וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: "אמרו לי לספסל את בן שושן. ידעתי שזה יגיע"

20.3.2012 / 8:15

בית"ר ירושלים חוגגת קאמבק נדיר וניצחון שלישי רצוף, אלי כהן מחמיא לחלוץ. בקבוצה מקווים שהמשחק נגד מכבי פ"ת ייערך בטדי: "גם אם הוא יהיה בניקוסיה נמלא את האיצטדיון"

אין פלא שהאווירה בבית"ר ירושלים מצוינת. אחרי שלושה ניצחונות רצופים, אחרי המשחק השני בטדי שבו הקבוצה מנצחת בדקה ה-90, אחרי הבפעם הראשונה העונה בה בית"ר חוזרת מפיגור לניצחון, האווירה בחדר ההלבשה של בית"ר אתמול (שני) אחרי הניצחון 1:2 על בני יהודה הייתה חגיגית.

למרות זאת, בבית"ר כבר חושבים על השלב הבא, וזאת המלחמה על אירוח המשחק בשבוע הבא נגד מכבי פתח תקוה. השאלה שעומדת על הפרק היא מתי יחול העונש שהוטל על הקבוצה. בבית"ר מקווים שהקבוצה תוכל לארח את המשחק הקרוב בטדי, ורק לאחר מכן לרצות את העונש שניתן בעקבות התפרעות האוהדים בקרית אליעזר.

מנגד, גורמים בהתאחדות טוענים כי בית"ר צריכה להתחיל לרצות את משחקי הרדיוס כבר במשחק הקרוב, ולכן בית"ר תבקש מבית הדין של ההתאחדות את הפירוש לעונש, ורק לאחר ההחלטה יחלו להתארגן לקראת המשחק. כמובן שבבית"ר מאוד רוצים לארח בטדי, אך אמרו בסיום: "המשמעות של המשחק, והעובדה שמדובר במכבי פתח תקוה, מבטיחים שגם אם המשחק היה בניקוסיה - האיצטדיון היה מלא".

"מהרגע שאלי כהן הגיע יש שינוי"

אפשר היה לחוש במוטיבציה של השחקנים. ברק משה חש דקירות בשריר האחורי של הרגל ונאלץ להתחלף במחצית, ולאחר מכן פרץ בבכי. אריאל הרוש סבל מכאבים עזים בכתף, אך קיבל זריקה ועלה לשחק למרות הכאבים. הרוש סיפר בסיום כי הכאבים הגבילו אותו מעט אך הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לוותר על משחק כזה.

מי שלא יכול היה להוריד את החיוך מהפנים בסיום היה המאמן אלי כהן: "המזל הלך עם הטובים. שלטנו והגענו להרבה מצבים במחצית הראשונה. תקפנו אותם ב-20 דקות הראשונות ולא השכלנו להבקיע, אך משחק ההגנה שלנו השתפר מאוד. אפשר לראות שבמשחקים האחרונים אריאל הרוש כמעט לא נוגע בכדור. מי שזוכר את המשחק הראשון שלי כאן נגד מכבי תל אביב, שהוא התעופף לכל פינה כדי להציל אותנו בשיניים מספיגת שערים, ורואה את האיומים על השער היום, מבין איזה שינוי עשינו. היו לנו דקות שהיינו בירידה, אז היה קשה לתקוף את בני יהודה, אבל חזרנו לשחק מהר, וחזרנו לראשונה השנה מפיגור".

כהן דיבר על בני יהודה ואמר: "ידענו טוב מאוד את כל מה שהם יעשו. קובי מויאל סגר את גלבאן הרמטית בכל פעם שקיבל את הכדור, וגם המתפרצות שלהם נעצרו מהר מאוד אצל קו הקישור ונתנו לנו את הביטחון לצאת מהר קדימה ".

על עמית בן שושן אמר המאמן: "אמרתי לו, 'אל תילחץ, תעשה את העבודה שלך כמו שצריך והגולים יגיעו'. למרות שאמרו לי לספסל אותו, דיברתי איתו הרבה. ניסיתי כמה שיותר להוריד ממנו לחץ ולתת לו להרגיש שזה רק עניין של זמן עד שדברים יתחברו לו. עמית הוא שחקן מאוד משמעותי בשינוי שנעשה בבית"ר". אגב, סוכן השחקנים דודו דהאן נכח באיצטדיון עם נציגים של סטנדרד ליאז', שעקבו בין השאר אחרי בן שושן.

כהן כבר מסתכל על מכבי פתח תקוה בשבוע הבא ואומר: "גם אם לא ננצח, העיקר שלא נפסיד. בל נשכח שלא קל לנצח קבוצה פעמיים בתוך שבועיים. יהיה קשה אך אנחנו נגיע בכדי לנצח. אנחנו רוצים מגרש שכל הקהל שלנו יבוא. תראו איזה הצגה הקהל נותן - לא פחות טובה מהשחקנים. אין קהל כזה בארץ והוא יבוא בהמוניו. אם הגיעו היום 9,000 צופים, בשבוע הבא יגיעו 12 או 13 אלף לכל מגרש. אי אפשר לעצור את הקהל של בית"ר. הם מרגישים את החיבור לקבוצה ולשחקנים ובעיקר את המחויבות שלהם".

אבי ריקן: "גם בשוויון ידענו לעשות את זה"

קובי מויאל נראה מותש בסיום ואמר: "נתנו את הכל. קשה לעצור אותנו שאנחנו מתחברים. מגיע הרבה קרדיט לצוות המקצועי ולאלי כהן, שמהרגע שהגיע יש שינוי גדול. גם לקהל שנותן לנו גב ודוחף אותנו ברגעים הקשים. כל הכבוד לשחקנים שידעו להתמודד עם פיגור, לפני כן לא היינו חוזרים מפיגור בחיים וזה רק מראה על החיבור, האופי, הטירוף וכל מה שמלווה אותנו בתקופה הזאת".

מויאל לא מסתנוור ואומר: "הניצחון הזה נותן לנו חצי נשימה אך המצב שלנו לא טוב בכלל. הוכחנו שאנחנו ראויים אך חייבים להמשיך לעבוד קשה ולא להוריד את הרגל מהגז. אין לי ספק שבזכות הקהל הזה נישאר בליגה, שהם דוחפים לכזה טירוף לכל קבוצה קשה נגדנו".

השחקן שעשה את השינוי הכי גדול תחת אלי כהן, אבי ריקן, הגיע בסיום המשחק ללא קול ונאלץ ללחוץ את המילים: "הכי חשוב שניצחנו, לא משנה מי מבקיע. אני שמח בשביל עמית שאחרי תקופה קשה כבש גול ניצחון. יש לנו שבעה משחקים קשים לפנינו ונתכונן בהתאם. בהתחלה שכחו אותי בצד ימין וכל ההתקפות באו מהצד שצמוד לקהל, תמיד הכי כיף לשחק לידם. בחצי השני זה התאזן והכדורים עברו דרך הצד שלי ואני שמח שהצלחנו ללחוץ את בני יהודה, לחזור למשחק ולהכריע אותו עם הרבה אופי.

"אלי עשה הרבה עבודה על הקטע המנטאלי ונכנס הרבה ביטחון לשחקנים. גם במגרש הייתה המון אמונה שנעשה את זה גם בפיגור וגם בשיוויון ישר רצנו לחצי וידענו שאפשר לעשות את זה".

ריקן כבר מוכן למכבי פתח תקוה בשבוע הבא ואומר: "איפה שלא נשחק בשבוע הבא האוהדים שלנו ימלאו את האיצטדיון, ידחפו אותנו ויתנו לנו את ההרגשה הביתית כדי לנצח ולהתקדם עוד צעד גדול לעבר המטרה להישאר בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully