וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 69:88 את אשקלון

הצהובים נהנו מעוד משחק קליל וחסר חשיבות, אבל לאחריו הם קיבלו את הבשורה שיריבתם בפלייאוף תהיה מ.כ הבקעה, שניצחה 78:79 את נתניה במשחק דרמטי. חולון-גלבוע/גליל 74:76

משחקי המחזור ה-27 והאחרון בליגת העל נפתחו הערב (חמישי), עם שני משחקים במסגרת המחזור ועוד משחק השלמה מהמחזור ה-23, בו מכבי תל אביב הביסה 69:88 את עירוני אשקלון. המשחק לא שינה דבר, שכן מכבי תל אביב הבטיחה את מקומה הראשון ואשקלון לא יכלה לעלות מעל למקום השישי בבית העליון.

במשחק היחיד שכן שינה משהו ניצחה מ.כ הבקעה 78:79 את ברק נתניה במשחק דרמטי במיוחד, וזכתה ב"תענוג" להתמודד נגד מכבי תל אביב בסדרת הפלייאוף. במשחק נוסף שהיה לפרוטוקול בלבד ניצחה הפועל חולון החמישית את השניה הפועל גלבוע/גליל 74:76.

מכבי תל אביב – עירוני אשקלון 69:88

הצהובים פתחו את המשחק הזה כמו שצריך, עם שלשה של גיא פניני. מצד שני, היריבה שהגיעה למשחק אחרי שישה הפסדים רצופים אולי הבינה שאפשר לעשות משהו במשחק שלא קובע כלום, וההתקפה שלה שיחקה בבטחון מלא. ג'ימי סקין אפילו העלה אותה ליתרון 11:12 אחרי שלשה מוצלחת, אבל שלשה של דווין סמית החזירה את היתרון לצהובים. בדקות הבאות גם תיאו פפאלוקאס נכנס כדי לתרום נקודות מהעונשים ולהוביל את מכבי תל אביב ליתרון 17:21 בסיומו של הרבע הראשון.

טוני סקין ומרקו קילינגסוורת ביצעו מהפך בתחילת הרבע השני והעלו את אשקלון ליתרון 23:24, אבל ריצ'רד הנדריקס ודווין סמית הבינו שלא כדאי להם להעביר ערב ארוך במשחק צמוד ופתחו מחדש את היתרון של הצהובים, כשליאור אליהו קובע 24:32. הגדיל לעשות גיא פניני, שקלע שלשה וקבע לראשונה יתרון דו ספרתי במשחק, 28:40 למכבי תל אביב. טוני סקין סיים את המחצית עם חמש נקודות חשובות כולל שלשה שלישית שלו במשחק כדי לצמק ל-41:33 בהפסקה.

תחילת המחצית השניה הייתה שייכת לליאור אליהו, שהיה נחוש במיוחד וקלע 8 נקודות ב-4 דקות כדי להעלות את הצהובים ליתרון 39:50. טוני סקין שמר על הכבוד של אשקלון והרבע השלישי הסתיים ב-51:60 למכבי תל אביב. דייויד בלו קלע את השלשה השניה שלו במשחק כדי להחזיר את מכבי תל אביב ליתרון דו ספרתי בתחילת הרבע הרביעי. בהמשך, אחרי סל של דווין סמית שהחזיר למכבי את המומנטום, בלו קלע את השלשה השלישית שלו כדי לסגור עניין סופית במשחק הזה עם יתרון 57:74 כשנותרו פחות מחמש דקות. כאן האשקלונים נשברו סופית, ואפשרו למכבי תל אביב לדהור בדרך לניצחון ב-19 הפרש.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 20 (6 ריבאונדים), דייויד בלו 18 (4 מ-5 לשלוש), דוווין סמית 16, גיא פניני 14, סופוקליס שחורציאניטיס 8, ריצ'רד הנדריקס 7, יוגב אוחיון 3, תיאו פפאלוקאס 2 (6 אסיסטים).

קלעו לעירוני אשקלון: מרקו קילינגסוורת 22, טוני סקין 18, ג'יימי סקין 10, רביב לימונד 10, ניב ברקוביץ' 5, עמית שמחון 4.

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל עליון 74:76

חולון פתחה את המשחק בסערה כשבריאנט דאנסטון ורון לואיס העלו אותה ליתרון 1:7. האורחים מהצפון נכנסו לאט לאט למשחק ושלשה של רומאו טראוויס צימקה ל-11:10. האורחים מצידם שמרו על אחוזים סבירים ולא נתנו לגלבוע להתקרב, כשסיימו את הרבע הראשון ביתרון 14:18.

דגן יבזורי פתח את הרבע השני עם שלשה שהחזירה את גלבוע למשחק ולאחר מכן העלה אותה ליתרון מקו העונשין. בדקות הבאות סבלו בשני הצדדים מאחוזים רעים מאוד מהשדה, מה שהשאיר תוצאה נמוכה במשחק צמוד מאוד. בסופו של דבר, מורן רוט עשה את ההבדל ברגעים האלה והוביל את חולון ליתרון 32:33 בהפסקה.

טזמין מיצ'ל היה דומיננטי בחולון ברבע השלישי ושמר על היתרון של קבוצתו, אבל מי שהגדיל אותו בסופו של דבר היה מורן רוט, שקלע שלשה וקבע 44:49. רון לואיס ובריאנט דנסטון המשיכו להובילו את החולונים ליתרון של 9 נקודות, ולקראת סוף הרבע השלישי טזמין מיצ'ל החזיר ליתרון דו ספרתי בדרך ל-53:63. שלשות של רומאו טראוויס ואופיר פרחי בתחילת הרבע הרביעי הקטינו ל-65:61 והחזירו את הגליל למשחק. שלשה נוספת של טראוויס הקטינה למינוס 1, אבל רון לואיס הגיב בשלשה מהצד השני ודאג לא לאבד את היתרון של חולון. לואיס העלה בהמשך ליתרון של שש נקודות ולקבוצתו של ליאור ליבין לא היו תשובות במאני טיים.

קלעו להפועל חולון: טזמין מיצ'ל 15, בריאנט דנסטון 15 ו-11 ריבאונדים, רון לואיס 14, פטריק סאליבן 13 ו-12 ריבאונדים, מורן רוט 11 ו-9 אסיסטים, שון דניאל 4, שלומי הרוש 2, עודד שעשוע 2.

קלעו לגלבוע/גליל: רומאו טראוויס 20, עידו קוז'יקרו 13 ו-11 ריבאונדים, דגן יבזורי 11, וויליאם האצ'ר 9, קורטני פלס 7, יאן מרטין 4, כריס תומאס 3, אופיר פרחי 3, נמרוד טישמן 2, עמית ביר כץ 2.

ברק נתניה – מ.כ הבקעה 79:78

אדריאן בנקס מנתניה הצליח להגיב להתקפה המוצלחת הראשונה של האורחים מהבקעה, אבל לאחר מכן הוא וקבוצתו פשוט נרדמו, ואפשרו למ.כ הבקעה לשלוט לגמרי ברבע הראשון. ארבע נקודות רצופות של טרוי גילנווטר התחילו את הבריחה ושלשה מוצלחת של פרנק רובינסון העלתה אותם ליתרון 4:11. שחקני נתניה המבוהלים הגיבו בניסונות לא מוצלחים מעבר לקשת, והבקעה המשיכה לעשות את שלה במשחק קצת יותר אחראי, כשיחזקאל סקוורר העלה אותם בשלשה ל-6:20. אם לרגע היה נדמה שנתניה מצליחה לחזור למשחק, הבקעה המשיכה לטווח מעבר לקשת ולסיים את הרבע הראשון ביתרון 14:29.

פרנק רובינסון וניר כהן העלו את הבקעה ליתרון שיא של 14:33 בתחילת הרבע השני, ולברק נתניה לא היו שום פתרונות למצב המביך שנוצר באולמם הביתי. רגעים מוצלחים של אריק קמפבל ואדריאן בנקס מנתניה הורידו ל-40:25, אבל בבקעה דאגו שלא לאבד את הראש, וסיימו את המחצית הראשונה ביתרון 32:47.

במשך רבע שלם נתניה ניסתה לחזור למשחק, אבל גם אחרי ההפסקה הבקעה הצליחה לשמור על היתרון החשוב אותו השיגה בשלב כל כך מוקדם, כשפרנק רובינסון ודיון דאוול ממשיכים ליהנות מאחוזים טובים מהשדה ולשמור על יתרון שנע סביב ה-15 נקודות. רק בשניות האחרונות של הרבע השלישי, הבקעה הייתה שאננה, ערן אסנטי ואדריאן בנקס ניצלן את זה כדי להקטין ל-60:52.

אדריאן בנקס המשיך במומנטום בתחילת הרבע האחרון והקטין ל-60:55. גם ליאור ליפשיץ פגע מעבר לקשת ברגע הנכון, אבל גם שחקני הבקעה התעוררו ברגעים הנכונים כשמי שהיה בכושר הטוב ביורת היום, פרנק רובינסון, החזיר אותם ליתרון דו ספרתי, 60:70. נתניה לא ויתרה, כשאסברי, בנקס וליפשיץ הצליחו להקטין ל-74:70 במאני טיים אחרי ריצת 4:10 שלהם. מי שתפס אחריות בבקעה ברגעים האלה היה דיון דאוול, שקלע את השלשה שנראתה עד לאותו רגע כחשובה במשחק. ושוב, נתניה לא ויתרה ושלשה קריטית נוספת נקלעה הפעם על ידי בריאן אוסברי, שהקטין ל-78:75 כשנותרו 8 שניות לסיום. הדרמה נמשכה כשהבקעה הוציאה כדור חוץ ופול דילייני איבד אותו. נתניה רצתה לקלוע לשלוש, אבל אסברי נשלח לעונשין, והחטיא פעמיים. נגמר? ממש לא. נתניה השיגה ריבאונד התקפה והכדור הגיע בסופו של דבר אל יהוא אורלנד, שקלע שלשה מטורפת תחת שמירה והשווה ל-78:78. השעון הראה עוד 0.8 שניות, אבל אוהדים ומקורבים כבר פרצו למגרש כדי לחגוג עם שחקני נתניה למרות שאלה רק השוו. השופט יערי רייניש החליט להמשיך עם הדרמה, ופסק עבירה טכנית לחובת נתניה בגלל פריצת האנשים לפרקט. דאוול נשלח לקו העונשין, החטיא את הראשונה אבל פגע בשניה וקבע 78:79 לבקעה.

קלעו למ.כ הבקעה: פרנק רובינסון 20 ו-9 ריבאונדים, דיון דאוול 17 ו-9 ריבאונדים, טרוי גילנווטר 14 ו-8 ריבאונדים, פול דילייני 10, יחזקאל סקוורר 9, ניר כהן 4, שמוליק ברנר 3, איתי גרינבוים 2.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 33, בריאן אסברי 18, אריק קמפבל 7, יהוא אורלנד 6, ליאור ליפשיץ 6, וורן קרטר 4, ערן אסנטי 3, אלכס צ'וברביץ' 1.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully