וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את הפועל ירושלים 80:89

מכבי ת"א ניצלה רבע אחרון ענק כדי לגבור 80:89 על ירושלים לפני פיינל פור האדריאטית. ראשל"צ ניצחה את אשקלון 61:62

משחקי הבית התחתון והעליון של ליגת העל הגיעו לסיומם הערב (ראשון) ואיתם התבהרה תמונת סדרות הפלייאוף שייפתחו בשבוע הבא. הפועל ירושלים נראתה טוב במשך 30 דקות, אבל אז התפרקה ואיפשרה למכבי תל אביב לצאת ממלחה עם ניצחון 80:89, שהבטיח כי האדומים יפגשו את הפועל חולון בפלייאוף. מכבי, ללא קשר לתוצאה, תתמודד מול מ.כ הבקעה, אך את עיקר תשומת הלב היא עתה תרכז בפיינל פור הליגה האדריאטית. ראשון לציון השיגה ניצחון 61:62 על עירוני אשקלון, והבטיחה כי שתי הקבוצות ייפגשו שוב גם בפלייאוף לסדרה מסקרנת לא פחות. בבית התחתון גברה מכבי אשדוד על בני השרון/הרצליה 93:96.

סדרות הפלייאוף:

מכבי תל-אביב – מ.כ הבקעה
הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי אשדוד
מכבי ראשון לציון – עירוני אשקלון
הפועל ירושלים – הפועל חולון

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב 89:80

במשך שלושה רבעים הערב, היה נדמה שרגע לפני שהפלייאוף מתחיל, משהו משתנה בהפועל ירושלים. הקבוצה של שרון דרוקר נראתה נהדר מול מכבי תל אביב, יובל נעימי, ראמל בראדלי ודי ג'יי סטורברי להטו, והקבוצה מהבירה נראתה מאיימת מאוד. אלא שאז הגיעה ההתפרקות של הירושלמים ברבע האחרון, ומכבי ניצלה זאת עד תום כדי להשיג עוד ניצחון במלחה, שלא ממש משנה לה דבר. דווין סמית' נראה יותר ממוכן לחצי גמר האדריאטית מול בודצ'נוסט בליגה האדריאטית, והיד הנהדרת שלו מחוץ לקשת סייעה לאלופה הישראלית לאותת לשאר הליגה שמכבי לא עומדת לשמוט משחקים בקלות במאני טיים.

סטרוברי ותומאס העלו את המארחים על הלוח, מכבי התקשתה, ושלשה של נעימי קבעה יתרון 5:11 לירושלים. פניני העיר מעט את האלופה עם שלשה משלו אבל סטורברי מיד תפר אחת נוספת. בלאט זעם על השיפוט וקיבל טכנית, והמארחים הוליכו 15:26. מטווח השלשות נמשך, סמית' צלף אחת עבור הצהובים ושלשה ענקית של בלו על הבאזר הורידה ל-26:23 לירושלים בלבד בסיום הרבע הראשון. אוחיון ואליהו הוציאו את הצהובים מהקיפאון ההתקפי ושלשה של סמית' העלתה אותם ליתרון 31:34. סטרוברי הטיח שלשה גדולה, נעימי התחיל להפציץ בעצמו וירושלים עלתה ליתרון 3. מכבי צימקה, אבל נעימי הפגיז שוב מבחוץ וירושלים ירדה עם יתרון 45:49 במחצית.

מכבי פתחה את הרבע השלישי עם ריצת 1:9 נהדרת בראשותו של אוחיון בדרך ליתרון 50:54. אלא שאז נתקעו הצהובים ללא נקודות במשך שלוש וחצי דקות, רנדל רשם גג ענק על פניני, בראדלי תפר שלשה וירושלים רצה ל-0:12 ויתרון 8. הנדריקס סוף סוף מצא את הטבעת, אבל בראדלי המשיך ללהוט וירושלים הוליכה 60:67 בסיום הרבע השלישי. סמית' צלף שלשה עם פתיחת הרבע האחרון, שון ג'יימס היה גדול עם שני גגות ו-4 נקודות שהעלו את הצהובים ליתרון נקודה. ירושלים שוב איבדה, פניני ובלו צלפו שתי שלשות והיתרון של האורחים תפח ל-70:81. ההתפרקות של המארחים נמשכה, ומכבי כבר עלתה ל-8:26 ברבע האחרון, כדי לסגור את סיפור המשחק.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 25 (9 מ-15 מהשדה), גיא פניני 15 (3 מ-5 לשלוש), דייויד בלו 13 ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 11, שון ג'יימס 9, 7 ריבאונדים ו-5 חסימות, קית' לנגפורד 8, יוגב אוחיון 6 ו-4 אסיסטים, , ריצ'רד הנדריקס 2 ו-7 ריבאונדים.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 22 (7 מ-12 מהשדה) ו-6 אסיסטים, די ג'יי סטרוברי 17 (2 מ-6 לשלוש), ראמל בראדלי 16, ג'ון תומאס 13, בריאן רנדל 9 (4 מ-11 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, אורי קוקיה 3, גוני יזרעאלי , אלישי כדיר, משה מזרחי ודן גרונפלד שיחקו ולא קלעו.

מכבי ראשון לציון – עירוני אשקלון 61:62

ראשון לציון ידעה שניצחון יציב אותה במקום השלישי בתום העונה, בדרך לדייט בפלייאוף עם... עירוני אשקלון. זה לא היה פשוט ואשקלון אף הובילה בפתיחה, אבל ראשון התייצבה והצליחה להשיג את הניצחון דרמטי, שאולי ייתן לה ביטחון גם בהמשך, בסדרת הפלייאוף. ואשקלון? היא רושמת הפסד שמיני ברציפות, ותקווה שעד לתחילת הסדרה מול הכתומים, היא תצליח לצאת מהמשבר הנוראי בו היא נמצאת.

ג'יימי סקין השתלט על המשחק ברבע הראשון ועשה צרות להגנת המארחים שלא הצליחה לעצור אותו. שלשות של באומן וחנוכי שמרו את ראשון לציון קרובה, אבל סקין הוליך את אשקלון ליתרון 11:17 בסיום הרבע הראשון. קרופורד סוף סוף התעורר בשורות הכתומים, חנוכי תפר שלשה נוספת, וראשון לציון החלה לצמק. אשקלון לא מצאה את עצמה בהתקפה, ונקודות של קיצ'ן הורידו את ראשון לציון ביתרון 30:31 אל המחצית.

השתיים נותרו צמודות זו לזו ברבע השלישי, כשיכולת טובה של לימונד סייעה לאשקלון לשמור על היתרון, אבל חנוכי ובאומן החזירו את ראשון לציון ליתרון 41:42. קיצ'ן תפס אחריות והחל לתקוף את הסל, המארחים ברחו ל-0:10 ואל הרבע האחרון הם הגיעו ביתרון 47:54. אשקלון החליטה לא לוותר ורצה ל-3:10 עם פתיחת הרבע, כשרביב לימונד משווה ל-57:57. בנקודה זו, ראשון התעוררה שוב וחנוכי תפר שלשה קריטית. הרבע המשיך להיות גרוע מבחינה התקפית ו-15 שניות לסיום באומן החטיא שתי קליעות עונשין ביתרון נקודה, אבל הוא מיד חטף את הכדור ללימונד וזה הספיק לראשון לניצחון.

קלעו למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר 13, דרווין קיצ'ן 12 (10 ריבאונדים), ניצן חנוכי 12, ג'ו קרופורד 11, ברנדון באומן 9 (6 איבודים), אור סולומון 3, איגור נסטרנקו 2, עמית בן דוד, כרמל בוכמן ואיל שולמן שיחקו ולא קלעו.

קלעו לעירוני אשקלון: מרקו קילינגסוורת' 15 (10 ריבאונדים), ג'יימי סקין 14 (4 חטיפות), רביב לימונד 11 (7 אסיסטים), טוני סקין 7, אחיעד בוקרא 7, עמית שמחון 6, יוני ניר 1, ניב ברקוביץ' ודוד שמריז שיחקו ולא קלעו.

מכבי אשדוד – בני השרון/הרצליה 93:96

במכבי אשדוד צריכים להיות מודאגים. נכון, הקבוצה סוף סוף יצאה ממעגל ההפסדים עם ניצחון ביתי, אבל גם עופר ברקוביץ' יודע שקבוצתו היתה רחוקה מלהרשים מול האורחים החלשים, וכמעט ואיבדה משחק שהיה אצלה ביד ברבע האחרון. ברקוביץ' יכול להיות מרוצה בכל זאת מהופעה נהדרת של ג'וש קרטר שסחף את חבריו לערב נהדר בחוץ לקשת, כמו גם לתצוגה ההגנתית המצויינת של אלכס טיוס שרשם 5 חסימות. בני השרון/הרצליה לעומת זאת יכולה לבוא בטענות רק לעצמה, לאחר שהיתה יכולה לצאת עם ניצחון חוץ והחזיקה ביתרון נקודה, חצי דקה לסיום.

אנטון שוטבין פתח נהדר עבור המארחים, ועם יד נהדרת של ג'וש קרטר הביא את אשדוד ליתרון 6:12. דאן ורוזפלט החזירו בג'אמפים מוצלחים מהצד השני, כששלשה של דאן העבירה את היתרון לידי האורחים עם 19:20. טפירו הניע היטב את ההתקפה, ואסיסט נהדר שלו לחג'ג' שקבר שלשה על הבאזר סידר יתרון 27:29 למארחים בסיום הרבע הראשון. ג'וש קרטר הרים את הקהל המקומי עם דאנק נהדר, ושלשה של רובי בוסטיין הקפיצה את היתרון המקומי ל-5. גיא לביא הגיב עם 5 נקודות רצופות, ושלשה של טוויטי קרטר השלימה מהפך ו-45:46 לאורחים. לביא צלף שלשה נוספת, ובני השרון ירדה ביתרון 54:58 במחצית.

רוזפלט העלה את בני השרו ןליתרון 8 עם פתיחת הרבע השלישי, ג'וש קרטר ניסה להחזיר את אשדוד לתמונה ושלשה של דאנקן עם נקודות של טיוס הורידו ל-71:68. המומנטום של אשדוד נמשך, קרטר השווה עם שלשה, ואל הרבע האחרון הגיעה אשדוד בפיגור נקודה בלבד, 76:75. שלשות של חג'ג' וקרטר הטיסו את אשדוד ל-0:8 בפתיחת הרבע הרביעי ויתרון 76:83. האורחים לא הרימו ידיים ושלשות של קרטר ודאן הטיסו את האורחים ל-0:11 מדהים ויתרון נקודה. טפירו קבר 'גאמפ נהדר, ובני השרון קיבלה עוד צ'אנס לנצח אבל וויליאמס הלך לזריקה משלוש, וקרטר היה יכול להכריע את המשחק מהקו. הגארד קלע אחת וניסה להחטיא את השניה בכוונה אבל היא נכנסה, וזה 3 לאשדוד, 2.1 שניות לסיום. טוויטי קרטר ניסה להגיע למצב זריקה אבל דרך על קו החוץ, ואשדוד חגגה ניצחון קשה.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 26, אלכס טיוס 18 (14 ריבאונדים, 5 חסימות), ג'וש דאנקן 16 (11 ריבאונדים, 4 איבודים), רובי בוסטיין 12, מאיר טפירו 9 (3 מ-8 לשתיים, 7 אסיסטים), אנטון שוטבין 7, דרור חג'ג' 6, גלעד קרני 2, דניאל גור אריה שיחק ולא קלע.

קלעו לבני השרון/הרצליה: לייסדריוס דאן 25 (5 חטיפות), טוויטי קרטר 23 (4 מ-10 לשלוש, 12 אסיסטים), אייזק רוזפלט 15 (11 ריבאונדים), גיא לביא 12, קני לאוסון 9, ג'ייסון וויליאמס 6, רועי בוכבינדר 3, רועי איילון שיחק ולא קלע.

ליגת העל בכדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully