וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסטיאן פטל: "אני עדיין רעב, המטרה היא אליפות"

עונת הפורמולה 1 מתחילה ביום ראשון באוסטרליה, האלוף כבר מוכן: "הכל מתחיל מאפס". מארק וובר: "המכוניות מכוערות"

חממו את המנועים, הנה זה מגיע. עונת הפורמולה 1 החדשה כבר ממש מעבר לפינה וביום ראשון הקרוב (8:00 שעון ישראל, מקצי הדירוג בשבת ב-8:00) יואר הרמזור המפורסם בירוק ועונת 2012 תצא לדרך עם מירוץ אוסטרליה, הראשון מבין 20 מרוצים המתוכננים השנה. המסלול בטורקיה לא יארח השנה, בעוד שבבחריין יחזרו להתחרות. מסלול חדש הוא באוסטין, טקסס והוא ישלים את העונה הארוכה בתולדות הפורמולה 1.

המירוץ באוסטרליה הוא אחד הותיקים בסבב ומתקיים מאז 1928 ובאופן רציף מאז 1947. בשנה שעברה, מי שזינק מהפול פוזישן וכמובן שגם זכה בו הוא סבסטיאן פטל. הנהג הגרמני, אלוף השנתיים האחרונות, הוא הפייבוריט הברור לשמור על תארו גם השנה, לאחר שבעונה החולפת הוא ניפץ כמעט כל שיא אפשרי. פטל, שנוהג עבור קבוצת רד בול, ששני ניצחונות נוספים יכניסו אותו לרשימת עשרת הגדולים בכל הזמנים, בחר גם השנה שם למכוניתו והיא תהיה נודעת בשם 'אבי'.

הגרמני בן ה-24 נשמע מוכן לעונה: "המטרה שלי היא תמיד לזכות באליפות. אחרי שזכיתי בתואר הראשון, הרגשתי הקלה, כי הוכחתי לעצמי שאני יכול לעשות את זה. עכשיו הכל מתחיל מהתחלה, מאפס וכמובן שאני רוצה לזכות שוב. אני אף פעם לא שואל את עצמי למה אני כאן, אני עדיין רעב ועדיין מרגיש רע אם אני מפסיד. זה בטוח משהו טוב. כולם מפסידים מתישהו, אבל השאלה היא איך אתה קם מהפסד".

יותר מדי ניסיון בנושא ההפסדים אין לפטל מהעונה שעברה, בה ניצח לא פחות מ-11 מתוך 19 המרוצים שהתקיימו. מי שבדרך כלל ראה את גבו הוא האוסטרלי חברו לקבוצה מארק וובר, שסיים שלישי את העונה שעברה. וובר העדיף לעסוק בנושאים אסתטיים לפני הזינוק הראשון: "המכוניות החדשות שלנו מכוערות וזה מאכזב בהחלט", אמר וובר על העיצוב החדש של מכוניות הרד בול. הסיבה לאותו עיצוב הוא שינוי נוסף שהחליטו לערוך העונה בפורמולה וכלל את הורדת החלק הקדמי של כל המכוניות, במטרה להקטין את ההתנגשויות במכוניות אחרות. בכל מקרה אמר וובר: "אנחנו יושבים כל כך נמוך בתוך המכונית, שאנחנו גם ככה לא רואים איך היא נראית".

מלבד וובר, מועמדים נוספים לתואר, שינסו לנשל את פטל מכיסאו הם צמד הבריטים של מקלארן, ג'נסון באטן ולואיס המילטון. פרננדו אלונסו הספרדי ופליפה מאסה הברזילאי ינסו להחזיר את היוקרה לפרארי ומיכאל שומאכר ימשיך להתעקש על הקאמבק ויתחיל את עונתו ה-19 בפורמולה 1, לצד חברו הגרמני לקבוצה הביתית שלהם מרצדס. העונה כאמור, תצא לדרך במלבורן, אוסטרליה, שם צפויה סערה בסוף השבוע הקרוב. לאחר מכן ייערכו שמונה מרוצים נוספים באסיה, שמונה באירופה, שלושה בצפון אמריקה ואחד בדרום אמריקה (ברזיל). מירוץ הלילה יתקיים כרגיל בסינגפור, ב-23 בספטמבר.

פורמולה 1 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully