וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה שמערערת את היסודות הישראליים

26.4.2012 / 13:00

וואלה! ספורט חוגגת יום עצמאות עם הדברים הטובים ששכחנו להעריך. והפעם מכבי ת"א, שהופכת את ההצלחה למובנת מאליה

דמיינו לכם שאתם האובססיה של כל המדינה. אחרי כל מהלך שלכם עוקבים בשבע עיניים. כל ניצחון הופך אתכם לגיבורי השבוע, כל הפסד הוא אסון לאומי. מאות אלפי אנשים רוצים בהצלחתכם, לא פחות אנשים מתמוגגים מכישלונכם. מתים עליכם, שונאים אתכם, הלחץ הוא בלתי רגיל, על גבול החולני. מה שלא תעשו יהיה מעורר מחלוקת, ולכל אחד, תמיד, יהיה מה להגיד. מה שעוברת מכבי תל אביב בכדורסל שונה מאוד ממועדונים מצליחים אחרים בעולם. סביב כל קבוצה גדולה יש לחץ תקשורתי, אבל לא כל קבוצה היא כזו אובססיה לאומית.

המקרה של מכבי תל אביב הוא מוזר ומשונה אפילו יותר. למרות שהיא לא מגיעה ממדינה שרגילה להצלחות בינלאומיות, הצלחה שלה כבר מתקבלת כמובנת מאליה. למרות שהיא מגיעה ממדינה עם סטנדרטים כושלים, היחס אליה הוא כאילו ישראל היא אימפריה ספורטיבית. מי שקורא את הביקורת עליה, עשוי לחשוב שנציגינו נוהגים להתחכך בשמנת האירופאית באופן קבוע. מי שמזהה את האכזבה מהפסדים שלה, עלול לחשוב שכבר התרגלנו להנפת גביעים וצלחות. ההישג של מכבי הוא גדול משאתם חושבים: היא גוררת יחס ווינרי, שמנוגד לכל המציאות הישראלית.

פתאום לא מסתפקים בפחות מפיינל פור. למרות שמדובר בקבוצה ישראלית, פתאום אנחנו מצפים שתתעלה ברגעי ההכרעה. כבר מובן מאליו שזו קבוצה שפורחת ברגעים הגדולים, ש"רגילה למעמדים האלה", שרק השם שלה מעורר פחד אצל היריבה. איפה קיימים סטנדרטים בכל במקום אחר בספורט הישראלי? ממתי ניהול נכון ומערך סקאוטינג משומן מתקבל בכזאת טבעיות? ממתי קבוצה ישראלית שלא קופאת על שמריה, שלא נבהלת מול אריות אירופה, שמפורסמת בכל העולם ביחס הטוב לשחקניה, שידועה במקצוענות שלה – היא דבר כל כך טריוויאלי, שלא מוטל בספק, שאין לגביו היסוס או פקפוק?

זה כנראה ההישג הגדול ביותר של מכבי, שכבר התרגלנו אליה. שהיא בכל שנה מעלה את הציפיות, ומצליחה לעמוד בהן. שאורבים לה בפינה, והיא מתגברת על הקשיים. שמחכים לכישלונות שלה, והיא מצליחה להימנע מהם. העובדה שהיא עדיין אטרקציה בימי חמישי בערב מפתיעה בכל פעם מחדש. העובדה שמשחקי יורוליג מביאים 15 אחוז רייטינג בערוץ 10 היא בלתי נתפסת. העובדה שהיא מודל ישראלי מעורר השראה היא לא סתם ראויה להערכה. היא בעיקר לא ישראלית.

הדברים הטובים ששכחנו להעריך: הפרויקט המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully