וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "בכל קבוצה יש בעיתיים, השאלה אם ממתנים אותם"

אנשי כדורגל השתתפו בכנס נגד האלימות. אלי אוחנה: "אם מישהו צועק אצלי באימון, אני עוצר". לירן ליאני העביר הרצאה

מספר אנשי כדורגל ישראלים השתתפו היום (ראשון) בכנס נגד אלימות שערכה עיריית בת ים לתלמידי כיתות ז' בעיר. השופט לירן ליאני הרצה בפני הילדים והקרין מספר קטעים של משחק הוגן ומשחק לא הוגן לפי עשרת כללי הפייר פליי של פיפ"א.

לאחר מכן נערך פאנל, בו לקחו חלק בין היתר מאמן נבחרת ישראל לשעבר דרור קשטן, מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון, מאמן נבחרת הנוער אלי אוחנה וזאב זלצר.

אוחנה אמר לילדים: "אתם אולי ילדים, אבל אתם לא מבינים איזה כוח יש לכם. על החברים שלכם, על ההורים שלכם. אתם מושפעים מהמבוגרים, אבל גם הם מאוד מקשיבים לכם. כמאמן, אם יש אצלי באימון של נבחרת הנוער שחקן שצועק, אני מיד עוצר את האימון ואומר לו 'אני כמאמן יכול לצעוק, אבל אני לא עושה את זה. למה אתה מרשה לעצמך לעשות את זה. אתה יודע שאלימות פיזית מתחילה מאלימות מילולית. תעצור את זה כאן'".

קשטן הוסיף: "או שאתה נסחף לסיטואציה, או שאתה מונע אותה. בכל מסגרת חברתית, בבית ספר, בקבוצת כדורגל, יש אחד או שניים שעושים את הבעיות. השאלה היא האם האנשים מסביב הם בעלי יכולת למתן את האחד-שניים האלה. זה החלק החשוב שלכם, כשאתם נתקלים בסיטואציות האלה. כשאתם עושים את זה, רואים איזה כוח יש לקבוצה למסגרת החברתית, ולכם יש את הכוח הזה".

גיא לוזון אמר: "הכי קל להתלהם ולהמשיך את הסיכסוך והאלימות, אבל הכי נכון זה לכבוש את היצר. זה שאתה לא מגיב, לא מראה על חולשה, אלא להיפך, על העוצמה שלך כבן אדם".

בתוך כך, התכנסה היום לראשונה ועדת ההיגוי לקראת אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21, שתיערך בישראל בקיץ הבא. בועדה חברים שר הבריאות לשעבר דני נווה, עו"ד גדעון פישר, מאיר שמיר, עורך עיתון מעריב ניר חפץ, הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אורי שילה, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ומנהל מטה התחרות רונן הרשקו.

בועדה הוצגו הדברים שנעשו עד כה ואלו שעוד מתוכננים עד לאליפות והיא צפויה להתכנס בכל שישה שבועות. לוזון הודה לחברי הועדה על היתרמותם לנושא ואמר: "האירוע לא רק ימצב את המדינה שלנו יחד עם מדינות אירופה ברמת האירוח והארגון אלא, גם יראה לכל העולם את החיים הנהדרים שיש לנו כאן, במדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • דרור קשטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully