וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "האוהדים מגיעים למשחק כדורגל או למלחמה?"

22.3.2012 / 22:57

מאמן בית"ר ירושלים זועם על דרישות המשטרה שמנעו מבית"ר לשחק בבלומפילד: "ויתרנו על אשדוד כי היה צפוי שם פוגרום"

מאמן בית"ר ירושלים אלי כהן כינס את שחקניו הערב (חמישי) לאחר הארוחה המשותפת שערכו ואמר להם:"תפסיקו עם האמונות הטפלות שבית"ר לא ניצחה באצטדיון רמת גן. תשכחו ממה שהיה, בית"ר ירושלים זה המועדון הכי גדול בארץ. מה שעזר לנו לנצח ולחזור לעניינים זה האוהדים והאמונה. תקשיבו טוב, גם במרקאנה עם האוהדים שלנו אנחנו ננצח. תהיו חזקים ואנחנו עם האמונה, הביטחון והאוהדים נשחט את כל הכבשים השחורות".

לאחר מכן כהן שמע על תגובות שחקני בית"ר למעבר לרמת גן ואמר: "חודש וחצי אני מדבר על הקהל של בית"ר ירושלים, חודש וחצי אנחנו נהנים ממנו. האוהדים האלה החזירו את בית"ר והעלו אותה מעל הקו האדום. אלפי אוהדים מחכים למשחק נגד מכבי פתח תקוה, נגזר עלינו לשחק ברדיוס ולא בטדי, אז מה רוצים עכשיו? שאנחנו נבעט בקהל - אותם אוהדים שהביאו אותנו למשחק הזה? אנחנו נמנע מהאלפים לראות את המשחק ונשחק באשדוד?".

כהן היה מעורה במשך כל היום והפעיל את כל קשריו בכדי לסייע לאיציק קורנפיין. המאמן הסביר: "ברגע שמנחם נידם הגיע לאשדוד והמשטרה הקציבה לבית"ר להכניס רק 6,700 אוהדים והחליטה לסגור יציע של 1,500 אוהדים למכבי פ"ת כשברור לכולם שיגיעו אולי 200 אוהדים מפתח תקוה, ואחרי שהבנתי שבניקוי המנויים וההזמנות יישארו למכירה 2,000 כרטיסים לאוהדי בית"ר, נכנסתי לפחד. זה החזיר אותי לשנת 1995 שיצאנו לשחק בשכונת התקוה. היינו בתקופה טובה, הגיעו 7,000 אוהדים של בית"ר לשכונה שהתגודדו מחוץ לחומות ולא היו להם כרטיסים. כדי למנוע סכנת חיים ופוגרום המשטרה נאלצה לפתוח את השערים ולהכניס את האוהדים".

כהן נזכר במקרה נוסף: "בשנת 2002, בעונת ההישרדות, הגענו לראשון לציון ושוב אלפיים אוהדים היו בחוץ. ברגע שהבנו בימים האחרונים איזו כמות אוהדים תגיע למשחק אחרי הניצחון על בני יהודה, המשמעות של קיום משחק באשדוד היא 6,000 אוהדים בתוך המגרש ו-5,000 אוהדי מחוץ למגרש. במצב כזה אנחנו צפויים לפוגרום של האוהדים, וגם 1,000 שוטרים לא ימנעו את הפגיעה בנפש במצב כזה. אין כח בעולם שיכול למנוע מאוהדי בית"ר מלראות משחק בתקופה הגורלית הזאת".

"אני לא מבין את ההתגרות הזו באוהדים"

אלי כהן לא חסך ביקורת מהמשטרה ואמר: "אני לא מבין איך יושבים קצינים כל כך בכירים וותיקים כשההיסטוריה ואירועי העבר לא מונחים בפניהם. עם כל הכבוד למשטרה, איך הם רוצים להרגיע את אוהדי בית"ר ירושלים אם הם דורשים מהקבוצה להביא גדרות, מחסומים ומתקני בידוק? אני לא מבין את ההתגרות הזאת באוהדים. האוהדים היו אמורים להגיע למשחק כדורגל בבלומפילד או למלחמה? אחר כך מתפלאים למה אוהדי בית"ר כועסים וזועמים. דורשים מבית"ר להשקיע 450 אלף שקל כדי לשחק בבלומפילד. האם כשבית"ר ירושלים שיחקה נגד הפועל או מכבי תל אביב מישהו במשטרה ביקש גדרות, מחסומים ומתקני בידוק? צריכים לומר תודה שבתקופה ובעונה שהקהל בורח מהמגרשים, אוהדי בית"ר ממלאים את האצטדיונים".

כהן המשיך לירות: "אם יש אפשרות שקבוצת תחתית תביא יותר מעשרת אלפים אוהדים למשחק רדיוס - מה שקבוצת צמרת לא מסוגלת לעשות - אז במקום להפוך את זה לחגיגה שולחים אותה לחפש מגרש מרוחק וקטן ושולחים אלפים מחוץ למגרש. אוהדי הכדורגל זה לא אוהדי תיאטרון שאפשר לומר להם שהכרטיסי נגמרו וללכת הביתה. אנחנו בבית"ר אחראים ודואגים בראש ובראשונה לשלומם של האוהדים. אני נלחם למען השחקנים, אבל עם כל הכבוד להם אני אלחם למען האוהדים לא פחות מאשר לשחקנים, ואני לא אתן לאף אחד להתעלל בקהל של בית"ר ירושלים".

כהן סיכם את הדברים: "הקהל צריך להודות על ההחלטה לשחק ברמת גן ולא באשדוד. מבחינה מקצועית אולי היה עדיף באשדוד, אבל איציק קורנפיין לא רצה וגם אני לא הסכמתי שאלפי אוהדים יהיו בחוץ ולא יראו אותנו. מעבר לזה, נגמר העידן של אמונות טפלות. בית"ר מסוגלת לנצח כל קבוצה בכל מגרש".

שחקני בית"ר ירושלים: "זה סיוט. רמת גן המגרש הכי מדכא"

השינוי האחרון? בית"ר ירושלים מול מכבי פתח תקוה ברמת גן

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully