וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי הביסה את הפועל 20:33 בדרבי של ראשל"צ

פיליפ מריאן כבש 10 שערים והצהובים פירקו את האדומים. גלעד מאור: "היינו במשבר, היום ראינו שינוי". ניצחון למכבי תל אביב

המחזור ה-20 בליגת ווינר בכדוריד נפתח הערב (שישי) עם ניצחון גדול של מכבי ראשון לציון בדרבי, 20:33 (9:19) על הפועל. רק לפני כחודש, גברו האדומים על הצהובים ברבע גמר הגביע, באולם הביתי של מכבי, אבל היום הסיפור נראה שונה בתכלית. הצהובים, שעלו ביום שני למקום השני על חשבון האדומים שהפסידו לאס"א תל אביב, היו הרבה יותר ממוקדים.

גם אם מכבי לא תכבוש את הפסגה עד לסיום הליגה הסדירה בעוד שבועיים, הניצחון היום מבטיח לה לפחות את הביתיות בסדרת חצי גמר הפליאוף, שם עשוי להתקיים דרבי לוהט מול הפועל, שנראתה חסרת אנרגיות וספגה תבוסה קשה עוד יותר מהמפגש הקודם בין השתיים בליגה, שהסתיים ב-32:22 לרעתה.

מכבי פתחה עם 0:4 ויחד עם עצירות של אלדר שיקלושי וההגנה שלו, זה נראה מוחץ. יוני רוזנטל הבקיע את השער הראשון של הפועל בדקה השישית, דבר שגרם לסער פרנקל להמתין עם הבקשה שלו לפסק זמן מוקדם. רושקה קבע 1:8 בדקה ה-12, בוטוליה צימק בפנדל שש דקות לאחר מכן ל-10:4, אבל מריאן, המצטיין במשחק, עם שלושה שערים רצופים, העלה ליתרון שיא 5:13, אחרי 20 דקות.

אריאל רוזנטל הצטרף לחגיגה, עם שער ראשון בדקה ה-25 ומיד אחריו אחד נוסף, כאשר בין שניהם היה זה עוז חממי, שכבש שער יפה מ-9 מטר. שקלושי עצר את מימון והריץ את מכבי למתפרצת, בסיומה עמית סטלמן קבע יתרון 9:17, שהפך ליתרון עשרה שערים במחצית, אותה סיימו מימון ללא שער ובוטוליה ללא שער שדה.

הפועל פתחה טוב יותר את החצי השני ובוטוליה, בשלושה שערים רצופים הוריד ל-20:14 (36). רושקה עצר את הריצה של האדומים עם שני שערים וביניהם סטראט עצר כדור של בוטוליה ומכבי חזרה ל-14:22 (39). רק בדקה ה-42, מימון כבש את השער היחיד שלו במשחק ומנגד רושקה, גל אברהם ודור גבע כבשו שלושה שערים רצופים והיתרון הצהוב שוב גדל לעשר, 16:26 (46). גם עופר לוזון השתתף בחגיגה ובוטוליה תיקן את הסטטיסטיקה האישית, אבל מריאן כבש את העשירי שלו וקבע 19:29 בדקה ה-50. רוזנטל הוסיף שניים ומכבי הגיעה ל-20:32 (55). כשגלעד מאור נהנה על הספסל. סטראט סיפק כמה עצירות טובות עד לסיום ולוזון קבע 20:33 חצי דקה לסיום - תוצאת הדרבי החד צדדי הזה.

מאמן מכבי, גלעד מאור, אמר בסיום: "היינו במשבר, אבל כשכולם נעלמו והספידו, אנחנו עבדנו. אנחנו חיים מהספדים, ובכל זאת אלופים. דיברנו על הגנה, בטח אחרי ההפסד בגביע להפועל, ומי שראה היום את מכבי ראשון, ראה שינוי. אלדר פתח מצוין בשער וכולם רואים את הצעירים וההתלהבות שלנו. התצוגה היום היא רק ההתחלה וזה המסר לליגה. יש עוד הרבה לשפר ונמשיך לעבוד בצנעה. נצפה בגמר הגביע מהיציע בצער רב, אבל נמשיך לנצח ולהחזיר את הקהל. אנחנו עכשיו אחרי המשבר, ואנחנו מקווים שכולם ימשיכו ליהנות מהכדוריד שלנו".

מאמן הפועל, סער פרנקל המאוכזב, ניסה להסביר: "בכל המשחקים האחרונים הולך לנו קשה, מאז חצי גמר הגביע. אני לא יכול להאשים את השחקנים שהם לא רצו, אבל בין לרצות לבין לעשות, זאת הלכה למעשה, צריך לשחק כדוריד נכון. רצינו להיות אגרסיביים, דיברנו על נחישות, אבל זה לא הגיע למגרש. הפסדנו דרבי באותה צורה בסיבוב הקודם, אבל למרות זאת אני מאוד מאמין בשחקנים האלה ואני אתאבד בשבילם במובן הספורטיבי. יש לנו עליות וירידות, יש לנו הרבה צעירים, ולמזלנו יש לנו פגרה קצרה עכשיו כקבוצה, ויכול להיות שזה יעצור את הסחף השלילי. אחרי זה ננסה להתרומם כדי שנחזור להתמודד על התארים".

כבשו למכבי: פיליפ מריאן 10, יוהן רושקה ודור גבע 5 כ"א, אריאל רוזנטל 4, עופר לוזון 3, יואב נאמן, גל אברהם 2 כ"א, אמיר לנגליב ועמית סטלמן 1 כ"א. להפועל: בויאן בוטוליה 7, מאריוס לפ 3, טל הרשקוביץ', גיא כהן, סשה צ'ודונובסקי 2 כ"א, עידן מימון, עוז חממי, ערן צרפתי ויוני רוזנטל שער כ"א.

מכבי תל אביב גברה 23:26 על סביון

עוד בליגה: שני מחזורים לסיום העונה, מכבי תל אביב, שחגגה השבוע את ההעפלה לחצי גמר גביע האתגר האירופי ואת הניצחון על מאריבור הסלובנית, חזרה לליגה וזה לא היה פשוט עבורה. הצהובים ניצחו לבסוף 23:26 (11:14) את א.ס. סביון מהתחתית, בשיחזור חצי גמר גביע המדינה ביניהן. מכבי תל אביב הרביעית צימקה בזכות הניצחון את הפער מהפועל ראשון לציון השלישית לנקודה בלבד. נובאק בוסקוביץ', איציק חליפי וטל בלכר הובילו את כובשי השערים של הצהובים עם 6 כ"א. סטפן בירטלן הוליך את סביון עם 10 שערים ועמית בן שושן הוסיף 5.

הפועל אשדוד מהמקום הלפני אחרון, אירחה את רמת השרון אחרי שני ניצחונות רצופים. המקומיים הוליכו במחצית 10:15, אבל האורחים יצאו עם הניצחון 21:23 והבטיחו לעצמם כמעט סופית את המקום השישי ואת הכרטיס לפליאוף העליון. אלון רם כבש את השער ששינה את המומנטום בסיום. טלה דדה הוביל את רמת השרון עם 5 שערים. בארי סולומון, טונדיי עבדול ראשיד, בר מסורי ודניאל מסורי הוסיפו 3 שערים כ"א. באשדוד הצטיין טומיסלב ברוס הקרואטי עם 6 שערים, ומיכאל גרברניק הוסיף 3.

בני הרצליה ניצחה 21:33 את מכבי קרית מוצקין. הרצליה הפסידה ביום שני בדיוק באותה התוצאה בדרבי לרמת השרון. למרות זאת, היא נראית בטוחה במקום החמישי ובפלייאוף העליון. מוצקין, שניצחה את א.כ. נס ציונה בקרב התחתית ביום שני, ממשיכה להתנדנד בין שני בתי הפלייאוף, העליון והתחתון.

שני משחקים מהמחזור, בין אס"א תל אביב לעירוני רחובות ובין נס ציונה לחולון, יתקיימו ב-15 באפריל, בעקבות השתתפות המאמנים אולג בוטנקו (אס"א) ואסף לוי (נס ציונה), כמו גם שחקנים מרחובות, במוקדמות אליפות אירופה עם נבחרת הנוער.

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully