וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 נקודות הופחתו להפועל רמת גן ובני לוד

24.4.2012 / 20:12

שתי הקבוצות קיבלו עונש זהה על התגרה האלימה במחזור האחרון. אזברגה הורחק ל-8 חודשים, שחקנים רבים ל-5 משחקים

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל החל לדון הבוקר (שלישי) בפרשת התגרה בין שחקני הפועל רמת גן ובני לוד ביום שישי לפני שבוע וחצי, תגרה שכללה שחקנים רבים משתי הקבוצות, וסיים את הדיון רק כשעה וחצי לפני כניסת יום הזיכרון. כל הנאשמים כפרו באשמה.

בסופו של דבר, ספגו שתי הקבוצות עונש זהה: הפחתה של שלוש נקודות בפועל וקנס כספי בן 40 אלף שקל. אי לכך, בני לוד ממשיכה להוליך את טבלת הליגה הלאומית עם 31 נקודות, אך כעת מכבי הרצליה צמודה אליה עם מספר נקודות זהה. הפועל רמת גן שלישית עם 28, בדומה למכבי אחי נצרת שבמקום הרביעי.

בגזרת העונשים לאנשי ושחקני הקבוצות, מאמן בני לוד סלימאן אזברגה ספג את העונש הקשה ביותר, כשהורחק לשמונה חודשים מכל פעילות. יש לציין שהפגרה לא תילקח בחשבון. עוזרו עדנן וואחידי הורחק לחמישה חודשים. לאחר הישמע העונש, אבו סובחי, הבעלים של הקבוצה, קרא בבית המשפט: "הכל נהרס, הכל נהרס", ובתום הדיון אמר כי אם יורדו לקבוצתו נקודות, יפנה לבית הדין העליון בכ'די לערער.

העונשים לשחקני הפועל רמת גן:
עוז יפרח - חמישה משחקי ליגה
ליאור אסולין - שישה משחקי ליגה
אדריאן פרננדס - שבעה משחקי ליגה
אלי לוי - חמישה משחקי ליגה
תמיר בן עמי - שישה משחקי ליגה
יוגב בן סימון (לא הסכים לעסקת הטיעון) - חמישה משחקי ליגה
טל חן (לא הסכים לעסקת טיעון) - חמישה משחקי ליגה

העונש לשחקני בני לוד:
יקיר שינה - שני משחקי ליגה
עמאר מנצור - חמישה משחקי ליגה
יוסוף אזברגה - חמישה משחקי ליגה
מוחמד אזברגה - חמישה משחקי ליגה
אברטון ז'אגו - חמישה משחקי ליגה

יש לציין כי מדובר אך ורק במשחקי ליגה, ומשחקי גביע הטוטו לא חלים במקרה זה. כזכור, בתחילה נטען שהתביעה תבקש שהשחקנים המעורבים יורחקו לתקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה, אך העונשים בפועל היו קלים יותר.

אזברגה: "מה האינטרס שלי להשתתף בקטטה כזו?"

כבר תקופה ארוכה לא נראתה תפוסה כל כך מלאה בבית הדין וחלק מהמלווים נאלצו להישאר בחוץ. כבר בתחילת הדיון כל הנוכחים נאלצו לעבור לאולם גדול יותר, ובו מסך שעליו ניתן להקרין את צילומי הטלוויזיה. לאחר שהוראו האירועים על המסך, הדיין שמעוני אמר לעורכי הדין בנוגע לאישומים נגד השחקנים כיחידים: "מה שראינו כעת על המסך זה גועל נפש אחד גדול. תשקלו אם אתם רוצים להציע עיסקאות והסדרי טיעון מול התובע. אנחנו לא בגן ילדים בנוגע למי חבט ומי נחבט".

מאמן בני לוד סלימאן אזברגה אמר בתגובה לעונש: "מה האינטרס שלי להתערב בקטטה אחרי עונה גדולה ואחרי תיקו שהוא כמו ניצחון? אני נגד אלימות. אני תכף עומד לקבל את תואר מאמן העונה, אז אני צריך ללכת ולירות לעצמי ברגל?"

מנכ"ל בני לוד ומנהל האירוע, איסמעיל אזברגה, אמר: "התרענו שההיערכות של רמת גן לא היתה מספיק טובה מבחינת כמות הסדרנים. דאגתי כל הזמן שהקהל שלנו חלילה לא ייכנס למגרש. אני לא חושב שיקיר שינה טעה. הוא שמח בסיום המשחק, הוא בסך הכל גילה לנו שיש אלוהים בשמיים".

נאום הסיכום של תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא: "אני מבקש הרחקה של 6 או 7 משחקי הרחקה ליוגב בן סימון, ומבקש לא פחות מ-5 משחקי הרחקה לטל חן". בעניין העונש לקבוצות אמר אבן עזרא: "המקרה מאוזן פחות או יותר ואני מבקש ענישה סימטרית. תעודת כבוד לקהל ותעודת עניות מחפירה לשחקנים, ואני לא יכול לבודד אחריות שילוחית של הקבוצות. אני מבקש הפחתת 3 נקודות בפועל לשתי הקבוצות לעונה הנוכחית, לא מעלה על דעתי עונש פחות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מאיר לוי לאסולין: "ראיתי אותך מרביץ". אסולין: "הגנתי על עצמי"

השופט מאיר לוי אמר בדיון: "מיד בתום המשחק ישבתי עם שני הקוונים והשופט הרביעי ויחד כתבנו את דו"ח המשחק. כל מה שנכתב בדו"ח היה על פי מה שראיתי ועל פי מה שראו עיניי". לשאלה האם השתמש לוי בצילומי הטלוויזיה לצורך מילוי הדו"ח, השופט השיב בשלילה.

מאיר לוי ציין שהתגרה החלה לאחר שיקיר שינה הוריד את החולצה: "האירוע שהצית את הקטטה היה הורדת החולצה של יקיר שינה בכיוון יציע אוהדי רמת גן, והגעתם של עוז יפרח ויוגב בן סימון לכיוונו. מכאן התגלגלו האירועים". מנגד, לוי הבהיר ש"מלבד להורדת החולצה, שינה לא היה מעורב בקטטה". לאחר מכן התובע הסיר את האישום של קטטה מכתב האישום של יקיר שינה, והשאיר רק הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת.

מאיר לוי ציין ש"ראיתי בפירוש את אלי לוי נותן סטירה חזקה למאמן בני לוד" כמו כן אמר השופט לליאור אסולין "ראיתי אותך תוקף ומרביץ". אסולין הגיב: "ולא ראית שרק הגנתי על עצמי?".

יוגב בן סימון העיד על סף דמעות: "זו פעם ראשונה בעשר שנים שאני משחק כדורגל שאני עומד לדין. אני מגנה את האירוע. אני לא אדם אלים ובחיי האישיים אני רחוק מאלימות. רק רציתי להפריד. קיבלתי אגרוף מסלימאן אזברגה, הלכתי אחורה ולא החזרתי. הייתי המום. התרחקתי מהאירוע. לא רציתי לקבל את עסקת הטיעון (הרחקה מ-5 משחקים, ר"ב) כי רציתי שהצדק ייצא לאור. אין כאן שחקן אחד של לוד שיכול להעיד שהרמתי עליו יד או תקפתי אותו".

טל חן אמר: "מעולם לא הייתי מעורב בקטטות. גם אחרי האירוע לא נחקרתי במשטרה ואף לא תושאלתי. גם לא צויינתי בדו"ח השופט מאיר לוי. הגעתי לאירוע כקפטן הקבוצה בכדי להפריד. גם רואים בסרטונים שאני בא להפריד. רציתי להילחם על חפותי ולכן לא הסכמתי לעסקת טיעון".

אבו סובחי, הבעלים של בני לוד, הגיע חם לדיון ואמר לתקשורת עוד לפני תחילתו: "יש ריח של גזענות נגד בני לוד, זו שערוריה ובושה שאנחנו עומדים לדין. האווירה בתקשורת מדיפה ריח של גזענות. העונש שקיבלה מכבי פתח תקוה הוחזר רק כדי שגם אנחנו נוכל לקבל עונש. כנראה שלהתאחדות ולכולם מספיקה קבוצה ערבית אחת בליגת העל. חשוב להם שבני לוד לא תעלה ליגה, זה מכוון ומתכונן מראש, גם כדי לעזור למכבי הרצליה. הכדורגל בלוד הוא התקווה האחרונה של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully