וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשל"צ ניצחה את הפועל ירושלים 64:69 בהארכה

ראשל"צ גברה על ירושלים 64:69 בהארכה במשחק נוראי, והנחילה לה הפסד תשיעי העונה. ניצחונות גם לאשדוד ונתניה

המחזור ה-21 בליגת העל נפתח הערב (ראשון) עם שלושה משחקים בלבד לאחר שהמשחק בין מכבי תל אביב למ.כ הבקעה נדחה ל-31 למרץ. במשחק המרכזי הבטיחה לעצמה מכבי ראשון לציון את המקום בשישייה הראשונה, לאחר שניצחה 64:69 את הפועל ירושלים לאחר הארכה, במשחק החלש ביותר שראינו העונה. הפועל גלבוע/גליל עליון המשיכה לשקוע, ואיבדה יתרון דו ספרתי בדרך להפסד 81:78 מול ברק נתניה, שניצחה משלשה של אריק קמפבל על הבאזר. מכבי אשדוד שמרה על הסיכויים לסיים בשישייה הראשונה כשהביסה בקלילות את בני השרון/הרצליה 69:91 בחוץ.

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים 64:69 (לאחר הארכה)

האוהדים שהגיעו הערב לאולם בראשון לציון אמנם לא ראו כדורסל גדול (למעשה, הם ראו את המשחק הכי חלש העונה), אבל התנחמו בניצחונה של קבוצתם על הפועל ירושלים, ניצחון שהבטיח להם את המקום בשישייה הראשונה. קבוצתו של אפי בירונבוים היתה, בדיוק כמו יריבתה, רחוקה מלהרשים, ואף איבדה יתרון 9 נקודות, דקה וחצי לסיום שהוביל את המשחק להארכה. אלא ששם היא קיבלה שתי שלשות ענקיות של דרווין קיצ'ן שהעניקו לה את הניצחון, ועתה הקבוצה מעיר היין כבר יכולה לחשוב על היריבה העתידית שלה בפלייאוף. ירושלים לעומתה שוקעת וכבר יכולה לחוש את מכבי אשדוד שנושפת בעורפה, במקום השביעי.

קרופורד צלף שלשה מהירה, באומן ואוטר סייעו לראשון רצה ל-5:9 מהיר. ירושלים הציגה הגנה קשוחה שחטפה טוב פעמיים, ואלישי כדיר קבע שיוויון 12:12. קרופורד וקיצ'ן ניצלו טעויות של הירושלמים, והורידו את ראשון לציון ביתרון 13:18 בסיום הרבע הראשון. שתי הקבוצות המשיכו לדשדש בהתקפה, ומי שהתעוררה ראשונה היתה ראשון, שבעזרתו של יוטר עלתה ל-16:24. גוני יזרעאלי קלע שלשה נדירה וג'ון תומאס צימק ל-3 בלבד. המשחק המשיך להיות מפוזר מאוד כששתי היריבות קולעות האחוזים רעים, בעוד ראשון יורדת ביתרון 24:28 אל המחצית.

באומן וקיצ'ן נתנו את הטון בפתיחת הרבע השלישי, אבל ירושלים נותרה קרובה עם יכולה מוצלחת של תומאס. באומן וקרופורד צלפו שתי שלשות והעלו ל-31:39. בריאן רנדל החל לקחת אחריות בהתקפה של ירושלים, וכבר הוריד ל-2 בלבד, אבל אז עשה שטות, ביצע עבירה בלתי ספורטיבית והמארחים הוליכו 37:43 לפני הרבע האחרון. שלשה של נעימי יחד עם סל ועבירה של בראדלי הורידו ל-45:44, אך קיצ'ן ויוטר פתחו בריצה נהדרת וכבר הביאו את ראשון ל-44:53, דקה וחצי לסיום. אבל אז הוכיחה קבוצתו של בירונבוים שגם היא יכולה לירות לעצמה ברגל. בראדלי צלף שלשה, ראשון איבדה פעמיים וסל ועבירה של רנדל קבעו 53:54 מדהים לאורחים. ראשון החטיאה, אבל נעימי איבד, וקיצ'ן החזיר את היתרון למארחים, 18 שניות לסיום. רנדל קלע רק אחת מהקו, קיצ'ן נחסם בחדירה שלו, ונעימי החטיא על הבאזר, הולכים להארכה.

בראדלי ורנדל העלו את האורחים ליתרון, אבל אז ביצע האחרון את העבירה החמישית שלו ונשלח אל הספסל. ראשון סוף סוף מצאה נקודות אחרי דקות ארוכות, ורצה ל-0:6 שהעלה אותה ל-58:62. בראדלי צלף ג'אמפ חשוב, אבל קיצ'ן השיב עם שלשה ענקית. ראשון איבדה עוד כדור טיפשי ובראדלי שוב צימק, אבל שלשה נוספת של קיצ'ן קבעה יתרון 6, 20 שניות לסיום, ומה כבר ירושלים לא הצליחה לחזור.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרווין קיצ'ן 22 נקודות (4 מ-11 מהשדה), 10 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-5 איבודים, ג'ו קרופורד 18 ו-7 ריבאונדים, אדריאן יוטר 15, 8 ריבאונדים ו-5 איבודים, ברנדון באומן 10 ו-9 ריבאונדים, ניצן חנוכי 2 ו-5 ריבאונדים, אור סולומון 2. עמית בן דוד ואיגור נסטרנקו שותפו, אך לא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: ראמל בראדלי 16 נקודות ו-6 ריבאונדים, בריאן רנדל 13 נקודות, 9 ריבאונדים ו-4 איבודים, יובל נעימי (2 מ-9 לשלוש ו-5 אסיסטים) ודי ג'יי סטרוברי (4 מ-13 מהשדה) 11 נקודות כל אחד, ג'ון תומאס 8 ו-8 ריבאונדים, גוני יזרעאלי 3, אלישי כדיר 2 (1 מ-7 מהשדה), אורי קוקיה ומשה מזרחי שיחקו ולא קלעו.

הפועל גלבוע/גליל עליון – ברק נתניה 81:78

בגלבוע/גליל ידעו שניצחון הערב יכול לקרב אותם להבטחת המקום השני בליגה, אבל אם לשפוט לפי היכולת שלהם הערב, כמו גם לפי ההפסדים המחזורים האחרונים ובעיקר ההתפרקות המנטלית הקבועה, הרי שלא בטוח שזהו מקומה. קבוצתו של ליובין הוליכה לאורך מרבית המשחק, לפרקים ארוכים ביתרון דו ספרתי, אבל איפשרה לנתניה החלשה לחזור, ואף העניקה לה את ההזדמנות לנצח את המשחק, אותה לקחה קבוצתו של פרנקו בשתי ידיים, עם שלשה על הבאזר של אריק קמפבל הבלתי נגמר.

דגן יבזורי פתח את המשחק עם שלשה, ורומאו טראוויס הראה שאין לו סימפטיה לאקסית שלו, והעלה את המארחים ל-7:16. נתניה נראתה נורא בהתקפה, והתקשתה מאוד למצוא נקודות, כשבנקס וקרטר לא מוצאים את הטבעת, וגלבוע/גליל הוליכה 9:19 בסיום הרבע הראשון. טראוויס העלה את גלבוע/גליל ל-15:27, אבל אז, כפי שקורה לא פעם לקבוצתו של ליובין, היא איפשרה ליריבתה לחזור, כשאדריאן בנקס החל להתעורר והוריד ל-5 בלבד. אוסברי גם הוא החל לעבוד, ועבירה טכנית כנגד המארחים סייעה לנתניה לרדת אל המחצית בפיגור מינימלי יחסית, 36:31.

וורן קרטר עלה עם המון אנרגיה לרבע השלישי, ויחד עם אוסברי צימק ל-38:37 בלבד. ג'ונס ומרטין הוציאו את הגעלה התקועה של הגליל מהבוץ, קורטני פלס מצא גם הוא נקודות והמארחים חזרו ל-44:53. בנקס הלוהט קלע עשר נקודות בתוך שלוש דקות, ובעזרתו הצליחה נתניה לצמק ל-61:59 בלבד לפני הרבע האחרון. גואטה העלה את נתניה ליתרון עם פתיחת הרבע הרביעי, אבל רומאו טראוויס המשיך להיות האיש של ליובין בצבע, ושמר את גלבוע/גליל צמוד. אוסברי עם שלשה קבע 75:76 לנתניה דקה וחצי, אבל יבזורי מיד החזיר בשלשה משלו. המארחים איבדו הזדמנות לנצח את המשחק, נתניה קיבלה התקפה אחרונה אבל לא הצליחה למצוא את בנקס. הכדור הגיע אל קמפבל שעמד פנוי מחוץ לקשת, והשחקן הותיק צלף שלשה נהדרת על הבאזר שהעניקה לאורחים את הניצחון.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 27 (10 מ-26 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, בריאן אסברי 18 ו-7 ריבאונדים, וורן קרטר 13, אריק קמפבל 7, ליאור שגב (8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), אלירן גואטה וליאור ליפשיץ 4 נקודות כל אחד, אלכס צ'וברביץ' ויהוא אורלנד 2 נקודות כל אחד.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: רומאו טראוויס 18 ו-6 ריבאונדים, קורטני פלס 15, ג'וזף ג'ונס 13, עידו קוז'יקרו 10, יאן מרטין 7, דגן יבזורי 6, אופיר פרחי 5, כריס תומאס 4, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

בני השרון/הרצליה – מכבי אשדוד 91:69

עופר ברקוביץ' ושחקניו ידעו כי הם חייבים לנצח את כל המשחקים עד לסיום העונה, אבל ספק אם הם חשבו שהערב זה יילך כל כך בקלות, ועוד במשחק חוץ. אחרי שבוע לא פשוט בעקבות המצב בדרום, חזרו באשדוד לשחק כדורסל ושוב הראו שמקומם הוא ללא ספק בפלייאוף. העובדה המדהימה באמת הוא שהניצחון הזה הושג ללא ג'וש דאנקן, אחד הברגים המרכזיים של אשדוד העונה, כשאת החלל שהותיר תפסו הישראלי- מאיר טפירו, דרור חג'ג' ואנטון שוטבין. השלישייה הזו יחד עם שאר הישראלים קלעו 57 נקודות מתוך ה-91 של קבוצתם, בהחלט מצרך נדיר במחוזותינו בשנים האחרונות.

האשדודים עלו עם ארבעה ישראלים בחמישייה, כשאנטון שוטבין שעלה בחמישייה במקום דאנקן הפצוע קלע שבע נקודות בשלוש וחצי דקות והעניק את היתרון לאורחים. בני השרון ניסתה לזרוק שוב ושוב מחוץ לקשת אבל לא פגעה בדבר, ושלשה של ג'וש קרטר סייעה לאשדוד להוביל 20:21 בסיום הרבע הראשון. טיוס וטפירו היו אלו שהובילו את הריצה של אשדוד בפתיחת הרבע השני, בעוד המארחים המשיכו להחטיא מבחוץ, והאורחים עלו ל-25:35. קני לאוסון סוף סוף תפר שלשה ראשונה למארחים, כשוויליאמס ולביא מנצלים זאת כדי לצמק -5 בלבד. דווקא אז התפוצץ דרור חג'ג' עם שמונה נקודות רצופות הוריד את אשדוד ביתרון 34:47 בסיום המחצית הראשונה.

שוטבין שמר על יתרון דו ספרתי עבור אשדוד בפתיחת הרבע השלישי, כשטיוס המשיך לעשות צרות לבני השרון בצבע והעלה ל-47:62. גלעד קרני וג'וש קרטר צלפו שתי שלשות, והיתרון של האורחים טיפס עד 18 הפרש. כצפוי, בני השרון חיפשה לחזור למשחק בעיקר דרך קשת השלוש, אך זו המשיכה לאכזב אותה, בעוד חג'ג' וקרני מטיסים אותה ל-55:79. עד לסיום ניסו טוויטי קרטר ואייזק רוזפלט להחזיר מעט את קבוצתם, אבל הצליחו רק לצמק, ואשדוד חגגה ניצחון חוץ מוחץ.

קלעו למכבי אשדוד: אלכס טיוס (7 מ-9 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, ג'וש קרטר 16, דרור חג'ג' ואנטון שוטבין (6 מ-7 ל-2) 14 נקודות כל אחד, דניאל גור אריה (5 מ-5 מהשדה) ומאיר טפירו (7 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 10 נקודות כל אחד, גלעד קרני 7 ו-6 ריבאונדים, ברק חדד 2, רובי בוסטיין שיחק ולא קלע.

קלעו לבני השרון/הרצליה: טוויטי קרטר 21 (1 מ-10 לשלוש), קני לאוסון 15 ו-11 ריבאונדים, לייסדריוס דאן 13 (1 מ-6 לשלוש), אייזק רוזפלט 10 ו-13 ריבאונדים, ג'ייסון וויליאמס 6 (2 מ-9 מהשדה), גיא לביא ותום חבקין 2 כל אחד, רועי איילון ורועי בוכבינדר שיחקו ולא קלעו.


ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully