וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליון זכתה בגביע עם ניצחון 0:1 על קביאי

ליסנדרו לופס (28) הכריע את הגמר מול הסנסציה מהליגה השלישית. כריס קרא לקפטן היריבה להניף יחד איתו את הגביע

מסע הקסם של קביאי הקטנטנה הגיע לסיומו בסטאד דה פראנס. הקבוצה מהליגה השלישית עברה את כל השלבים בגביע הצרפתי, הדיחה גם את מארסיי וראן ועלתה לגמר שני בתולדותיה (הראשון ב-1927), אך שם חיכתה לה ליון הגדולה שניצחה בקושי רב 0:1 והשיגה פרס ניחומים לאחר עוד עונה מאכזבת בליגה ובליגת האלופות. עבור ליון מדובר בתואר ראשון מאז 2008 וגביע חמישי בתולדות המועדון. הוגו לוריס, קפטן נבחרת צרפת שכבר האמין כי הוא הנאחס של הקבוצה, זכה לחגוג סוף כל סוף תואר ראשון בקריירה. שחקניה החצי מקצוענים של קביאי נשארו עם המחמאות ועם החוויה הגדולה מהביקור באצטדיון הלאומי ובחדר ההלבשה ששימש את נבחרת צרפת שזכתה במונדיאל ב-98'.

שחקני ליון חוגגים עם הגביע. רויטרס
תואר ראשון מאז 2008. שחקני ליון עם הגביע/רויטרס

קביאי ואלפי אוהדיה הגיעו מהעיירה הקטנה בחבל נורמנדי לאצטדיון בבירת צרפת והאמינו כי יצליחו להדהים גם את האלופה לשעבר, אחרי הניצחונות הדרמטיים בשלבים הקודמים. מחצית מסגל הקבוצה שנעצרה בחצי הגמר בידי פריס סן ז'רמן לפני שנתיים נותר יחד עם המאמן רז'י ברואר, אבל זה לא הספיק מול ליון. 'הילדים' חשפו בהופעת בכורה את חולצת התלת מימד החדישה שלהם, ובדקה ה-12 ליסנדרו לופס ירה כדור לקורה. בצד השני קביאי איימה פעמיים בבעיטות מרחוק והחזיקה מעמד בצורה מעוררת כבוד, כולל הצלה מהקו בדקה ה-24, עד שלופס מצא את הרשת בדקה ה-35. אלכסנדר לקאזט הציל כדור שנראה אבוד והעביר לרחבה, שם המתין ליצ'ה שהרשית בנגיעה מ-10 מטרים והביא כהרגלו את הישועה לליון.

המחצית השנייה נפתחה עם דקות טובות של קביאי, שהחזיקה יותר בכדור ובדקה ה-65 הייתה קרובה מאוד לשוויון. אנתוני לופ, גיבור הניצחון על ראן בחצי הגמר, בעט כדור חזק שלוריס הצליח בקצות האצבעות להדוף למשקוף. בפטימבי גומיס וג'ימי בריאן החמיצו מן העבר השני בהתקפות המתפרצות של ליון מול ההגנה המדוללת של קביאי, אך בכל מקרה הגביע הצרפתי נותר עם שתי זוכות מהליגות הנמוכות בהיסטוריה הארוכה שלו: לה האבר ב-1959 וגנגאן ב-2009. קביאי, שגם כך לא יכלה לייצג את צרפת בליגה האירופית, מסיימת קמפיין מדהים עם סגנות נוספת. אחרי ארבע שנים שחונות, רמי גארד הביא לליון ולז'אן מישל אולאס גביע.

הרגע המרגש באמת נשמר להנפת הגביע, אז כריס, הקפטן הברזילאי של ליון, קרא לגרגורי בוגראר, קפטן היריבה קביאי, להניף יחד איתו את הגביע. מחווה יוצאת דופן מצד אנשי ליון, באחד הגמרים היותר מרגשים שנראו בכדורגל הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully