וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלכס מילר: "גם אם הכוונות טובות, זה נראה לא טוב"

ועדת התרבות והספורט של הכנסת קיימה דיון סוער בנוגע לאלימות בספורט. רוב החיצים הופנו כלפי ההתאחדות

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בנושא האלימות הגוברת במגרשי הכדורגל בזמן האחרון. יו"ר הועדה, ח"כ אלכס מילר, פתח את הדיון ואמר: "אנחנו מאבדים דור שלם שבמקום להשתלב בספורט, בורח משם. הכדורגל שלנו הופך להיות כדורגל רחוב ולא כדורגל ברמה בינלאומית. זה קשור גם להחלטות, ברגע שעוסקים כל הזמן בפתרונות מסביב ולא בפתרון הבעיה, זה מה שקורה. אני כבר הצעתי שחייבים להרחיב את מנגנון הענישה וההרתעה, השחקנים גם חייבים לקחת חלק בכל מה שקשור להסברה, והשחקנים צריכים לחשוב פעמיים כאשר הם משתמשים באלימות כי שם הענישה צריכה להיות יותר גדולה, הם משמשים דוגמא".

מילר הוסיף: "אני מאמין שאם לא ראינו עד עכשיו קבלת החלטות ברורות של המנגנונים שאחראים על ההחלטות האלה אנחנו נפעל בחקיקה. קודם כל צריך לפעול בחקיקה בעניין דוח שטרסנוב. על העניין של הכנסת ההתראה, גם בעניין הזה חייבים לפעול".

ח"כ כרמל שאמה-הכהן שלח ביקורת כלפי ההתאחדות לכדורגל וגם כלפי התקשורת ואמר: "לא הגיוני שבאולפני הספורט ינבלו את הפה ויתנהגו בבריונות. צריך לקבוע נורמות שבכדורגל אנשים יהיו ללא רבב, עם עבר ללא דופי, עם כללים ברורים. מה שאנחנו רואים זה תופעה של הגירה שלילית של אנשים חיוביים לטובת אנשים פחות חיוביים. זה מדרון שהשיפוע שלו הולך וגובר. בסוף ההתאחדות לכדורגל תהיה במקרה הטוב התאחדות לאלימות במקרה הטוב ובמקרה הרע התאחדות לפשע מאורגן".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אורי שילה אמר בתגובה: "האלימות מתחילה בתכניות הרדיו ותכניות היציע. אמירה כמו לבוא עם שופל ולפרק את הכל כמוש אמרתם לנו, אני רואה אותה כאלימות מילולית. לא שמעתי שאומרים לקחת שופל ולפרק את הכנסת. יש מקרים מזעזעים, אבל הכדורגל הוא הכי מעניין וסקסי לכן זה גם מחזיק הכי הרבה זמן בתקשורת. הייתה כאן מערכת של לינץ' ציבורי ועליהום על ההתאחדות. לא משנה אם תיקחו את הגוף הזה ותעבירו אותו למנהלת ליגה, זה לא מה שיפתור את האלימות".

בעניין קריאתו של ח"כ מילר ליישם את דוח סטרשנוב במלואו, אחרי ששרת התרבות והספורט רמזה שזה אומר גם למנות יו"ר נטול אינטרסים להתאחדות אמר שילה: "דוח סטרשנוב יושם בכל חלקיו שהיו ניתנים ליישום. השופט שטרסנוב בעצמו אמר שמבחינתו הדוח יושם. בחלק מהדברים לא ניתן ליישם את הכל. יישום הדוח עשה הרבה מאוד שינויים, אנחנו גוף הספורט היחיד שבבחירות להנהלה אין ייפויי כוח, היחידים ששבחירות הככליות האחרונות להנהלה הגיעו יותר מ-200 נציגים שהצביעו".

אחרי שעתיים של נאומים מצד מספר דוברים סיכם ח"כ אלכס מילר את הדיון כשאמר: "אם המדינה צריכה לקחת על עצמה את האחריות אין שום בעיה ויכול להיות שצריך לבדוק לאן הולכים כספי הציבור שמגיעים להתאחדות? ניתן לכם חודש-חודש וחצי לעשות את השינויים שאתם מדברים עליהם. השינויים חייבים לצאת מההתאחדות לכדורגל. כל ענף הופך להיות לסוג של עסק משפחתי וזה קיים כמעט בכל ענף. אי אפשר ככה, מדינה שכן נותנת משאבים ומנסה לעשות לא יכולה להיות כזאת בספורט.

"הגיע הזמן שתעשו את השינויים. יש לנו כיום כמה נושאים שחברי הכנסת רוצים להתקדם איתם, גם בעניין דוח סטרשנוב, גם בעניין מנהלת הליגה. גם אם הכוונות הם טובות, זה נראה לא טוב ובסופו של דבר ההתאחדות לכדורגל מקבלת את כל החיצים".

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully