וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגרס וינגייט ייצא לדרך ביום חמישי

אורחים מכובדים מחו"ל וביניהם דיק פוסברי, ירצו בכנס. הוועד האולימפי יארח ישיבה שנתית של הוועד האולימפי האירופי

במסגרת הפעילות המוגברת של הוועד האולימפי בישראל לציון 60 שנים למשלחת הראשונה של ישראל למשחקים האולימפיים, 40 שנה לרצח מינכן ו-20 שנים למדליות האולימפיות הראשונות, יארח הוועד האולימפי (החל מה-15 למרץ) את הישיבה השנתית של ועדת המשחקים האולימפיים בוועד האולימפי האירופי, בראשה עומד אפרים זינגר מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל. בוועדה חברים 16 נציגים של ועדים אולימפיים אירופאיים.

הוועדה תשמע דו"ח על ארגון המשחקים וההכנות למשחקים האולימפיים בלונדון, מפיו של ג'יימס מקלאווד האחראי על הקשר עם הוועדים האולימפיים. הנושאים המרכזיים עליהם יושם דגש: הדאגה לרווחת המשלחות והספורטאים במשחקים האולימפיים וניתוח היעדים והמטרות שהציבו לעצמם הוועדים האולימפיים האירופאיים. כזכור יארח הוועד האולימפי בישראל בדצמבר 2012 באילת את האסיפה השנתית הכללית של הוועדים האולימפיים האירופאים שתסכם ארבע שנות פעילות מבייג'ינג ועד לונדון.

האורחים מחו"ל ישתתפו במהלך שהותם בישראל, בערב הפתיחה שמארגן הוועד האולימפי בישראל בכפר המכביה (יום חמישי 15.3 בשעה 19:30 בכפר המכביה) בקונגרס וינגייט למדעי הספורט והפעילות הגופנית העומד בסימן 20 שנים לזכייה במדלית האולימפית הראשונה של ישראל בברצלונה 1992. הקונגרס המאורגן על ידי המיכללה לחינוך גופני ע"ש זינמן במכון וינגייט בשיתוף עם מכון וינגייט והוועד האולימפי בישראל יתקיים בין ה-15 ל-18 במרץ.

בערב הפתיחה בכפר המכביה יספרו את סיפורם האישי המדליסטית הראשונה של ישראל יעל ארד והמדליסט האולימפי האמריקני דיק פוסברי ממציא סגנון "פוסברי" בקפיצה לגובה ומדליסט הזהב במקסיקו 1968. פוסברי שבר אז את השיא האולימפי והאמריקאי כשעבר גובה של 2.24 מ'. מאז אותם משחקים אולימפיים הפך סגנון הפוסברי למקובל בקרב קופצי העילית בעולם. בעקבות הישגיו זכה פוסברי לתהילה בארגוני ספורט שונים בעולם. כיום הוא ממשיך לאמן ספורטאים צעירים ומכהן כחבר בוועד האולימפי העולמי וכסגן נשיא הוועד האולימפי של ארצות הברית.

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully