וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנה שי תשפוט בתחרות התעמלות המכשירים בלונדון

הישראלית תשמש שופטת בכירה בתרגילי הקרקע של הנשים. כרגע, אין לישראל ייצוג של מתעמלת במשחקים האולימפיים

אורנה שי, שופטת ההתעמלות הבכירה המכהנת גם כסגנית נשיאת הוועדה הטכנית של התאחדות ההתעמלות האירופית נבחרה לאחת מארבע השופטות הראשיות בתחרויות התעמלות המכשירים לנשים במשחקים האולימפיים שיתקיימו הקיץ בלונדון. אחרי ששימשה שופטת ניטרלית (שופטת שלמדינה ממנה הגיעה לא היה ייצוג על ידי מתעמלת) במשחקים האולימפיים בברצלונה 1992, אתונה 2004 ובייג'ינג 2008, התאחדות ההתעמלות הבינלאומית (FIG) שלחה לשי ולאיגוד ההתעמלות בישראל הזמנה רשמית שתשמש כשופטת הבכירה ביותר בתרגילי הקרקע של הנשים.

על כל מכשיר ישנן שמונה שופטות: שש שופטות ביצוע שתפקידן העיקרי הוא הורדת ניקוד עבור קטגוריית הביצוע (execution) של התרגיל. בנוסף, יש שתי שופטות ראשיות שקובעות את רמת הקושי של התרגיל על פי תוכנו. שתי השופטות הללו המוגדרות רשמית כשופטות D1 ו-D2, שופטת ראשית וסגניתה בהתאמה.

ארבע השופטות הראשיות (D1) בתחרות כולה (אחת על כל מכשיר) נקבעות שמית על ידי הוועדה הטכנית של ההתאחדות הבינלאומית (FIG), בחירה שנחשבת, בתחום השיפוט, לכבוד הגדול ביותר לו יכולים לזכות השופטים. אורנה שי היא השופטת הישראלית הראשונה (גברים ונשים) בתולדות ההתעמלות הישראלית שזוכה לכבוד.

נכון לעכשיו אין לישראל ייצוג של מתעמלת מכשירים, מצב שעשוי להשתנות בחודש מאי, אם ולריה מקסוטה תקבע את הקריטריון הישראלי במסגרת אליפות אירופה שתתקיים בבריסל. נכון לעכשיו, לשמונת הספורטאים שיהפכו את ההתעמלות הישראלית לענף שישלח את כמות הספורטאים הגדולה ביותר למשחקי לונדון, מצטרפת בגאווה ובזכות גדולה, אורנה שי שעשתה היסטוריה קטנה נוספת עבור ההתעמלות הישראלית.

ענפים נוספים בוואלה! ספורט

עמוד לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully