וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "ההיסטוריה היא לא זו שתשחק במינכן"

הפורטוגלי התייחס למאזן העגום של ריאל מול באיירן לפני חצי גמר האלופות (ג', 21:45, ספ' 5). היינקס: "יש להם כבוד אלינו"

רגעי ההכרעה האמיתיים של העונה האירופית ייפתחו מחר (שלישי) עם חצי הגמר הראשון של ליגת האלופות בין באיירן מינכן לריאל מדריד (21:45, ספורט 5 וספורט 5 HD), יממה לפני שצ'לסי וברצלונה ייפגשו במשחק הראשון של חצי הגמר המקביל. הקרב המצופה באליאנץ ארנה יציג שתי ענקיות שהניפו ביחד 13 פעמים את התואר הכי יוקרתי ביבשת, ויחדש את היריבות שכללה כמה מפגשים לוהטים בעבר.

זו הפעם החמישית בה באיירן וריאל מתמודדות בחצי גמר המפעל, כשבאיירן המשיכה לגמר ב-1976, 1987 ו-2001, וריאל עשתה זאת ב-2000. הספרדים מחזיקים במאזן עגום של ניצחון אחד ו-15 הפסדים ב-22 משחקי עבר על אדמת גרמניה, כשהניצחון היחיד היה 2:3 על לברקוזן ב-2001.

שחקן באיירן מינכן, פרנק ריברי, מול שחקן ריאל מדריד, ריקרדו קרבאליו. רויטרס
היריבות מתחדשת. ריברי מול קרבאליו/רויטרס

באיירן מגיעה לקרב אחרי שהרימה ידיים במאבק על האליפות בבונדסליגה, וכל מאמציה הם להסתער מחדש על התואר האירופי. פרנק ריברי, מריו גומז ופיליפ להאם נחו נגד מיינץ בשבת ויחזרו להרכב של יופ היינקס, כשהמאמן טרם החליט אם לפתוח עם בסטיאן שווינטייגר, ובמוקד יעמוד אריאן רובן שיפגוש את האקסית וינסה לפצות את האוהדים על תצוגת הנפל במשחק העונה מול דורטמונד.

היינקס, שהוביל את ריאל לשבירת בצורת של 32 שנה בליגת האלופות כשזכה איתה בתואר ב-1998 אך פוטר בסיום העונה, מעולם לא הדיח קבוצה ספרדית בשלבי נוקאאוט אך יכול להתעודד מהמאזן הביתי של באיירן בליגת האלופות, שעומד על שישה ניצחונות רצופים ו-12 מתוך 13 המשחקים האחרונים.

"יש לי הרבה חברים בריאל, ולכן אני יודע שיש להם הרבה כבוד לבאיירן", אמר היינקס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק. "מוריניו הוא מאמן שהותיר את חותמו בכל מקום בו עבד. הסגל הנוכחי שלו שבר את כל השיאים במועדון, ואין ספק שהוא אחד המאמנים הטובים באירופה".

הקפטן פיליפ להאם התייחס לכושר המסחרר של כריסטיאנו רונאלדו ואמר: "צריך להגן מולו עם כל הקבוצה, אבל שחקנים עם יכולת אישית כזו לא יכולים להיות מנוטרלים לגמרי. הוא שחקן שמכריע משחקים, ולמרות שהוא ספג הרבה ביקורת לאחרונה בקבוצה שלו אין עוררין על החשיבות שלו".

מאמן באיירן מינכן יופ היינקס. Alexander Hassenstein, GettyImages
"מוריניו הותיר חותם בכל מקום בו עבר". היינקס/GettyImages, Alexander Hassenstein

מנגד ריאל מדריד עסוקה בעיקר בקלאסיקו נגד ברצלונה במוצאי שבת, כשהמטרה שלהם היא להעביר את ההכרעה לגומלין בסנטיאגו ברנבאו כשהראש של המועדון יהיה נקי יותר. הבלאנקוס כבר שברו את שיא המפעל עם הופעה מספר 23 בחצי הגמר, והם מחפשים גמר מספר 13.

אחרי עונה אירופית מצוינת בה לא נוצחה עד כה וספגה הכי מעט שערים עם שישה, ריאל תחזיר להרכב את קארים בנזמה, קאקה ואנחל די מריה שלא פתחו נגד חיחון בשבת, וגם צ'אבי אלונסו ישוב מהשעיה להרכב של ז'וזה מוריניו.

"הסטטיסטיקות מהמשחקים הקודמים של ריאל במינכן לא חשובים בכלל", אמר מוריניו, שמחרים את מסיבות העיתונאים בלה ליגה אך חוייב בשל חוקי אופ"א להתייצב הערב. "ההיסטוריה היא לא זו שתשחק מחר, אלא הקבוצות האלה. אני יודע בדיוק איך ייראה ההרכב שלנו ומי יישב על הספסל, אבל לא אגיד כלום עד מחר".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
מחפש גמר שלישי בקריירה. מוריניו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully