וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל פלאטיני יחנוך הערב את בית הנבחרות

נשיא אופ"א יהיה אורח הכבוד בפתיחה החגיגית של בית הנבחרות בשפיים, שייתן מענה לצרכיהן של נבחרות ישראל

הערב (ראשון) בערב יפתח בית הנבחרות בטקס רשמי. נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, שמדינתו הייתה הראשונה שהתפרסמה בזכות האקדמיה שלה (קלרפונטיין), זו שגידלה דורות ודורות של שחקנים צעירים והביאה לכדורגל הצרפתי תארים בינלאומיים רבים, מגיע כדי לפתוח את האקדמיה הישראלית.

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, נשיא אופ"א, מישל פלאטיני. ההתאחדות לכדורגל,
מגיע לתת כבוד. פלאטיני/ההתאחדות לכדורגל

ההתאחדות לכדורגל ערכה לאחרונה סיור במקום לתקשורת. המבנה הגדול – 1,000 מ"ר – כולל ארבעה חדרי הלבשה מודרניים, ארבעה חדרי מאמן, חדרי טיפולים, חדרי צוות, חדר ישיבות, קפטריה וחדר למנהל המקצועי. בחוץ יש שני מגרשים - אחד מדשא רגיל, השני מדשא סינטטי. בקרוב יתחיל שלב 2 של הפרויקט, שיכלול בניית קומה שנייה עם חדרי כושר וכל מה שנלווה להם בטיפול בשחקנים, ומגרש נוסף.

התוכנית בכללותה מורכבת, ומסתמכת על עזרה של המועדונים, אבל הלב שלה הוא חלוקה של המדינה ל-80 מרכזים. זה נשמע ענק, אבל בבסיס מדובר על צוות של 3-2 מאמנים שאחראים על אזור מסוים. ההתאחדות שוכרת באותו אזור מגרש והמאמנים, בעזרת סקאוטים, עוברים בקבוצות באזור שלהם (מקצועניות וחובבניות), בבתי ספר, בכל מקום שיש בו כדורגל, ואוספים את הטובים ביותר בגילאי 15-11 ליום אימונים משותף פעם בשבוע (כל קבוצת גיל ביום אחר).

מקור ההשראה של ההתאחדות לכל התוכניות הללו הוא תכנית שיקום הנוער שנעשתה בגרמניה. הטובים בכל מרכז עוברים לנבחרת של ההתאחדות האזורית (גרמניה מחולקת לחמש התאחדויות אזוריות), ואלה מתחרות ביניהן. פעם בשנה יש טורניר של כולם. בכל הטורנירים האלה נמצאים כמובן מאמני הנבחרות הלאומיות, כולם מכירים את כולם, בטח את הטובים ביותר. את העיקרון הזה ההתאחדות לכדורגל כבר אימצה. את התוכניות, ותוכניות נוספות שקשורות לבית הנבחרות, הכין צוות ברשותו של רונן הרשקו, ראש אגף הנבחרות באותה תקופה, וכיום מנהל פרויקט יורו 2013 מטעם ההתאחדות לכדורגל. בתחילת השנה כבר החלו לפעול בארץ חמש נבחרות אזוריות: גליל, צפון, שרון, מרכז ודרום. העיקרון דומה לגרמניה. עד היום היה נהוג בישראל לבחור את השחקנים הצעירים לנבחרות לאומיות רק מגיל נערים ב' (גילאי 16-15). כאשר הגיע הזמן לבחור שחקנים לנבחרת הזו, לא היה מידע מסודר על יכולתם, כישוריהם ודמותם של המועמדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה שייתן מענה גם לגילאים הצעירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנבחרות האזוריות החדשות הן של נערים ג' (14-13), כשבקרוב יוקמו נבחרות של ילדים א' (12-11). עם כל נבחרת אזורית עובד מאמן ועוזר מאמן משלה, אשר מלבד העברת האימונים מוטלת עליהם גם האחריות לדאוג לאיתור ולמעקב אחר השחקנים הצעירים באזורם ולהיות בקשר מקצועי עם המועדונים באזור. הונהג נוהל לפיו נערך תיעוד קפדני של כל שחקן, הכולל פרטים אישיים, יכולת, מצב התקדמות וסטטיסטיקות שונות שנאספות באימונים ובמשחקים. כל הפרטים נשמרים במאגר ממוחשב.

מעל כל הנבחרות האזוריות תעמוד נבחרת אחת רחבה של השחקנים המוכשרים ביותר מכל נבחרת אזורית, ונבחרת זו כבר תתחרה מול נבחרות מקבילות באירופה. היא תתאמן בבית הנבחרות ותהיה באחריות מלאה של המנהל המקצועי שלו, שממילא יפקח גם על מה שקורה בנבחרות האזוריות השונות. זה יהיה התפקיד המרכזי של בית הנבחרות – לאתר את המוכשרים ביותר ולתת להם את התנאים המקצועיים כדי למצות מהם את מלוא הפוטנציאל. על זה הוא ייבחן – האם הוא מסוגל לתת לשחקנים תכנית מקצועית, פיקוח מקצועי ומעטפת מקצועית. הוא יהיה למעשה המרכז התורתי והמקצועי של הכדורגל הישראלי. המנהל המקצועי יעמוד בראש הפירמידה, ויתווה את הדרך בשת"פ עם אגף ההדרכה של ההתאחדות לכדורגל. במסגרת בית הנבחרות תרוכז פעילות הפרויקט לקידום הענף.

המגרש עם הדשא הסינטטי, בית הנבחרות. ברני ארדוב
נקווה שהתוצאות על המגרש יהיו טובות כמו התוצאות של הקומפלקס הזה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully