וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: דורטמונד ניצחה 0:1 את באיירן מינכן

שער של לבנדובסקי בדקה ה-77 סידר לאלופה ניצחון יקר ופער 6 נקודות בפסגה. הקבוצה של יורגן קלופ בדרך לאליפות שנייה ברציפות

מעטים נתנו לה סיכוי בתחילת העונה. אמרו שיהיה לה קשה לעשות את זה בפעם השנייה ברציפות, שאין לה סגל מספיק עמוק כדי לעשות את זה, אבל הערב (רביעי) דורטמונד עשתה צעד ענק לקראת אליפות שנייה ברציפות. הגלבהשוורצה ניצחו 0:1 את באיירן מינכן במסגרת המחזור ה-30 והגדילו את הפער בפסגה מהבווארים לשש נקודות, ארבעה מחזורים בלבד לסיום העונה. קייזרסלאוטרן המשיכה בדרכה הבטוחה לליגת המשנה עם הפסד 3:1 מול לברקוזן, שאלקה הובסה 4:1 על ידי נירנברג, בעוד האנובר ניצחה 0:2 את וולפסבורג, המבורג הובסה 4:0 על ידי הופנהיים.

אריאן רובן שחקן באיירן מינכן תופס את הראש לאחר החמצת פנדל. Martin Rose, GettyImages
דווקא רובן עם החמצת פנדל והחמצה מחמישה מטר. רובן/GettyImages, Martin Rose

דורטמונד - באיירן מינכן 0:1

הקבוצה של יורגן קלופ הזיעה, התאמצה, עבדה קשה, אבל בסופו של דבר שמרה שוב על העליונות שלה בגרמניה על פני באיירן מינכן. דורטמונד ניצחה 0:1 במשחק העונה ומשחק האליפות את הבווארים והגדילה את הפער בצמרת לשש נקודות, כשבקופה נותרו 12 נקודות בלבד. קשה לראות תסריט אחר פרט לשחזור האליפות של הגלבהשוורצה.

רוברט לבנדובסקי עם עקב ענק כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-77, אך עם כל הכבוד לחלוץ הפולני הנהדר נראה שהגיבור הגדול של המשחק (וזה דווקא גיבור טראגי) הוא אריאן רובן. הקשר ההולנדי הנהדר החמיץ פנדל בדקה ה-85 ובעט לשמיים מארבעה מטר בדקה ה-90 ולמעשה שמט שתי הזדמנויות בטוחות לאזן את התוצאה ולהשאיר לבאיירן איזה שהוא סיכוי לזכות עוד באליפות השנה. כרגע, נראה שכל שיש לקבוצה של היינקס לעשות הוא להתרכז בחצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד בשבוע הבא וכמובן בגמר הגביע הגרמני, שם היא תפגוש יריבה מוכרת מאוד: ניחשתם נכון. דורטמונד.

מנגד, הקבוצה של יורגן קלופ ראויה לכל מחמאה שבעולם. דורטמונד, גם ללא הכוכב הגדול שלה מריו גצה, הייתה פשוט נהדרת לאורך רוב שלבי המשחק (ובעיקר במחצית הראשונה) כשהשלישייה הפולנית שלה עם לבנדובסקי, קובה בלאשצ'יקובסקי (נהדר) ולוקאש פישצ'ק סוחפת אותה ודוחפת אותה קדימה. גם שינג'י קגוואה היה מצוין ויחד עם אילקאי גונדואן, שרק הולך ומשתפר, השתלט לגמרי על מרכז השדה וניצל את חסרונו של בסטיאן שווינשטייגר, שנכנס רק במחצית השנייה.

עוד קצת מספרים: המפגש בין השתיים היה הפעם השביעית בה הן נפגשות כמקום ראשון ושני בגרמניה. ב-86 המפגשים בין השתיים ניצחה באיירן מינכן 38 פעמים, דורטמונד 27 ו-21 משחקים הסתיימו בתיקו. ניצחון הבית הכי גדול של דורטמונד על באיירן מינכן היה ב-3 ביוני 1967 עם 0:4.

שחקני דורטמונד חוגגים. רויטרס
יש אליפות? עדיין לא, אבל קרוב מאוד לזה. שחקני דורטמונד חוגגים/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 2: בלאשצ'יקובסקי קיבל כדור עומק נהדר ונותר לבד מול נוייר, אך בעט מזווית קשה החוצה.

דקה 6: איזו פתיחה מדהימה! קגוואה הכניס כדור עומק נהדר לגונדואן, שיישר למרכז, לבנדובסקי בעט מארבעה מטר, אך נוייר הדף בצורה הירואית עם הרגל. הכדור חזר לגרוסקרויץ, שבעט בסיבוב, נוייר קלט.

דקה 30: קרוס חטף כדור במרכז השדה, פרץ קדימה ובעט מ-22 מטר טיל אדיר שחלף סמוך לקורה.

דקה 35: רובן הצליח להשתחרר בפעם הראשונה במשחק והעביר לריברי באגף שמאל. הצרפתי עבר שני שחקנים, אבל בעט חלש ו-ויידנפלר קלט.

דקה 37: הגבהה של בלאשצ'יקובסקי מצאה את לבנדובסקי מאחורי כל הגנת באיירן והוא נגח נהדר מ-10 מטר היישר לקורה של נוייר.

דקה 51: בלאשצ'יקובסקי קיבל כדור באגף ימין והגביה לרחבה, לבנדובסקי נגח, אך נוייר קלט.

דקה 60: הגבהה של קרוס מצאה את ריברי באגף הרחוק. הצרפתי עבר את פישצ'ק ובעט מזווית קשה החוצה.

דקה 61: מולר המאכזב יצא ובמקומו נכנס בסטיאן שווינשטייגר.

דקה 73: קגוואה התקדם עם הכדור ובעט מצוין מ-15 מטר קו אלכסוני, אך הכדור חלף סמוך לקורה.

דקה 77: גול! קרן של דורטמונד הגיעה לגרוסקרויץ, שבעט נהדר מהאוויר, לבנדובסקי הסיט את הכדור עם העקב פנימה. 0:1 לדורטמונד.

דקה 85: פנדל! ריברי הכניס כדור נהדר לרובן, שהוכשל בבירור על ידי ויידנפלר. רובן עצמו בעט את הפנדל בצורה אומללה היישר לידיו של השוער הגרמני.

דקה 90: סובוטיץ' נגח כדור היישר למשקוף של ויידנפלר, זה חזר לרובן שבעט מחמישה מטר לשמיים. איזו החצה!

דקה 90: לבנדובסקי קיבל כדור עומק נהדר ונותר לבד מול נוייר, אך הקפיץ למשקוף.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד חוגג עם איבן פרישיץ'. רויטרס
איזו חגיגה ענקית של האלופה. פרישיץ' ולבנדובסקי/רויטרס

נירנברג - שאלקה 1:4

ההפתעה הגדולה ביותר של המחזור ואולי בכלל של המחזורים האחרונים הגיעה מאצטדיון "איזי קרדיט" בנירנברג, שם הצליחה המארחת להביס 1:4 את שאלקה השלישית בטבלה, שהגיעה למשחק בתקופה נהדרת מבחינתה ואחרי 0:3 מרשים במיוחד משל עצמה מול האנובר ביום ראשון האחרון. האנו באליטש (25), טימי סימונס (פנדל, 37) ודניאל דידאבי (45 ו-88) כבשו את השערים לקבוצה של דיטר הקינג, שמצליחה להדהים ולעלות למקום ה-12 בטבלה עם 35 נקודות. שאלקה, שנהנתה משער של לואיס הולטבי בדקה ה-85) עדיין שלישית עם 57. אלמוג כהן נכנס בדקה ה-73 ורשם 17 דקות.

הופנהיים - המבורג 0:4

הקבוצה של טורסטן פינק ממשיכה להיות אחד הסיפורים העצובים ביותר בבונדסליגה השנה. המבורג הובסה ללא תנאי 4:0 על ידי הופנהיים ונותרה במקום ה-14 החלש עם 31 נקודות בלבד, שתיים יותר מקלן שבמקום ה-16 שמוביל למשחקי מבחן על ההישרדות בליגה הבכירה. יאניק וסטרגארד (17), סיאד סליחוביץ' בפנדל (25), פביאן ג'ונסון (51) וסוון שיפלוק (59) כבשו להופנהיים.

משחקים נוספים:

לברקוזן - קייזרסלאוטרן 1:3
ללברקוזן: שטפן קיסלינג (1), סימון רולפס (57), שטפן ריינארץ (69), לנירנברג: יוליאן דרשטרוף (42)

האנובר - וולפסבורג 0:2
להאנובר: מאמה בירם דיוף (44), דידייה יא קונאן (77)

כדורגל גרמני בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully