וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון 2012: גזאצ'ו יוסף פספס ב-46 שנ' את הקריטריון

קבע 2:15:46 שעות במרתון השני בחייו, לא ייסע לאולימפיאדה. וובה בריהון והיילה סטאין לא סיימו את הריצה שלהם ברוטרדם

רבים יזכרו את מרתון רוטרדם 2012 כמרתון בו התקרב גזצ'או כדי 46 שניות לקביעת הקריטריון האולימפי הישראלי, אולם די במספר השניות הזה כדי לקבוע שאחד הרצים הטובים בתולדות הריצות הבינוניות והארוכות בישראל לא ישתתף במשחקים האולימפיים בלונדון. יש שיאמרו שעצם העובדה שגזאצ'ו לא הצליח לעמוד במשימה שהציב לעצמו מהווה כישלון. אולם הוא הוכיח שמידות המרתון האולימפי בהחלט תפורות למידותיו.

שלושת הישראלים הבכירים, היילה סטאין, וובה בריהון וגזאצ'ו יוסף, קיוו לנצל את מזג האוויר הנוח ברוטרדם, לרדת מ-2:15 שעות' ולקבוע בכך את הקריטריון האולימפי למשחקים בלונדון. לאחר 17 ק"מ בריהון פרש בטענה שפציעה במפשעה אותה סחב זמן מה, הציקה לו. מאחר שהוא הבין כבר בקילומטר ה-15 שהוא נמצא מחוץ לטווח התוצאה המבוקש, הוא החליט לא לבזבז כוחות מיותרים ופרש, כאמור, כעבור 2 ק"מ. מאמנו, היילה סטאין, הגיע לחצי המרחק בזמן של 1:08 ש' והחליט אף הוא לפרוש.

גזאצ'ו היה בקצב מצוין ונעזר במושך מצוין. בסיום פניו הביעו אכזבה רבה אחרי שסיים במקום ה-15 הכללי בתוצאה 2:15:46 ש', והבין עד כמה קטן הפספוס של הקריטריון. "ההכנה שלי הייתה טובה מאוד והיה לי מושך מצוין שעשה את העבודה כמו שקיוויתי", ציין הרץ שסיים במקום הראשון בקטגוריית גילאי 35+ וקבע שיא אישי חדש עם שיפור של 3:13 ד' לשיאו הקודם. "הבעיה הגדולה הייתה עם הרוח שהייתה מאוד חזקה ושינתה כיוונה מעת לעת וממש שיחקה אתי. הדבר הזה פגע בי יותר מהכל", סיכם גזאצ'ו, שתוצאתו מהווה קריטריון לאליפות העולם 2013 במוסקבה ונכנסה למקום החמישי בכל הזמנים בארץ.

ראשון לחצות את קו הגמר היה האתיופי ימאנה אדאנה צגאי עם שיא אישי חדש בתוצאה 2:04:47 ואחרי מאבק כתף אל כתף מספר קילומטרים נגד בן ארצו גטו פלקה שסיים שני בזמן של 2:04:50 ש', גם עבורו היה זה שיא אישי חדש. מוזס מוסופ הקנייתי שניסה ללחוץ לקראת הסיום במטרה להשיג את השניים, סיים שלישי בתוצאה 2:05:02. מועמד אחר לניצחון, ערב הריצה, הקנייתי פטר צ'רויוט קירוי פרש ולא סיים את המרתון. ‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully