וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: סעודיה צפויה לשלוח נשים ללונדון 2012

ארגוני זכויות אדם לחצו על הוועד האולימפי, זה לחץ על הסעודים, ונראה שהם ישלחו ספורטאיות בפעם הראשונה

סעודיה צפיה לשלוח לראשונה ספורטאיות למשחקים האולימפיים בלונדון, כך אמרו אתמול בוועד האולימפי הבינלאומי בתום ישיבה של ראשי הוועד בלוזאן שבשוויץ. סעודיה מעולם לא כללה נשים במשלחות שלה למשחקים האולימפיים, כמו גם קטאר וברוניי. בוועד האולימפי הבינלאומי ניסו לשכנע את הסעודים לשנות את המדיניות הזאת, ושמחו לגלות שזה אכן צפוי לקרות. התשובה הסופית של הסעודים תינתן בשבועות הקרובים, אך הם כבר העבירו לועדה המארגנת של לונדון 2012 את שמות הספורטאיות הצפויות לייצג את סעודיה במשחקים.

רק בחודש שעבר, ארגוני זכויות האדם שונים העבירו ביקורת על הוועד האולימפי, שלטענתם לא עשה מספיק כדי למנוע אפליה על רקע מין במדינות כמו סעודיה. כעת מסתבר שהלחצים שהפילו על הגורמים השונים נשאו פרי בעקבות המסקנות מהישיבה האחרונה בלוזאן. אגב, גם קטאר הודיעה לאחרונה שתשלח ספורטאיות ללונדון 2012, ובמקרה שלה די ברור למה החליטו בנסיכות "ליישר קו" עם שאר מדינות העולם - בירת קטאר דוחא היא אחת המועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2020.

בהודעה שפירסם הוועד האולימפי הבינלאומי נכתב: "הוועד האולימפי הבינלאומי משוכנע בכך שסעודיה עושה הכל על מנת לשלב נשים בין הספורטאים והנציגים הרשמיים שלה למשחקי לונדון, בהתאם לחוקים של המדינות החברות בוועד האולימפי".

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully