וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נמני מספר על אבי נמני

המעבר לבית"ר ירושלים, החזרה למכבי תל אביב, מני לוי והגול היפה בקריירה. מספר 8 מציג: נקודות השיא של חיי

רגעי השיא בקריירה: המעבר לבית"ר ירושלים והחזרה למכבי תל אביב

אני יכול להעיד על כל מיני רגעים בהם לקחתי אליפויות וזכיתי בתארים אישיים כמו כדורגלן העונה ומלך השערים בליגה. שיחקתי במדי אתלטיקו מדריד בחצי גמר גביע אופ"א מול לאציו, אבל שני רגעים שאני לא אשכח הם הרגע שעברתי לבית"ר ירושלים וזה שבו חזרתי למכבי תל אביב. במעבר לבית"ר ירושלים קיבלתי אהבה מהקהל, כזו שלא חלמתי מעולם שאוכל לקבל. זה משהו שצמרר אותי ובשנה וחצי שהייתי שם ממש נהניתי מכל שנייה.

כשחזרתי למכבי תל אביב, באימון פתיחת העונה באצטדיון בחולון, היה רגע שאי אפשר בכלל להסביר במילים. כשאתה חווה רגע כזה אתה מבין אותו. זה רגע עם עוצמות.

אבי נמני מכבי תל אביב אימון בכורה עם אוהדים אוהדי אוהד 2006. ברני ארדוב
"רגע שאי אפשר להסביר במילים". נמני והאוהדים/ברני ארדוב

הרגע הכי קשה: ההתמוטטות של מני לוי בטדי (26.1.2002)

אני מודה ומתוודה, היה לי קשה מאוד לתפקד אחרי האירוע הזה. שבועיים לאחר מכן עברתי ניתוח בברך שגרם לי להיעדר כמעט חודשיים מהמגרשים, ובוא נאמר שזה נתן לי זמן להתאוששות, כי היו לי חודשיים מאוד קשים. זו לאו דווקא טראומה, אלא תחושה שאתה בא למשפחה, כמעט כל יום בהתחלה, ואתה מרגיש תחושה שהחיים לא הוגנים. כלפי חוץ אנשים לא שמו לב לזה, אבל זה בהחלט היה מאוד מאוד קשה עבורי.

היו הרבה רגעים קשים. יש הפסדים מאכזבים, יש הרבה עליות ומורדות בכדורגל, אבל אלה דברים שאתה לומד לחיות איתם ולצאת מהם. כל דבר שקשור לכדורגל ידעתי תמיד לקחת בפרופורציה, כי כמו שיש רגעים שמחים יש גם מצבים קשים. גם באותה תקופה שבה היו לי בעיות עם מכבי תל אביב, לא הלבישו אותי בהרבה מאוד משחקים ואף פעם לא דיברתי. תמיד התאמנתי כמו שצריך, לא באתי בטענות לאף אחד והתנהגתי כמו מקצוען. ואז, כשקראו לי לדגל במשחקים האחרונים, ידעתי להתעלות ולא אמרתי חצי מילה נגד המאמן או הבעלים. אלה דברים שצריך לדעת להתמודד איתם.

אוהדי מכבי תל אביב מניפים דגל לציון 10 שנים לפגיעתו של מני לוי. ברני ארדוב
"אתה מרגיש שהחיים לא הוגנים". אוהדי מכבי זוכרים את מני לוי/ברני ארדוב

הגול הכי זכור בקריירה

השער השלישי בניצחון 1:3 על מכבי חיפה בקרית אליעזר בעונת הדאבל של מכבי תל אביב ב-1996.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער בלתי נשכח בקרית אליעזר. נמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן הכי טוב ששיחקת איתו

הייתה לי הזכות לשחק לצד שחקנים גדולים במהלך הקריירה, ולא רק בקנה מידה ישראלי, אלא בקנה מידה עולמי. אין אחד הכי טוב, היו כמה: חיים רביבו, איל ברקוביץ', אלי אוחנה, יוסי אבוקסיס, דוד אמסלם, אורי מלמיליאן, טל בנין, ראובן עטר, אלון חזן ויניב קטן.

אבל אם יש מישהו אחד שהיה מעל כולם, זה יוסי בניון. יוסי הצליח לדעתי להגשים חלום שכל שחקן היה רוצה להגשים, הוא שיחק בקבוצות הכי גדולות בעולם - צ'לסי, ליברפול, ארסנל ואני לא חושב שיהיה עוד שחקן ישראלי שיזכה להיות במקומות האלה. אני חושב שליוסי יש פלוס מעל האחרים.

יוסי בניון לאחר שכבש במדי ליברפול את שער ריאל מדריד. Clive brunskill, GettyImages
נמני: "בניון הצליח להגשים את החלום שכל כדורגלן היה רוצה להגשים"/GettyImages, Clive brunskill
  • עוד באותו נושא:
  • אבי נמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully