וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זה אחד הרגעים הגדולים של העונה"

הכל ערוך ומוכן לפתיחת סדרת ההצלבה בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס (ג', 22:00, ער' 10), שאראס: "הלחץ הוא עלינו"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, אתונה

עם כל הכבוד למה שהיה עד עכשיו ביורוליג העונה, מחר (שלישי) תגיע מכבי תל אביב למאני טיים האמיתי של העונה. זה הזמן לשמו עבדו הצהובים קשה מהקיץ ועד עכשיו, מבלי להפחית כמובן מחשיבותו של אף משחק או מפעל. מכבי תל אביב, סגנית אלופת אירופה, תפתח את סדרת רבע הגמר המסקרנת של היורוליג מול מחזיקת התואר פנאתינייקוס במשחק חוץ לוהט באולם אואקה (ג', 22:00, ערוץ 10). שני המשחקים הראשונים ייערכו ביוון, בשלישי ובחמישי, כשלאחר מכן יגיעו הקבוצות ליד אליהו למפגש ביום שלישי הבא וחמישי, במידת הצורך. אם התוצאה במפגש תעמוד על 2:2, ייפגשו השתיים למפגש על כל הקופה ביוון ביום רביעי בעוד שבועיים.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הצהובים ינסו לגנוב ניצחון חוץ כבר בפתיחת הסדרה. אוחיון/קובי אליהו

שתי אימפריות הכדורסל הללו חולקות ביניהן 11 תארי אליפות אירופה לקבוצות, מתוכם שמונה תארים ב-12 השנים האחרונות בלבד. מה שהופך אותן באופן טבעי לשתיים מהאימפריות הגדולות ביותר של הכדורסל האירופי בשנות ה-2000. הסדרה הזו כוללת לא פחות מ-13 אלופי יורוליג לשעבר, שישה שחקנים שנכללו בעבר בבחירת חמישיית השנה באירופה ושלושה שחקנים שנבחרו ל-MVP של הפיינל פור בעבר.

במכבי יכולים לשאוב אופטימיות מכך שבעונה שעברה הצליחו לנצח את קאחה לבוראל למרות שהבאסקים היו אלה שהגיעו למפגש עם יתרון הביתיות. הצהובים הצליחו לנצח במשחק השני בחוץ ובכך למעשה "גנבו" את הביתיות וביד אליהו השלימו את העבודה עם שני ניצחונות בדרך לעלייה לפיינל פור בברצלונה.

פנאתינייקוס הצליחה להפתיע בשנה שעברה את ברצלונה, למרות שהקטלאנים היו עם יתרון הביתיות. כך שיתרון הביתיות משמעותי, אך בהחלט עד גבול מסוים. את שלב הבתים הראשון סיימו השנה שתי הקבוצות עם מאזן זהה של 3:7, בעוד פאו עלו מהטופ 16 עם מאזן 2:4, כשהצהובים של דיוויד בלאט עשו את זה במאזן 3:3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קית' לנגפורד שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הרבה תלוי בו. לנגפורד/קובי אליהו

מכבי מגיעה למפגש עם סגל כמעט מלא לחלוטין, כששון ג'יימס חזר לאחרונה מפציעה שהשביתה אותו למשך תקופה ארוכה, בעוד ג'ון שייר נמצא בארצות הברית בשל סיבות אישיות וגם הוא יחמיץ את המפגש. אצל היוונים, הפורוורד קוסטס קאיימקוגלו והסנטר קוסטס צרצאריס, שנעדרו ממשחק הליגה האחרון, יחזרו לסגל.

מי שהמשחק הזה יהווה בשבילו אירוע מרגש במיוחד הוא סופוקליס שחורציאניטיס, שיפגוש את היריבה המרה של הקבוצה בה שיחק ביוון. אגב, בשנה שעברה עצרה הקבוצה של זליקו אוברדוביץ' את סופו על ארבע נקודות בלבד בגמר, בעוד ריצ'רד הנדריקס נותר ללא נקודות. בלאט ודאי מקווה שהגבוהים שלו יתמודדו טוב יותר עם הקו הקדמי המצוין של פאו.

גם בפנאתינייקוס יש שחקן אחד שבשבילו המפגש עם מכבי יהיה מרגש במיוחד וזה שרונאס יאסיקביצ'יוס, שיפגוש את הקבוצה בה שיחק שנתיים חלומיות ואיתה זכה פעמיים ביורוליג ברציפות. אגב, שאראס רחוק 13 נקודות בלבד מלהפוך לכדורסלן ה-12 בהיסטוריה שמגיע ל-2,000 נקודות במפעל.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם דרק שארפ עוזר המאמן. קובי אליהו
לא נלחץ מהקהל של פאו. שחורציאניטיס עם שארפ, באימון/קובי אליהו

שחורציאניטיס: "אני תמיד נהנה לשחק באואקה"

הצהובים ערכו הערב את אימון הבכורה שלהם באולם בו ייערך המשחק. סופוקליס שחורציאניטיס אמר: "זה נהדר לשחק משחקים כמו זה שמצפה לנו. אואקה הוא מקום שיש לי ממנו הרבה זיכרונות, רובם טובים. אנחנו רוצים להשיג את הניצחון ובאופן אישי, אעשה את הכי טוב שאפשר כדי להשיג את המטרה הזאת".

הסנטר היווני סיפר על העצות שחילק לחבריו לקראת המפגש הטעון: "אמרתי להם להגיע לכאן ולשחק כרגיל, למרות האווירה והלחץ מהקהל. בסופו של דבר, היתרון של הקהל יכול להיות חיסרון עבורם, כי הם ינסו לשחק חזק ויהיה להם אתגר יותר קשה".

הסנטר החמיא למאמן היריבה, אוברדוביץ': "אין מה להגיד עליו, הוא מאמן נהדר, הרקורד שלו מדבר בעד עצמו. האוהדים יכינו לי ולפפאלוקאס את קבלת הפנים הכי 'טובה'. גם כששיחקתי באולימפיאקוס תמיד כיבדתי את האוהדים של פנאתינייקוס ואת הקבוצה. לא משנה מה, אני תמיד נהנה לשחק כאן, זה כיף".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא ממעיט בערכה של היריבה. בלאט/קובי אליהו

המאמן דיוויד בלאט אמר: "אחד הרגעים הגדולים. הגענו לזמן בעונה, שכל העבודה וכל המשחקים וכל המאמצים מתמקדים במשחקים הקרובים ומתחילים מחר. חלק מאיתנו היו פה הרבה פעמים, אבל קשה מאוד לתאר בדיוק מה קורה פה עד שאתה לא נמצא בתוך המערכה. ירגישו את זה וירגישו היטב. אני מקווה שנדע בתחילת המשחק לעמוד בזה ושנבצע כמו שצריך.

"שנהיה גדולים בדברים הקטנים, כמו כדורים חוזרים, תזוזות בחלק ההגנתי והוצאה לפועל בהתקפה, מה שיכול להמעיט מהאפקט האמוציונלי של הקהל עלינו. ברור שדיברנו גם על המשחק בעונה שעברה, כי פנאתינייקוס לא קבוצה כל כך שונה. אנחנו השתננו מאוד, אבל פנאתינייקוס נשארה באותו חוזק. דייויד לוגן הגיע במקום ניקולאס ופוטסיס, שאולי היה קצת יותר משמעותי, הוחלף על ידי סטיבן סמית, אבל פאו זו פאו, שאנחנו מכירים מהעונה שעברה. אנחנו נראה הרבה מהדברים שכבר ראינו, מצד שני יש גם דברים שונים שהם עושים השנה ונצטרך לדעת להתמודד עם זה".

על ההכנה של קבוצתו אמר בלאט: "אני באמת מרגיש שבחודש האחרון, שהיה מלא במשחקים ונסיעות, עשינו את המיטב ולא ניפול בסדרה הזו בגלל הכנה. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות, מוכנים לקרב. אין ספק שמולנו עומדת קבוצה טובה ואיכותית ונצטרך להיות טובים כדי להתגבר עליה, אבל לא ניפול מסיבות שהן לא מקצועיות. לפעמים בסדרה של חמישה משחקים, המשחק הראשון יכול להוות יותר בעיה לקבוצה הביתית, אבל מהניסיון שלי במכבי, המשחק הראשון בסדרות ובכלל בכל בית של היורוליג, למעט הטופ 16 שניצחנו את ז'לגיריס, לא יצא לנו כל כך טוב.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מכבי חייבת אותו בשיא הכושר. פניני/קובי אליהו

"יש לנו פה שתי הזדמנויות לקחת ניצחון ומתישהו בדרך, אם אנחנו רוצים לעלות, נצטרך למצוא את הדרך לנצח בחוץ. בהחלט הוגרלנו בשלב הזה להתמודדות הכי קשה, מול קבוצה טובה, עם הבית הכי חם שיש, אבל זה חלק מהכיף של להיות פה בשלב הזה ועבדנו קשה מאוד בשביל זה. עברנו לא מעט מכשולים ועשינו את זה בצורה טובה. אנחנו פה בשביל להתחרות ולנצח".

על ההשפעה שתהיה על פפאלוקאס ושחורציאניטיס, שישחקו ביוון, הוסיף בלאט: "לפחות הם רגילים לזה. אומנם הם יבינו יותר את המילים ו'התשבוחות' שיגיעו מהקהל, אבל אני מקווה שהם יידעו יותר טוב להתמודד עם זה. ללא ספק הם גם יודעים מאיפה המטבעות מגיעים, באיזו מהירות ובאיזה כיוון. אני יודע שיהיה פה קשה, הייתי פה לא מעט פעמים גם עם מכבי. זה כיף לשחק באולם כל כך חם ולוהט כמו שאנחנו רגילים לראות ולהרגיש בנוקיה".

בנושא אחר, אולי בשל גודלה של העיר ואולי בשל אוסף האטרקציות הפזורות בה, כרגע קשה למצוא אוהדים צהובים שהגיעו לצמד המשחקים. יחד עם זאת, במשחק מחר הצהובים צפויים לזכות לתמיכת אוהדיהם במגרש.

זליקו אוברדוביץ' מאמן פנאתינייקוס. קובי אליהו
רוצה לשחק בבית כמו שהם משחקים בחוץ. אוברדוביץ'/קובי אליהו

אוברדוביץ': "כל אירופה מחכה למשחק הזה"

שרונאס יאסיקביצ'יוס אמר לאחר האימון המסכם של היוונים: "יהיה קצת מוזר לפגוש את מכבי תל אביב ולשחק מולם, אבל עברו הרבה שנים מאז ששיחקתי שם ועבודה היא עבודה. אני לא חושב שיהיה קשה מדי לשחק מול מכבי אצלנו, יהיה הרבה יותר קשה ביד אליהו".

על הקהל של פאו אמר שאראס: "יש הרבה עוקבים, הרבה תמיכה, אני בטוח שלא יהיה קל עבור מכבי כאן ואני בטוח שלא יהיה לנו קל גם מול הקהל של מכבי. האם יתרון ביתיות גורם ללחץ עלינו? אפשר להסתכל על זה משני הכיוונים. אנחנו מעדיפים לשחק בבית שלנו אבל זה לא מבטיח לנו כלום. אז בדרך מסויימת הלחץ הוא עלינו אבל אתה לא יודע איך זה יעבוד. כמה הניסיון שלי ואברדוביץ ישפיעו? אני לא יודע, כל הפקטורים האלו, של ניסיון ויתרון ביתיות, כל משחק הוא סיפור אחר. לכל משחק יש חיים משלו ורק צריך להתרכז בדברים שנכין ומקווה שזה יעבוד.

"מול מכבי תל אביב צריך לשחק הגנה טובה מאוד, אם אתה מוריד לחץ מהם זה יכול להיות קשה. יש פרטים קטנים וכל אחד מנצל את הדברים הקטנים שיכולים לעשות שינוי". יאסיקביצ'יוס התייחס לשאלה איזה מן הקבוצות פייבוריטית בעיניו ואמר: "מכבי מאמינה שהיא פייבוריטית, אנחנו מאימינים שאנחנו, זה יותר מעניין אתכם בתקשורת".

מאמן אלופת אירופה זליקו אוברדוביץ' אמר: "זה משחק שכל אירופה מעוניינת לראות מי תנצח בו. זה שחזור של הגמר מהשנה שעברה ויהיה ללא ספק מאוד מאוד מעניין. מחר בערב נדע אם משהו השתנה מהעונה שעברה. אני מאמין שיש אותם מאמנים בשתי הקבוצות וסגל די דומה, יהיה נחמד לראות מה יהיה.

"אני מכיר את כל הקבוצות באירופה ונכון שיש מסורת עם מכבי אבל זה פלייאוף לקראת הפיינל פור וגם מכבי יודעת שחייבים לנצח שלושה משחקים ואין מה לעשות. הקהל הביתי שלנו הם כוח. יש לנו אוהדים מצויינים כמו האוהדים של מכבי, אבל זה לא יקבע מי ינצח במשחקים האלה. לא צריך להביא מטריה אבל ללא ספק תהיה אווירה מדהימה, אני מקווה שיהיה נחמד לכולם".

שרונאס יאסיקביצ'יוס שחקן פנאתינייקוס. קובי אליהו
מפגש פיקנטי במיוחד. יאסיקביצ'יוס באימון המסכם/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully