וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ראשון לציון ניצחה את הפועל חולון 84:90

מכבי ראשל"צ נהנתה מהיעדרותו של מורן רוט וגברה על הפועל חולון 84:90 עם פתיחת משחקי הבית העליון. 26 לקרופורד

אם מישהו עוד היה צריך אינדיקציה לכך שמכבי ראשון לציון חזורת לעצמה, הוא קיבל אותה הערב (שני): הקבוצה של אפי בירנבוים שסבלה מתקופה רעה רשמה את ניצחונה השלישי ברציפות, כשגברה על הפועל חולון, יריבתה לצמרת 84:90. ראשון הציגה הגנה קשוחה מול אחת הקבוצות החזקות ביותר העונה בליגה, וקיבלה משחק נהדר מצמד הזרים שלה, ג'ו קרופורד וברנדון באומן, ואם היא תמשיך ביכולת הזו גם במשחקים הבאים, היא בהחלט מסוגלת לסיים במקום השני, במיוחד אחרי ההפסד של גלבוע/גליל אתמול להפועל ירושלים.

חולון עלתה הערב ללא מורן רוט הפצוע, ולא היה צריך להיות מומחה גדול כדי לראות עד כמה זה פגע בה. ההתקפה של דן שמיר חרקה לכל אורך המשחק ונעלמה לחלוטין במשך רבע וחצי. חולוניה אמנם הוליכה ב-9 במחצית, אבל פשוט לא עלתה לרבע השלישי, מה שאיפשר לג'ו קרופורד במשחק נהדר לסחוף אחריו את המארחים לריצת 7:32, שלמעשה הכריעה את ההתמודדות. ראשון עושה צעד משמעותי בדרך להבטחת יתרון הביתיות, בעוד חולון תקווה לחזרה מהירה של רוט למגרשים, לפני שהיא מתחילה לאבד גובה.

מהלך המשחק

חולון פתחה כמו תמיד, עם משחק ריצה, כשטזמין מיטשל מעלה אותה ליתרון מוקדם, אבל ההגנה החולונית התקשתה להסתדר עם יוטר שיחד עם שלשה של קרופורד העלה את ראשון לתירון 6:11. מיטשל הגיב מצויין עם ארבע נקודות מהירות, ומתפרצות של שעשוע ושון דניאל החזירה את היתרון לידי האורחים. קבוצתו של בירנבוים לא מצאה את הידיים והרגליים בהתקפה, דאנסטון רשם חסימה נהדרת על קרופורד, וסאליבן הוריד את חולון ביתרון 13:18 בסיום הרבע הראשון.

האורחים המשיכו להגדיל את היתרון ופתחו עם 0:6 את הרבע השני כשסאליבן מעלה אותם ליתרון 11. המארחים חזרו לעצמם, קרופורד צלף יצא מהקיפאון וצלף שלשה שצימקה ל-5 בלבד. הקבוצה של בירנבוים סבלה מאחוזים חלשים מהשדה, ומנגד, מיטשל ולואיס נכנסו לפעולה והחזירו את חולון ליתרון דו ספרתי. קיצ'ן תקף את הסל והצליח לסחוט עבירה, שצימקה מעט והוריד את קבוצתו בפיגור 44:35 במחצית.

עמית בן דוד סידר אסיסט נהדר לברנדון באומן שסיים את המהלך בדאנק גדול, יוטר הקשה על הגנת האורחים וראשון לציון רצה ל-2:10 והורידה לפיגור נקודה בלבד. סאליבן סוף סוף העיר מעט את חבריו עם ג'אמפ שהלך פנימה, אבל זה לא ממש סייע לחבורה של שמיר שהמשיכה ללכת עם הראש בקיר בהתקפה. ראשון ניצלה זאת עד תום, ובאומן החזיר את היתרון למארחים לראשונה מאז הרבע הראשון, 50:51, וקרופורד וקיצ'ן השלימו ריצת 6:26 כדי להוליך 52:60 בסיום הרבע השלישי.

הקצב המצויין של המארחים נמשך גם בפתיחת הרבע האחרון, כשבן דוד וקרופורד צלפו שלשות והעלו את ראשון ליתרון 16. שון דניאל ורון לואיס ניסו לעשות פוש אחרון ולהחזיר את קבוצתם לתמונה, כשהם מורידים ל-71:59. ראשון ניסתה לשמור על היתרון, אבל חולון לא ויתרה, וחדירה של דאנסטון צימקה ל-7, 2 וחצי דקות לסיום. רון לואיס המשיך את ריצת ה-0:9 של קבוצתו, אבל קרופורד ובאומן, מי אם לא, הפכו מתפרצות לנקודות שהעלו את המארחים ל-71:80. לואיס צלף שלשה ומיטשל שוב צימק, אבל ראשון המשיכה לעשות את העבודה מהקו וניצחה את המשחק.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ראשון לציון: ג'ו קרופורד 26 (7 מ-19 מהשדה), ברנדון באומן 25 (9 מ-16 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, דרווין קיצ'ן 18, אדריאן יוטר 11, 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, עמית בן דוד 5 ו-6 אסיסטים, ניצן חנוכי 3, איגור נסטרנקו 2, אור סולומון ואייל שולמן שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל חולון: טזמין מיטשל 18 (8 מ-14 מהשדה), רון לואיס 16 ו-6 אסיסטים, פטריל סאליבן ושון דניאל 14 נקודות כל אחד, בריאנט דאנסטון 13 ו-12 ריבאונדים, עודד שעשוע 6 (1 מ-5 לשלוש) ו-10 אסיסטים, שלומי הרוש 3.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully