וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות: ההסכם עם הטוטו לא יכול להסתיים בינואר

17.4.2012 / 13:32

פרטי ההסכם עם המועצה להסדר הימורים הגיעו לוואלה! ספורט. גורם בהתאחדות: "פישביין מתמודד שוב באוגוסט, מי אמר שייבחר?"

בהתאחדות לכדורגל תוקפים הבוקר את דבריו של יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט צחי פישביין, זאת במסגרת מסיבת העיתונאים שכינסה לימור לבנת, בה תקפה את התנהלות ההתאחדות. ממסמך שהגיע לידי וואלה! ספורט עולה כי הסכם החסות עם ההתאחדות לכדורגל לא יכול להסתיים בחודש ינואר. על פי ההסכם, המועצה יכולה להודיע על סיום ההסכם עד הראשון בינואר, ואז הוא יופסק רק בעונה הבאה, החל מחודש יולי. בנוסף, טוענים בהתאחדות לכדורגל, בחודש אוגוסט הקרוב יתקיימו הבחירות לראשות מועצת ההימורים. "פישביין עדיין לא יודע אם ייבחר, איך הוא יכול להודיע על הפסקת ההסכם? ככל שידוע לי, גורמים פוליטיים לא רוצים אותו בתפקיד לכהונה נוספת", הוסיף היום גורם בהתאחדות. על לבנת נאמר: "היא יודעת שידיה כבולות ובכל זאת כינסה מסיבת עיתונאים".

כזכור, יו"ר המועצה להסדר ההימורים צחי פישביין אמר בין היתר כי בכוונתו להביא להקפאת ההסכם על מתן חסות עם ליגת ווינר בסך 80 מיליון שקל. לדבריו, ההחלטה תופעל החל מינואר בשנה הבאה והיא מתייחסת רק להסכם השיווקי ולא לתמיכות שהטוטו מחויב להעביר על פי חוק. לבנת רמזה בדבריה כי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו אם יתברר כי ישנו ניגוד אינטרסים בין תפקידו כיו"ר למעורבותו לכאורה בכדורגל. לבנת אמרה בהקשר הזה: "פניתי במכתב לכל חברי הנהלת ההתאחדות ובמכתב אני ממליצה להם לאמץ את הסעיף הנוגע למינוי יו"ר ההתאחדות מדו"ח סטרשנוב מ-2002. יש סעיף בו כתוב: 'יו"ר ההתאחדות צריך להיות יישות עצמאית בלתי תלויה במרכזי הכדורגל. הוא צריך להיות נטול דעות קדומות כלפי גורם זה או אחר'". בנוגע לדברים שאמר פישביין, במצב כזה ההתאחדות תצטרך למצוא נותן חסות מרכזי אחר, וספק אם תוכל לגייס נותן חסות שיזרים סכומים כאלה. "הטוטו מחייב כל תופעה של אלימות בספורט, בעיקר אם מדובר בבעלי תפקידים בקבוצות בליגת העל. על כן, המצב הנוכחי הוא שהגיעו מים עד נפש ואנחנו חייבים להתניע מהלך של חשיבה עם ההתאחדות ובעלי הקבוצות, לפני שיהיה אסון נוסף במגרשים. אי אפשר להשלים עם המצב הנוכחי", אמר פישביין.

דוברת ההתאחדות לכדורגל מיכל גרונדלנד מסרה בתגובה לדברים של השרה לבנת וצחי פישביין: "להתאחדות לכדורגל בישראל אין כל כוונה לפעול על פי אמוציות, פופוליזם או לחץ תקשורתי. כל ההחלטות המתקבלות בהתאחדות לכדורגל בישראל מתקבלות בכובד ראש ובשיקול דעת, ואך ורק לטובת הכדורגל הישראלי. אנחנו מעודדים מכך ששרת הספורט ויו"ר הטוטו-ווינר מגלים מעורבות ורצון עז למגר את האלימות בכדורגל הישראלי. חשוב לציין, ההתאחדות לכדורגל אינה הסמכות המרכזית למיגור האלימות. הכוח המרכזי נתון בידי המדינה – קרי המשטרה ובתי המשפט. אנו ממשיכים בקריאתנו גם לשרת הספורט לפעול למינוי שופט ספורט מיוחד שידון אך ורק בעניינים הנוגעים לאלימות בספורט הישראלי.

"המצב כיום בו שופט בבית משפט שדן במשפטי רצח, אונס או גניבה ומתפנה לאחר מכן לדון באוהד שהתפרע במגרש, באופן טבעי מונע מתן עונש קשה כלפי אותו אוהד. לא ניתן להרתיע באמת ולמגר כליל את האלימות כאשר אוהד שמאיים ברצח מורחק ל-3 שבועות ממגרשי הכדורגל. אנו בהתאחדות לכדורגל קוראים לשרת הספורט וליו"ר הטוטו-ווינר להפעיל את כל כובד משקלם והשפעתם כדי לסייע לנו בפעולות אלו".

צפו בדברים הקשים שאמרו לבנת ופישביין על ההתאחדות לכדורגל

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully