וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבום האליפות של דורטמונד

דורטמונד עשתה זאת שוב וזכתה באליפות השמינית בתולדותיה ושנייה ברציפות בצורה הכי קלאסית שיש. צפו ברגעי הקסם

מחזור ראשון, ניצחון 1:3 על המבורג

מריו גצה שחקן דורטמונד (שמאל) מול ירוסלב דרובני שוער המבורג. GettyImages
גצה/GettyImages

האלופה פתחה את העונה בדיוק בצורה בה היא סיימה את זו שלפניה עם 1:3 ביתי ומרשים מאוד על המבורג במחזור הפתיחה. קווין גרוסקרויץ כבש צמד ומריו גצה השלים במשחק שאותת כי דורטמונד לא מתכוונת להוריד רגל מהדוושה גם השנה. (צילום: אימג’בנק – GettyImages)

מחזור שני, הפסד 1:0 להופנהיים

קובה בלאשצ'יקובסקי שחקן דורטמונד בהפסד לקבוצת הופנהיים. GettyImages
בלאשצ'יקובסקי/GettyImages

אחרי הניצחון המרשים במשחק הפתיחה, הגיע הפסד הליגה הראשון והוא היה כבר במחזור השני. דורטמונד הפסידה 1:0 להופנהיים, שנחשבת לקבוצת ה"נאחס" שלה. בבאיירן מינכן נשמעו קולות של אופטימיות. אולי השנה אין מי שירוץ נגדם לאליפות?

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

מחזור חמישי, הפסד 2:1 בבית להרטה ברלין

נבן סובוטיץ' בלם דורטמונד בהפסד הליגה להרטה ברלין. GettyImages
סובוטיץ'/GettyImages

אם ההפסד בהופנהיים עוד התקבל במידה מסוימת של הבנה, שלושה שבועות לאחר מכן הגיע הפסד בית מביש 2:1 לעולה החדשה הרטה ברלין. פתאום דורטמונד עם שבע נקודות בלבד אחרי חמישה מחזורים ובאמצע הטבלה. האם הקסם של 2010/11 אזל מהמדפים?

מחזור שביעי, ניצחון 1:2 על מיינץ

איבן פרישיץ' שחקן דורטמונד חוגג מול מיינץ. GettyImages
פרישיץ'/GettyImages

דורטמונד המשיכה לגמגם גם אחרי אותו הפסד להרטה ובמחזור הבא נוצחה 2:1 בחוץ להאנובר ונותרה עם שבע נקודות גם אחרי שישה מחזורים. אלא שמחזור אחד בלבד לאחר מכן, הגיע ניצחון 1:2 קשה בחוץ על מיינץ, הלהיט הענק של 2010/11, כשמשם ועד היום הגלבהשוורצה לא מפסידים אפילו פעם אחת בליגה ב-26 משחקים ברציפות, מה שהוביל אותם בסופו של דבר לשחזור התואר.

הכישלון בליגת האלופות

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. GettyImages
קלופ/GettyImages

עם כל הכבוד להישג האדיר בליגה המקומית, העונה של דורטמונד בליגת האלופות נחשבה לכישלון חרוץ. הקבוצה של יורגן קלופ, כמו המאמן הצבעוני והכריזמטי בעצמו, לא הסתדרה עם המעונבות של ליגת האלופות והודחה כבר בשלב הבתים למרות בית נוח שכלל את ארסנל בכושר רע, אולימפיאקוס ומארסיי. חוסר הניסיון של האלופה הגרמנית פגע בה קשות. המשימה שלה בעונה הבאה תהיה להצליח גם באירופה. בטח אחרי שאולי הנס תקף אותה כשאמר שעד שלא תצליח באירופה הוא לא יראה בה כאויבת גדולה.

מחזור 13, ניצחון 0:1 על באיירן מינכן

מריו גצה שחקן דורטמונד חוגג מול מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. GettyImages
גצה ולבנדובסקי מול נוייר/GettyImages

למרות הכישלון באירופה, בליגה דורטמונד המשיכה לחגוג ולרשום ניצחון אחד אחרי השני. השיא הגיע כמובן באליאנץ ארינה עם 0:1 קטן-עצום על באיירן מינכן בנובמבר, שקירב את הקבוצה מעט בטבלה לאימפריה הבווארית ובעיקר נתן לה דחיפה מוראלית אדירה עם ניצחון שלישי ברציפות על באיירן. כובש השער היה כמובן היהלום הכי נוצץ בכתר, מריו גצה.

מחזור 16, משחקו האחרון של מריו גצה

מריו גצה שחקן דורטמונד מול פורטונה דיסלדורף. GettyImages
גצה/GettyImages

הקשר הצעיר והמחונן של דורטמונד סחב פציעה במשך שלבים רבים של המחצית הראשונה של העונה. מאז פגרת החורף מריו גצה, שהיה מחוזר על ידי ארסנל, מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד, עדיין לא שיחק בכלל בשל אותה פציעה ואפילו נסע לאיזה טיול ואוורור בעולם. עדיין קשה לראות איזה גצה יקבל יואכים לב ביורו 2012, אך ברור שהקשר הצעיר, שהאריך לאחרונה את חוזהו בדורטמונד יוביל אותה לעוד הישגים רבים.

מחזור 18, ניצחון 1:5 על המבורג

שינג'י קגוואה שחקן דורטמונד מול המבורג. GettyImages
קגוואה/GettyImages

דורטמונד פתחה את המחצית השנייה של העונה, אחרי פגרת החורף כמובן, עם 1:5 עצום בהמבורג. הבשורה הכי גדולה שיצאה מהמשחק הזה היא שינג'י קגוואה. היפני המצוין, שהיה פצוע במחצית העונה השנייה של העונה שעברה וחלש בפתיחת העונה הנוכחית, חזר לעצמו במחצית השנייה של 2011/12 והזכיר לכולם שדורטמונד יכולה להסתדר מצוין גם ללא מריו גצה.

מחזור 27, ניצחון 1:6 על קלן

שחקני דורטמונד חוגגים עם האוהדים מול קלן. GettyImages
הצגת השנה. שחקני דורטמונד חוגגים עם האוהדים/GettyImages

אולי ההצגה הכי גדולה של דורטמונד העונה בליגה הגרמנית. האלופה חזרה מפיגור ל-1:6 הירואי מול קלן החלשה כששינג'י קגוואה בולט מעל כולם וכובש גם צמד שערים. כל אחד מששת השערים היה מלאכת מחשבת ושחמט ענק של יורגן קלופ על סטאלה סולבאקן, שהספיק להיות מפוטר מאז.

מחזור 28, תיקו 4:4 משוגע עם שטוטגרט

כריסטיאן גנטנר שחקן שטוטגרט חוגג מול דורטמונד. GettyImages
אחד ממשחקי השנה באירופה. גנטנגר/GettyImages

דורטמונד הייתה שותפה למשחק הכי גדול בגרמניה בעונה האחרונה ו-ודאי שגם אחד המטורפים באירופה כולה בעונה החולפת. המשחק מול שטוטגרט כבר נראה כמו ניצחון קל לחבורה של קלופ, לאחר שעלתה ל-0:2 משערים של קגוואה ובלאשצ'יקובסקי, אך שלושה שערים של האורחת בין הדקות 71-79 סידרו מהפך ענק לשטוטגרט. דורטמונד לא אמרה נואש, כששערים של מאטס הומלס (81) ואיבן פרישיץ' (87) השלימו קאמבק נוסף. מי שחשב שהשער של הקרואטי הוא שער אליפות התבדה כשבתוספת הזמן הגיע שער נהדר של כריסטיאן גנטנר, שקבע 4:4 והזכיר לכולנו את הקסם של הבונדסליגה.

מחזור 30, ניצחון 0:1 על באיירן מינכן

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג עם איבן פרישיץ'. רויטרס
ניצחון במשחק האליפות. לבנדובסקי עם פרישיץ'/רויטרס

מי שחשב שדורטמונד לא תצליח לעמוד במתח ובלחץ לאחר שאיבדה מעט גובה מול באיירן מינכן, התבדה ובגדול במשחק העונה. דורטמונד ניצחה 0:1 את באיירן בזכות עקב ענק של רוברט לבנדובסקי, שמיצב את עצמו כאחד החלוצים הטובים באירופה העונה, והגדילה את הפער לשש נקודות, ארבעה מחזורים לעונה. משם כבר לא הייתה דרך חזרה לאימפריה הבווארית.

מחזור 32: החגיגות

מאטס הומלס שחקן דורטמונד. GettyImages
מאטס הומלס שחקן דורטמונד/GettyImages

ניצחון קליל 0:2 על מנשנגלאדבך סגר את הסיפור: עם פער 8 נקודות שני מחזורים לסיום, הצהובים-שחורים מניפים עוד צלחת, שוב לוגמים ליטרים של בירה בכוסות ענק, ושוב מביטים על באיירן מינכן מלמעלה.

השחקן ה-12

אוהדי דורטמונד מול הרטה ברלין. GettyImages
אוהדי דורטמונד/GettyImages

עם כל הכבוד וההערכה לקבוצה הנהדרת של יורגן קלופ, צריך לזכור גם את החלק הענק של אוהדי דורטמונד בהצלחה של הקבוצה. אותם 80,720 אנשים שממלאים את הווסטפאלן שטאדיון מדי שבוע והופכים אותו לאצטדיון הכי ביתי באירופה ראויים לכל הערכה. הם היו שם גם בשנים בהן הקבוצה גימגמה והייתה קרובה לרדת ליגה וכמובן שהיו שם גם במלוא תפארתם גם בשנתיים האחרונות. דוגמה קטנה לטירוף סביב המועדון הייתה במשחק הבית מול באיירן מינכן, אליו הזמינו 450 אלף איש כרטיסים. פשוט תענוג לראות את הצהובים-שחורים הללו.

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • דורטמונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully