וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נגד בלאט: "גרם להפסדים, שישמור על צניעות"

25.4.2012 / 11:34

אחרי פדרמן, נמשכת המתקפה במכבי תל אביב כנגד המאמן, דווקא על רקע המגעים להארכת החוזה. גורם במועדון: "הוא החתים שחקנים שעלו למועדון הרבה מאוד כסף ועזבו"

המתיחות בין הנהלת מכבי תל אביב לדיוויד בלאט גוברת. אחרי חוסר ההסכמה לגבי הדקות של פפאלוקאס והמחלוקת הפומבית סביב ההשתתפות בליגה האדריאטית, הגיע אתמול (שלישי) הראיון שהעניק הבעלים דייויד פדרמן ב"ישראל היום", שבו אמר מספר דברים חריפים על המאמן.

גורם במועדון תקף היום (רביעי) את בלאט בשיחה עם וואלה! ספורט, ואמר: "עם כל הכבוד לבלאט, הוא עדיין לא הביא שום הישג משמעותי ואף גרם להפסדים כספיים. לא מעט שחקנים שהוא הביא לקבוצה עזבו את המועדון, כמו ג'ף פוט, ג'ון שייר, דמונד מאלט ומילאן מצ'באן, שעלו למועדון הרבה מאוד כסף.

"צריך לזכור, שבשורה התחתונה המועדון עם פיני גרשון היה בחמישה גמרים רצופים, ומכבי תל אביב זכתה בשלושה גביעי אירופה עם פיני, אבל גם כשפיני עבר על עקרונות המועדון, הוא הועזב על ידי המועדון", המשיך אותו גורם. "בלאט הובא לפה כדי להשיג הישגים משמעותיים, ואני במקומו הייתי שומר על צניעות. הרי במשחקים חשובים הפסדנו בסופו של דבר, כמו בסדרת ההפסדים לקאנטו בחוץ, שני ההפסדים לברצלונה בבית ובחוץ, ושלושת ההפסדים לפנאתינייקוס, כולל הפסד הבית".

היחסים הטעונים בין בלאט וההנהלה הם אינם דבר חדש, כשהמתיחות החלה עוד בשנה שעברה סביב הישארותו של ריצ'רד הנדריקס. במהלך הקיץ סוגיית הישארותו של דרק שארפ הגבירה את המתיחות, כמו גם ספסולו הממושך כל העונה של תיאו פפאלוקאס. חילוקי דעות לא מעטים נרשמו גם סביב ההשתתפות בליגה האדריאטית, כשלא מעט גורמים לא אהבו את ההתבטאויות, גם אם נאמרו לעתים באופן עקיף על ידי בלאט נגד האדריאטית, כששי רקנאטי אף התראיין על כך.

במהלך הראיון ב"ישראל היום" תקף פדרמן את בלאט, ואמר: "במכבי יש כמה עקרונות שיותר חשובים מהכדורסל... מה שקרה עם פפאלוקאס היה מאוד קרוב למה שהיה עם גרשון בניו יורק, ואנחנו לא ניתן לזה לעבור. אתה לא מתנהג לשחקן ברמה של פפאלוקאס כאילו זה שחקן נוער, גם אם הוא איבד שישה כדורים".

כמו כן אמר פדרמן בראיון: "עוד לא נתקלתי במאמן כדורסל שאין לו שריטה. באופן טבעי זה כנראה חלק מהמקצוע, הם כל הזמן בלחץ. אבל במקרה הזה בלאט הגיע קרוב מאוד לקו שאני לא מוכן לעבור". עוד ביקר פדרמן את תפקודו של המאמן "בהתנהגות מול שחקנים בזמן לחץ. במסיבות עיתונאים הוא פרפקט, אבל בשעות לחץ לעתים הוא שוגה. יש דברים שלא עושים. גם ליאור אליהו היה צריך לדעתי לשחק יותר בסדרה".

בלאט אף לחץ בחודשים האחרונים על ההנהלה לעזוב את האדריאטית, כשבהנהלה הובהר לו כי ההחלטות "יילקחו על ידי ההנהלה ולא על ידי צוות האימון". יש לציין כי בלאט טרם חתם על חוזהו עם מכבי תל אביב בשל מספר ניסוחים משפטיים וטכניים שטרם סוכמו, כשבמכבי מעריכים כי החתימה תתבצע תוך כמה ימים. למרות זאת, גורמים בסביבת המאמן טוענים כי בלאט פגוע, וייתכן שהחתימה עם מכבי תתמהמה. כמו כן, עולה גם האפשרות שבלאט עשוי לבדוק אופציות אימון אחרות. בכל מקרה, במכבי מנסים להרגיע את הרוחות בעקבות הראיון המדובר, אולם טרם ברור כיצד ייפתרו המשקעים והמתיחות המתמשכת בין שני הצדדים.

תגובתו של דיוויד בלאט לדברים תובא לכשתושג.

שחורציאניטיס שוקל לעבור ניתוח

במקביל, במכבי תל אביב כבר חושבים קדימה. סופוקליס שחורציאניטיס שוקל לעבור ניתוח בברך, אולם הוא מתכוון לערוך התייעצות רפואית נוספת לפני שיקבל החלטה סופית על מהלך שכזה. בכל מקרה, הסנטר היווני לא מתכוון לערוך את הניתוח לפני תום העונה.

גיורגי שרמדיני, סנטר קאנטו האיטלקית, קרוב מאוד לחתימה בקבוצה. מרבית התנאים בין הצדדים סוכמו, כששרמדיני צפוי להצטרף לשנתיים בהן ישתכר כ-650 אלף דולר בעונה הראשונה ו-850 אלף דולר בעונה השנייה. על מועמדותו של שרמדיני פורסם לראשונה בוואלה! ספורט.

במקביל, בתקופה האחרונה הפעיל דיוויד בלאט לחץ על ההנהלה להגיע לסיכום עם ריצ'רד הנדריקס לאור החשיבות הרבה שהמאמן מייחס לו. המגעים עם הנדריקס חודשו, ולמרות שעדיין קיימים פערים במשא ומתן בין הצדדים, בקבוצה אופטימיים לגבי האפשרות שיישאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully