וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו ביטון: "שרלרואה? לא רוצה לחזור אחורה"

20.4.2012 / 15:20

מה קרה בעצם בנפילה הגדולה של ויסלה ואיפה הוא יהיה בעונה הבאה. דודו ביטון נפרד מפולין ולא רוצה לחזור לבלגיה. ראיון עם הרבה תובנות

כבר בחודש ינואר הבין דודו ביטון כי בעונה הבאה הוא לא יישאר בוויסלה קרקוב. מועדון הפאר הפולני נקלע לקשיים כלכליים ומתכנן מהפכה גדולה בקיץ שתביא כנראה לעזיבת כל הזרים, כולל צמד הישראלים. ביטון, המושאל משרלרואה, מעט נפגע מהמהלך ובחודש האחרון דקות המשחק שלו ירדו בהדרגה כשבקבוצה מריצים את מי שאפשר למכור. למרות זאת, ביטון מרוצה. בראיון לוואלה! ספורט, מסכם מלך שערי השגרירים את עונתו המלאה הראשונה באירופה, מדבר על הצניחה המקצועית של ויסלה, על הרצון להתקדם ולא לחזור לבלגיה ועל הזימון שלא מגיע לנבחרת ישראל.

"מבחינתי זו הייתה עונה מצוינת", פותח החלוץ. "הגעתי למועדון גדול עם הרבה ציפיות ולהבקיע 16 שערים – רובם שערים חשובים במשחקים גדולים בליגה האירופית, בליגה הפולנית ובגביע שהביאו הרבה למועדון – זו הצלחה. כמובן שהחלק השני היה פחות טוב ולא רק מבחינתי, אלא מבחינת כל הקבוצה. חווינו איזשהו משבר. ירידה ביכולת של כל הקבוצה וכל השחקנים. אבל מבחינה אישית, זו עונה שעשיתי בה התקדמות גדולה. עונה שנתנה לי הרבה ביטחון, שיפרתי את המשחק מהרבה בחינות, שיחקתי במשחקים גדולים ובמעמדים חשובים וזה תרם לי המון".

- חלוץ ויסלה קראקוב דודו ביטון. AP
"לא קל להיות שחקן מושאל". ביטון/AP

העונה של ויסלה מתחלקת לשניים: הצלחה מסחררת בזירה האירופית (ויסלה הודחה בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות ובשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית) וכישלון טוטאלי בליגה הפולנית. הקבוצה איבדה בשלב מוקדם מאוד את הסיכוי להגן על תואר האליפות ובמשך כל העונה מתקשה לכבוש. ב-26 משחקי ליגה כבשה ויסלה 25 שערי זכות בלבד. ביטון חתום על 11 מהם.

"התחלנו את העונה מצוין והיינו שתי דקות משלב הבתים של ליגת האלופות מול יריבה חזקה כמו אפואל ניקוסיה, שהמשיכה עד רבע הגמר. אחר כך היו הופעות מצוינות בליגה האירופית נגד פולהאם וטוונטה, אבל בליגה חווינו נפילה שאי אפשר להסביר. בחלק השני של העונה לא הצלחנו להבקיע שערים, כל הקבוצה סבלה מחוסר ביטחון וזה היה כדור שהתגלגל, החליפו שלושה מאמנים, הפסדנו בדרבי וזה גרם לבלגאן עם האוהדים ופיטורי המאמן הראשון. אין ספק בליגה לא הצלחנו ואני חלק מהקבוצה. ברגע שהקבוצה לא ניצחה, גם אני נפגעתי וחוויתי ירידה ביכולת. המשבר פגע בי ובמאור מליקסון. אי אפשר להצביע על נקודה מסוימת כי מבחינת שחקנים יש לנו את הסגל הכי טוב בפולין עם שישה שבעה שחקני הרכב בנבחרות, הרבה שחקנים מנוסים וצעירים טובים. משהו לא דפק השנה".

תאר את האווירה בקבוצה בזמן המשבר.

"לא נעים ללכת ברחוב אחרי הפסדים ולהסתכל על הטבלה ולראות את הקבוצה במקום חמישי-שישי. ויסלה לא רגילה לדברים כאלה. זה מועדון שרגיל לקחת אליפויות או לפחות להתמודד כל שנה על התואר והעונה אכזבנו את הקהל ולא עמדנו בציפיות, למרות שבאירופה עשינו דברים יפים וזו אולי עונת השיא של קבוצה פולנית באירופה. המצב בקבוצה לא היה נעים. באים לאימונים חסרי מוטיבציה ולא מבינים מה קרה, למה אנחנו לא מצליחים להבקיע כשיש לנו חלק התקפי כל כך מוכשר".

וברמה האישית, נפגעת מהסיטואציה של שחקן מושאל, מההתעסקות בעתיד שלך?

"לא כיף לדעת כבר בדצמבר ובינואר שמתעסקים במה יקרה איתך ובעתיד שלך. זאת הסיטואציה של שחקנים מושאלים. מצב לא בריא, אבל השתדלתי להתנתק מזה ולא להתעסק בזה. לא קל להיות שחקן מושאל. בינואר היו דיבורים שאני אעבור והיו פניות, אבל ידעתי בוודאות שאשאר עד סוף העונה. אמרתי לעצמי שלא אדבר ולא אחשוב על זה ואמשיך לתת הכל לוויסלה".

מאור מליקסון שחקן ויסלה קרקוב (שמאל) מול רוריק ג'יסלאסון שחקן אודנסה. Alik Keplicz, AP
גם הוא נפגע מהמשבר. מליקסון/AP, Alik Keplicz

ויסלה, שצפויה לסיים את העונה ללא הכרטיס לאירופה, תעבור בקיץ מהפכה גדולה בעיקר בשל הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה. הקהל, מספרים עיתונאים, דורש קבוצה פולנית וללא קשר, הקבוצה לא יכולה לעמוד בעלות הרכישה של ביטון. לפיכך, החלוץ יחזור בקיץ אוטומטית למחזיקת כרטיסו שרלרואה, שכבר הבטיחה את חזרתה לליגה הבכירה בבלגיה. למרות זאת, הכיוון של השחקן הוא אחר.

"אני לא רואה את עצמי חוזר לשרלרואה למרות שיש לי שם חוזה לשנתיים נוספות ואני שמח שהם חזרו לליגה הבכירה. אני מכוון גבוה יותר, רוצה ומאמין שזה יקרה. ויסלה זה מועדון ענק ואני לא רוצה לחזור אחורה, אלא להמשיך ולהיות מעמדים כאלה של אירופה ואצטדיונים מלאים. זה ריגוש אחר ואני יכול להוציא מעצמי הרבה יותר. כרגע, אין שום דבר ספציפי. דודו דהאן עובד מסביב לשעון ובודק אופציות ואני סומך עליו ב-100 אחוז. כמו שהוא הביא אותי לוויסלה, אפילו נגד רצוני, הוא ייקח אותי למקום שהכי יתאים לי".

במהלך העונה, אמרת שתהיה שמח להמשיך בוויסלה.

"אם זה היה תלוי בי, אולי זה היה קורה. ידעתי לפני חודש חודשיים שהמועדון נקלע למצב כספי לא טוב ויש בעיות. כבר בינואר אמרו שסכום הרכישה גבוה מדי עבורם. ויסלה זה מקום ענק, בארץ לא מבינים, אבל זו הקבוצה הכי גדולה בפולין עם הקהל הכי גדול יש פה תנאים מדהימים, 15-20 אלף צופים שדוחפים בכל משחק ומעודדים. מאור ואני בקושי מסתובבים ברחוב או בקניון כי הרבה אוהדים עוצרים אותנו. מאוד נהניתי פה. יש לי רק דברים להגיד על המועדון, אבל אני מציאותי, מכוון לאתגר הבא ורוצה להמשיך להתקדם".

תמליץ לעוד ישראלים להגיע לליגה בפולין?

"כן. כל שחקן שיתייעץ איתי, יקבל תשובה ברורה - לצאת לפולין או לבלגיה כי ברגע שאתה עובר לחיות לבד והופך להיות עצמאי, מבשל לעצמך ויש לך כדורגל בראש, אתה מתבגר כאדם וזה מקרין לצד המקצועי. האימונים בפולין יותר קשים, המתקנים מדהימים בגלל היורו ושחקנים שיבואו לפה ייראו דברים אחרים. הליגה בישראל אולי טובה יותר מבחינת כישרון, אבל הליגה פה יותר אטרקטיבית, מקצוענית, אתלטית ופיזית. לכל שחקן תהיה חוויה לעבור לפולין".

דודו ביטון שחקן ויסלה קרקוב (שמאל). Lukasz Grochala, AP
"ויסלה זה מועדון ענק, בארץ לא מבינים". ביטון וחבריו/AP, Lukasz Grochala

ביטון מרגיש שהעונה בפולין שיפרה אותו כשחקן: "התחזקתי מאוד מבחינה פיזית ובצד המקצועי, עבדתי על בעיטות מחוץ לרחבה בשתי הרגליים והבקעתי כמה שערים יפים ממרחק. גם בצד המנטאלי, לשחק מול אצטדיונים בזירה האירופית ובליגה זה דבר שהוסיף לי ניסיון במעמדים שלא הכרתי בארץ. העונה הזו תעזור לי לעתיד ואני מקווה שבשנה הבאה אהיה בקבוצה גדולה כמו ויסלה".

ובכל זאת דבר אחד חסר. זימון לנבחרת.

"לואיס פרננדז זימן אותי כמה פעמים ולא שיחקתי. לא הוזמנתי למשחק האחרון (מול אוקראינה – ע.מ) ואשקר אם אגיד שלא התאכזבתי. הוכחתי את עצמי ברמה האירופית ואני חושב שיש לי מה לתרום. נכון שבאותה תקופה לא שיחקתי ולא פתחתי, אבל יש לי מקום בנבחרת ויש הרבה מה לתרום. אני בעונה טובה, מרגיש טוב והבקעתי כמות השערים לא מקרית. בעונה שעברה הבקעתי 17 שערים בכל המסגרות בהפועל פתח תקוה ובשרלרואה, והשנה 16 ואני בכושר טוב. בקיץ יש משחקים טובים וחשובים נגד צ'כיה וגרמניה ואני רוצה להיות חלק מהסגל ולקבל הזדמנות להוכיח את עצמי. אני ראוי, אבל אכבד כל החלטה של המאמן. כל שחקן רוצה להיות חלק מהנבחרת וגם אני".

בן שהר, דודו ביטון שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב, ברני ארדוב
פרננדז זימן, אבל לא שיתף. ביטון עם שהר/ברני ארדוב, ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully