וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלאסיקו הגדול של השנה, בינתיים

ברצלונה וריאל מדריד יכריעו ביניהן את האליפות, לפני מפגש אפשרי בגמר הצ'מפיונס (21:00, ספ'5). מאיורקה-סראגוסה

מירוץ האליפות בספרד יגיע מחר (שבת) לנקודת רתיחה, כאשר האלופה ברצלונה תארח בקאמפ נואו את המוליכה ריאל מדריד, לקלאסיקו השני והאחרון בליגה העונה, אבל אולי לא האחרון בכלל העונה, מפני שהשתיים מקוות להתמודד גם בגמר ליגת האלופות. שתי הקבוצות הטובות בעולם צפויות לספק מחר, כמיטב המסורת ביניהן, עוד הצגה שתמשוך מאות מיליוני צופים בעולם ואולי גם תכריע סופית את גורל ה'לה ליגה' העונה. כמנה ראשונה למשחק הענק הזה, יתמודדו דודו אוואט, תומר חמד ומאיורקה מול סראגוסה וספורטינג חיחון תפגוש את ראיו וייקאנו. אחרי הקלאסיקו, לקינוח, סביליה תפגוש את לבנטה.

ברצלונה - ריאל מדריד (21:00, ספורט 5 ו-HD)

מה כבר אפשר להגיד שלא נאמר על עוד קלאסיקו ענק, המשחק הגדול ביותר שיש לעולם הכדורגל להציע בימינו. שתי קבוצות שנמצאות בעיצומה של עוד עונה היסטורית, אולי ההיסטורית מכולן ומצוידות בשחקנים שכותבים את תולדות הכדורגל מחדש. ריאל ביתרון ארבע על פני ברצלונה, חמישה מחזורים לסיום העונה. יהיה רותח בנואו קאמפ.

נתון מדהים מראה שזו הפעם השלישית בחמש וחצי השנים האחרונות שברצלונה מגיעה לקלאסיקו אחרי מפגש מול צ'לסי. הפעם הראשונה הייתה באוקטובר 06', אז הקטאלנים הפסידו בלונדון משער של... דרוגבה כמובן. מיד לאחר מכן הם גם הפסידו בברנבאו 0:2, משערים של ראול ורוד ואן ניסטלרוי. הפעם השנייה, במאי 09', הייתה כבר הרבה יותר טובה ואחרי תיקו ביתי מאופס מול הבלוז במשחק הראשון של אותו חצי גמר ליגת אלופות מפורסם, ברצלונה הגיעה למדריד והשיגה את ה-2:6 המטורף שלה, שקיבע את מעמדה בשנים האחרונות לפני ריאל.

כעת, הבלאנקוס מרגישים שהמהפך בנושא הזה בדרך להיות מושלם. נכון, ריאל איבדה גובה מעט בליגה וראתה איך פער זמני של 13 נקודות מצטמצם כבר לנקודה בלבד, אבל היא התייצבה ויודעת שכל תוצאה פרט להפסד מחר תקרב אותה צעד ענק לתואר האליפות ולנישולה של ברצלונה ממנו לאחר שלוש עונות רצופות.

זו תהיה גם הפעם השנייה בלבד בשמונה השנים האחרונות, ששתי הקבוצות גם יחד יגיעו למפגש הזה בעמדה לא מוכרת- אחרי הפסד. ריאל הפסידה במינכן במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, ברסה הפסידה מול צ'לסי ושתיהן, מלבד המשחק ביניהן, גם עם חצי ראש לפחות במשחקי הגומלין, שייערכו בספרד בשבוע הבא. הפעם האחרונה אגב ששתיהן הגיעו אחרי הפסדים, הייתה במשחק הסיום של סדרת הקלאסיקו בשלהי העונה שעברה, אז הן נאבקו ביניהן ארבע פעמים תוך שבועיים וחצי והגיעו מותשות.

בכלל, משחקים בין ברצלונה לריאל מדריד, ששנים רבות התקיימו פעמיים בלבד בעונה, הפכו לאחרונה לדבר שבשגרה. יהיה זה המפגש העשירי (!) ביניהן בתוך שנה וחמישה ימים בלבד, כשהמאזן מראה בבירור לטובת הבלאוגראנה, שניצחו ארבע פעמים והפסידו רק פעם אחת, בעוד שארבעה משחקים הסתיימו בתיקו. אגב, לפני שנה בדיוק מהיום, ריאל השיגה את הניצחון היחיד שלה על ברצלונה של גווארדיולה, 0:1 בגמר גביע המלך.

ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו מגיעים למשחק הזה, כאשר לכל אחד מהם יש לא פחות מ-41 שערי ליגה במאזנו העונה. שניהם ניפצו כבר את השיא המדהים שקבע רונאלדו עצמו בעונה שעברה וגם המספר 50 לא נראה דימיוני בכלל. מסי, שמצא את הרשת לא פחות מ-13 פעמים בעבר מול ריאל, לא כבש מול הבלאנקוס בכל שלושת המשחקים האחרונים בין הקבוצות וישמח לסיים את "הבצורת". כריסטיאנו מחפש שער שישי מול ברצלונה מאז נחת בברנבאו.

בברצלונה מדווחים בימים האחרונים כי היחסים בין המאמן פפ גווארדיולה לבלם ג'רארד פיקה, עלו על שרטון נוסף, לאחר שהאחרון סופסל בהפסד לצ'לסי. אלכסיס סאנצ'ס, שנפצע באותו משחק, נמצא בספק גדול למחר. אצל ריאל, ששער נוסף שלה ישבור סופית את שיא השערים לעונה ב'לה ליגה', ריקרדו קרבאליו ימשיך להיעדר ובלעדיו ייאלצו סרחיו ראמוס ופפה לנסות לשמור על איקר קסיאס, מה שלא יהיה פשוט בכלל. מסוט אוזיל וקאקה, שלא מרבים לשחק יחד, עשויים לפתוח במרכז השדה, כדי לנסות להתמודד מול החזקת הכדור של המארחת ולהוציא התקפות מהירות ומדויקות.

עוזר מאמן ריאל מדריד אייטור קראנקה, שכרגיל הגיע למסיבת העיתונאים במקום ז'וזה מוריניו, אמר: "בשלוש הפעמים האחרונות שהיינו בנואו קאמפ, היינו בעניינים ונבוא הפעם באותה גישה, להבקיע ולנצח. לא משנה מה תהיה התוצאה, נמשיך לעבוד בארבעת המשחקים שיישארו באותה צורה. המשחק מחר חשוב, אבל גם זה שאחריו. במשחק כמו מחר, אין מקום לעייפות".

פפ גווארדיולה אמר במסיבת העיתונאים שלו מאוחר יותר: "הם הם ינצחו או ישיגו תיקו, האליפות תהיה שלהם, ואני אברך אותם ואתחיל להתכונן לעונה הבאה. הם יבואו לכאן כדי ללחוץ ולנצח, והם יודעים לנצל מרווחים שנוצרים כשאנחנו שולטים בכדור. הם יהיו הרבה פחות הגנתיים מצ'לסי, והם תמיד גורמים לנו יותר צרות מכל קבוצה אחרת, בין אם אנחנו מנצחים ובין אם לא".

מאיורקה - סראגוסה (19:00, 5+ לייב ו-HD)

למרות שכבש בתחילת החודש בהפסד לסביליה, תומר חמד לא זוכה ליותר מדי קרדיט לאחרונה ובשני המשחקים האחרונים של מאיורקה שותף לשמונה דקות בסך הכל. הקבוצה שלו ושל דודו אוואט, שממשיך כמובן לשמור על מקומו בין הקורות, עדיין לא ברחה סופית מהתחתית, אבל היא בהחלט בכיוון. למעשה, ניצחון במשחק הזה יבטיח לה באופן סופי הישארות, שכן היא תתרחק 12 נקודות מסראגוסה, שנמצאת במקום ה-18, מתחת לקו האדום. האורחים מגיעים אחרי ניצחון על גראנדה, שממוקמת מקום אחד מעליהם, מה שמשאיר להם עוד מעט תקווה.

משחקים נוספים:

ספורטינג חיחון - ראיו וייקאנו (19:00)
סביליה - לבנטה (23:30)

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully