וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי תל אביב העפילה לחצי גמר גביע האתגר

הישג היסטורי ומדהים לצהובים, שניצחו 29:31 את מאריבור והתגברו על ההפסד במשחק הראשון. אבי רש: "הישג אדיר"

מכבי תל אביב עשתה הערב (ראשון) היסטוריה בכדוריד הישראלי והעפילה לחצי גמר גביע האתגר האירופי, אחרי ניצחון 29:31 במשחק הגומלין על מאריבור הסלובנית, שמחק את ההפסד מהמשחק הראשון אמש, 29:28.

פתיחת המשחק, שנערך בבית מכבי בראשון לציון הייתה של הסלובנים, שהיו האורחים באופן פורמלי היום בניגוד לאתמול, אבל מכבי חזרה ושני שערים של טל בלכר קבעו מהפך ו-9:11 צהוב אחרי 25 דקות. איציק חליפי ונובאק בוסקוביץ' המשיכו את המומנטום של מכבי, שעלתה ליתרון ארבע. הסלובנים מצאו את הרשת אחרי שמונה דקות עקרות, אבל בוסקוביץ' חתם את תוצאת המחצית בשער נוסף, 10:14.

עצירה טובה של זנגה בפתיחת המחצית השנייה ושערים נוספים של בוסקוביץ' וחליפי קבעו יתרון שיא, 10:16 בדקה ה-33, אבל מאריבור ממש לא התכוונה לוותר וחזרה תוך ארבע דקות למינוס שתיים. זנגה שלח את בוסקוביץ' על מגרש שלם והזר של מכבי קבע 15:19, 18 דקות לסיום. רוני גבאי החזיר את ההפרש לשש וזנגה עצר פנדל. עשר דקות לסיום, התוצאה עמדה על 20:23 למכבי ואבי רש לקח פסק זמן, שאחריו החלה נדנדת שערים, בסיומה מכבי הצליחה לברוח עוד קצת ושער של עומר דבדה כבר העלה ל-25:29, שתי דקות לסיום. הסלובנים חזרו לשתיים, אבל מילוש מיטרוביץ' וטל בלכר סגרו עניין. 29:31 ומכבי בחצי הגמר.

בסיבוב הבא ממתינות וואקר ת'ון משוויץ, ספורטינג ליסבון מפורטוגל וארגאוס מיוון. המשחק הראשון ייערך ב-22/23 לאפריל, הגומלין כעבור שבוע.

אבי רש: "הם זלזלו בנו וזה מוסיף מתיקות. אני מתרגש"

מאמן מכבי תל אביב אבי רש, אמר בסיום: "אני מתרגש, עבורי זה הישג אדיר כמאמן, אבל כמי שדם צהוב זורם בעצמותיו, האמנתי שאנחנו יכולים לעשות את זה, למרות שזו לא הייתה המטרה שסימנו בתחילת השנה. לנצח קבוצה ברמה הזו, בצמד משחקים, זה הישג פשוט גדול. הסלובנים באו לכאן עם יהירות וזלזול בנו וזה מוסיף מתיקות כי עשינו משהו ברמה הספורטיבית והראנו שאסור לזלזל ביריב. אני מאוד גאה בשחקנים. נחכה לראות את ההגרלה, ואולי אולי, עם האמונה והדרך הנהדרת שאנחנו חווים, אפשר גם לחלום ולממש ההעפלה לגמר".

נובאק בוסקוביץ', שהיה המצטיין עם 13 שערים, הוסיף: "זה רגע היסטורי, שיחקנו מול מועדון גדול באירופה. עבדנו קשה והצלחנו. נראה מי תהיה היריבה שלנו, אבל אנחנו נמשיך עם הדרך שלנו כמו היום, עד לאן שנוכל להגיע. זה לא רק 13 השערים שלי, זו בעיקר ההגנה והלב הענק של כולם".

כבשו למכבי תל אביב: נובאק בוסקוביץ' 13, טל בלכר 6, מילוש מיטרוביץ' 4, איציק חליפי 3, ואדים ויריץ' 2, עומר דבדה, אור גבאי ורוני גבאי 1 כל אחד.

יו"ר איגוד הכדוריד דורון שמחי, בירך: "הישג ענק לכדוריד הישראלי. מכבי תל אביב לקחה על עצמה אתגר ענק, תרתי משמע, באירופה. אני מקווה שיילכו אחריה עוד קבוצות, שישתתפו במפעל האירופי וכך נצליח לקדם את הכדוריד למקום הראוי לו ולממש את הפוטנציאל הגדול".

מחר: הקרב על המקום הראשון בליגת ווינר

המחזור ה-19 בליגת ווינר יפתח מחר, עם ארבעה משחקים ובראשם הקרב על המקום הראשון בין המוליכה אס"א תל אביב לשנייה הפועל ראשון לציון. מכבי קרית מוצקין תארח את נס ציונה לקרב תחתית לוהט, כשלשתי הקבוצות 13 נקודות בשני צידי הקו האדום. א.ס. סביון תפגוש בעוד משחק תחתית את הפועל אשדוד ומ.כ. חולון תארח את מכבי ראשון לציון.

המשחק המרכזי (18:00, אולם רוזנשטיין בראשון לציון), יפגיש ראש בראש, את הפועל המקומית והמוליכה מתל אביב. אס"א הפסידה בסיבוב הקודם בביתה לראשון 31:27 ואם תפסיד גם הפעם, היא תאבד את מקומה ליריבתה, שתשווה את מספר הנקודות ותגבר עליה ביחס שערים. הפועל צברה 11 נקודות בששת המשחקים האחרונים ולמעשה מאז ההפסד במחזור ה-13 למכבי תל אביב, איבדה הקבוצה רק נקודה אחת, לפני שבוע למוצקין. באס"א יוכלו לרשום ניצחון עשירי רצוף.

הקבוצות נפגשו לפני שבועיים בחצי גמר גביע המדינה ובתום משחק מותח וצמוד, ניצחה הפועל והעפילה לגמר. "זה המאני-טיים, הולך להיות משחק קשה ואם נבוא בטירוף כמו שהיה בחצי הגמר, אני מאמין שזה תלוי בנו", אמר יוני רוזנטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully