וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: אוזי גיין הורחק לאחר ששיבח את פידל קסטרו

מנג'ר המרלינס אמר כי הוא מעריך את הדיקטטור של קובה, המועדון הרחיקו ל-5 משחקים. גיין: "דבריי לא הובנו כהלכה"

מי שחושב שהספורט הישראלי יוצא מכליו בכל פעם שמשוחררת לאוויר הערה חסרת טעם או הערה פוליטית כלשהיא, בוודאי יתעניין בסיפור הבא: קבוצת הבייסבול של מיאמי מרלינס החליטה להשעות את המנג'ר שלה, אוזי גיין לחמישה משחקים, בעקבות הערות ששיחרר בהן כביכול תמך במנהיג קובה, פידל קסטרו. על פי הדיווחים, אמר המנג'ר למגזין 'טיים' בשבוע שעבר כי הוא אוהב את קסטרו ומכבד אותו על שהצליח להישאר בשלטון במשך זמן כה רב.

מיאמי ממוקמת לא רחוק מהאי בו שוכנת קובה, ומכילה קהילה קובנית גדולה שסבלה מנחת זרוע משטרו של קסטרו, כך שהתגובות לא איחרו להגיע. ארגונים רבים מיהרו לקרוא לפיטוריו של גיין, רבים הגיעו להפגין מחוץ לאיצטדיון של הקבוצה, והנהלת המרלינס מיהרה לשחרר הצהרה בה הכריזה: "קסטרו הוא דיקטטור אלים שגרם סבל בלתי נתפס במשך יותר מחמישים שנים".

ומה גם גיין עצמו? הוא טוען כי דבריו לא פורשו נכון, וכי מה שהתכוון לומר היה שהוא אינו מבין כיצד הצליח קסטרו להישאר כל כך הרבה זמן בשלטון לאחר שפגע בכל כך הרבה אנשים. "הפירוש לדבריי לא יצא כמו שרציתי. חשבתי בספרדית ואמרתי את הדבר הלא נכון באנגלית", אמר גיין, יליד ונצואלה. "אני מרגיש שאיכזבתי את הקהילה הלטינית שלי. אני רוצה לומר שאני מצטער לכל אלה שנפגעו מההערות שלי. לכל המשפחות הקובניות אני רק רוצה לומר: סליחה. אני מקווה שכשכל זה יסתיים כולם יבינו מי אני, ואיך אני מרגיש כלפיהם וכלפי המשטר הדיקטטורי של קסטרו. זוהי תקופה קשה מאוד עבורי".

הנהלת המרלינס כאמור, לא הסתפקה בהתנצלות והחליטה לשלוח מסר חד וברור בנושא. אגב, זו אינה הפעם הראשונה שהפה הגדול של גיין מסבך אותו. ב-2008 אמר בראיון למגזין גברים: "פידל קסטרו- הוא שור. הוא דיקטטור וכולם נגדו, והוא עדיין שורד, יש לו כוח. המדינה עדיין מאחוריו, לכל מקום שהוא מגיע מיד מוציאים את השטיח האדום. אני לא מעריץ את הפילוסופיה שלו, אבל אני מעריץ אותו". בנוסף, גיין שיבח בעבר עוד דמות מעוררת מחלוקת- נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס. "לא הרבה אוהבים את הנשיא", אמר גיין אז, "אני כן. רק אל תגידו לאשתי. היא שונאת את הבן אדם". עכשיו נראה שלגיין יהיה לא מעט זמן פנוי לחשוב על כל העניין.

בייסבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully