וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם הלפרין: "ננסה לעשות את מה שעשינו כל העונה"

הרכז נרגש לקראת פיינל פור היורוקאפ מול חימקי (ש', 17:30): "אומרים שאנחנו האנדרדגים". לפני כן: ולנסיה מול ריטאס

בעוד שהפיינל פור של היורוליג ייערך בחודש הבא באיסטנבול, הפיינל פור של המפעל השני בטיבו באירופה, היורוקאפ, יתקיים כבר בסוף השבוע הקרוב בחימקי שבמוסקבה. הזווית הישראלית מגיעה מיותם הלפרין, שהציג עונה מצוינת ביורוקאפ, נבחרת לחמישיה השניה של העונה והוליך את ספרטק סנט פטרסבורג עד חצי הגמר. מחר (שבת, 17:30) ינסה רכז נבחרת ישראל לספק עוד משחק גדול בקרב מרתק בין ספרטק והמארחת, חימקי מוסקבה, כאשר בחצי הגמר הראשון (שבת, 14:30) ייפגשו ולנסיה וריטאס וילנה. הגמר והמשחק על המקום השלישי יתקיימו ביום ראשון.

הדרבי הרוסי המסקרן יפגיש את קבוצת ההתקפה הטובה במפעל - חימקי - עם קבוצת ההגנה החזקה ביותר, ספרטק סנט פטרסבורג. כששתי הקבוצות הללו נפגשו בליגה הרוסית העונה, פעמיים היתה ידה של חימקי על העליונה. כאמור, אחת הסיבות העיקריות לכך שספרטק הגיעה עד המעמד הנכסף היא הלפרין, שכיפר על שלב טופ 16 בינוני למדי עם 19 נקודות במשחק הפלייאוף המכריע מול נימבורק, שהעלה את קבוצתו לפיינל פור. מחר הוא ימשיך לפתוח בקו האחורי של החמישיה לצד ה-MVP של העונה, פטריק בברלי. אגב, זכיה של סנט פטרסבורג במפעל תכניס את הלפרין לרשימה מצומצמת של שחקנים שהניפו גם את גביע היורוליג וגם את היורוקאפ, רשימה הכוללת את אנטוניס פוציס, רוברטס יבטוקאס, דיאן טומאשביץ', ריקי רוביו ולזארוס פפאדופולוס.

"תמיד מרגש להיות במעמדים כאלה, לא חשוב כמה פעמים אתה מגיע אליהם", אמר הלפרין לקראת המשחק. "עשינו דרך ארוכה כדי להגיע לכאן, ויש כאן שלוש קבוצות טובות מאוד. כולם אמרו שאנחנו האנדרדוג, ומי שיוריד מעצמו את הלחץ ראשון, ישלוט. שתי הקבוצות מכירות אחת את השניה טוב, אין סודות. הצד השני של יתרון הביתיות של חימקי הוא שזה שם עליהם הרבה לחץ. כולם יהיו נרגשים, בעיקר בדקות הראשונות, אבל בסופו של דבר זה פשוט כדורסל. ננסה לעשות את מה שעשינו למשך כל העונה".

כאמור, בחצי הגמר הראשון ייפגשו ולנסיה וריטאס ולינה, שתי הקבוצות היחידות באירופה שזכו פעמיים ביורוקאפ, והמנצחת מחר לא רק תעפיל לגמר, כי אם תהפוך לקבוצה עם הכי הרבה נצחונות בתולדות המפעל הצעיר. הספרדים, אותם מוביל ננדו דה קולו המצוין, העפילו לחצי הגמר לאחר שניצחו ב-18 הפרש את בודצ'נוסט (אחרי הפסד ב-4 נקודות במשחק הראשון) בפלייאוף, מעט מנוסים יותר, ולחמישה שחקנים - דה קולו, סרגיי לישצ'וק, רפא מרטינז ו-ויקטור קלאבר - תהיה הזדמנות לזכות בגביע יורוקאפ שני, לאחר שעשו זאת ב-2010. מנגד, גם ריטאס הפסידה את אחד ממשחקי הפלייאוף - השני, בשתי נקודות לדונייצק, אך הניצחון 65:76 בליטא העלה אותה לפיינל פור רביעי בתולדותיה. כדאי לשים עין על יונאס ולנצ'יונאס, הכוכב הליטאי העולה שנבחר לשחקן הצעיר המצטיין של היורוקאפ, ובעונה הבאה ככל הנראה כבר יעבור לככב בטורונטו מה-NBA, שבחרה אותו במקום החמישי של הדראפט האחרון.

כדורסל אירופי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully