיר את הבלם הסרבי סטפן דיאק ובמידה והוא לא יחזור ללה קורוניה הספרדית, לראשון לציון יש זכות ראשונים עליו, לקראת העונה הבאה.

"אני בהחלט מאוכזב, אבל אתמול רק קיבלנו את החותם, על מה שהיה ידוע מזה זמן רב", אמר הבעלים רביב ספיר לוואלה! ספורט, אחרי שקבוצתו נשרה לליגה הלאומית. "זה לא משהו שבא בהפתעה. אנחנו כבר חודשיים שלושה סביב העניין הזה אז כבר התרגלתי לרעיון. זה בהחלט לא נעים לקבל את החותמת הסופית, אך כיוון שזה היה די ודאי לאורך השבועות האחרונים וגם לפני כן המצב לא היה שפיר, אז עשיתי את ההכנה הנפשית בראש עוד לפני כן. אנחנו כבר צריכים להתחיל לעבוד לקראת הליגה הלאומית".

ספיר נשאל האם הוא יכול להצביע על הטעות המרכזית שנעשתה העונה בקבוצה והשיב ללא היסוס: "כן, בטח. טעינו בבחירת שלושת השחקנים המרכזיים שלנו, הקשר ג'סטין זולו, החלוץ סינדו דוסו והבלם אלביס משיץ' וטעינו בפעם השניה שלא החלפנו אותם לפני סגירת חלון ההעברות בתחילת העונה ומשכנו את זה יותר מדי זמן, כשתיקנו זה כבר היה מאוחר מדי. אלו שלושה שחקנים מרכזיים שבנינו עליהם את הסגל והם היו הבסיס ועמוד השידרה של הקבוצה ולא רק שהם לא היו עמוד שדרה, אלא הם היו חלשים ואפילו הפריעו לנו. אני חושב שהשחקנים הישראלים שהיו בסגל, היו פחות או יותר בסדר, מי יותר ומי פחות".

הבעלים יודע שהעונה הזו היתה הזדמנות פז עבור ראשון לציון להישאר עונה נוספת בליגת העל, במיוחד לאור הרמה הלא גבוהה שהופגנה העונה בליגה: "זה בהחלט לא היה בשמיים. היינו לא פחות טובים מרוב הקבוצות שבתחתית. עובדתית כמובן שהיינו פחות טובים כי צברנו פחות נקודות, אבל מבחינת יכולת שלנו במשחקים לא נפלנו כמעט בשום משחק. לא היה משחק אחד שבו לא ראינו שלוש-ארבע החמצות מסמרות שיער שלנו. בנוסף לכך היה חוסר נסיון אצל חלק מהשחקנים נסיון צוברים רק בדקות משחק. לרוע מזלנו לאורך העונה השחקנים צברו נסיון אך בסופה של הדרך, ירדנו ליגה".

למרות הירידה, לספיר אין כל כוונות לנטוש כעת את המועדון: "אין שום סיכוי שאעזוב, מה פתאום ? להיפך. אני באתי לכדורגל מטעמים שונים מכל אלה שבאו ועכשיו רוצים לעזוב. חוץ מהבוגרים יש לי נחת רבה העונה ממחלקת הנוער של המועדון. יש בראשון לציון מחלקת נוער מפוארת, מפוצצת בכשרון עם הישגים. זכינו בשלושה גביעים ובנוסף קבוצת הנוער שלנו, שהבטיחה ככל הנראה עונה נוספת בליגת העל לנוער, גם תתמודד בחצי גמר גביע המדינה. יש שחקנים שמתחילים להתהוות מול העיניים ואני באמצע תהליך ולא בסופו".

"המטרה היא חד משמעית להשקיע בקיץ כדי לעלות תוך שנה", ממשיך ספיר ומתאר את חזונו. "נעשה הכל כדי לפחות להתמודד על העלייה. אייל לחמן ישאר גם בעונה הבאה ואיתו ננסה לעלות בחזרה. נצטרך לחזק את השדרה המרכזית בקבוצה, בלם, קשר חלוץ ונעשה את כל המאמצים לעלות ליגה.

צפו בהפועל ראשון לציון מפסידה 1:0 להפועל באר שבע

הפועל ראשון לציון בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully