וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א נענשה בהפחתת 3 נק' ו-3 משחקים בלי קהל

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל עונש כבד על האדומים בעקבות התפרעות האוהדים אחרי הדרבי. אביחי ידין הורחק מ-12 משחקים, טועמה מ-6

הפועל תל אביב ספגה היום (ראשון) עונש כבד של הפחתת 3 נקודות בפועל ממאזנה ובקנס של 40 אלף שקלים. בנוסף, הקבוצה נענשה בקיום 3 משחקי בית ללא קהל וסגירת יציעים 4-5 בבלומפילד עד לתום העונה, זאת בעקבות המהומות בתום משחק הדרבי נגד מכבי תל אביב ביום שני שעבר. בנוסף, הקשר אביחי ידין הורחק מ-12 משחקים וסלים טועמה הורחק מ-6 משחקים. כזכור, השניים הורחקו לקראת סיום המשחק בשבוע שעבר אחרי עימותים מילוליים ופיזיים עם השופט מנשה משיח. אגב, אם מכבי תארח את הדרבי התל אביב בפלייאוף העליון, לא תהיה הפועל תל אביב זכאית להקצאת כרטיסים למשחק עבור אוהדיה.

בהפועל תל אביב כבר הודיעו כי יערערו על העונש שספגו. שחקן בקבוצה אמר לאחר האימון היום: "לא יאמן, ידענו שיורידו לנו נקודות, אבל זה שידין וטועמה מורחקים לכל כך הרבה משחקים יפגע לנו בהמשך העונה ובהתמודדות על המקום השני". עוד לפני ההחלטה ניצן שירזי אמר לשחקניו: "לא משנה מה גודל העונש, אנחנו חייבים להישאר ביחד ולא להוריד את הראש. הפועל תל אביב זה מועדון גדול וחזק ויש לנו עוד מטרות העונה".

יש לציין כי ידין יוכל לחזור בעונה הבאה למגרשים, כל זאת בכפוף לכך שהפועל תל אביב תגיע לחצי גמר גביע המדינה. מדוע? מפני שמלבד תשעת המשחקים שנותרו לה בליגה, צפויים לה עוד שלושה משחקים עד חצי הגמר. במקרה כזה, אם הפועל תגיע לגמר הגביע (ייערך מיד בתום העונה), יוכל ידין לשוב עוד העונה למגרשים.

העונש נפסק אחרי יום ארוך שעבר על הפועל תל אביב. טועמה וידין הגיעו ביחד עם המנהל יעקב הלל לבית הדין של ההתאחדות והציגו את טיעוניהם, בעוד השופט מנשה משיח העיד אף הוא. בניגוד למקרים רבים אחרים, בדיו נכחו שלושה דיינים ולא אחד - מה שמצביע על החומרה בה ראו בהתאחדות את הארועים בבלומפילד.

הפועל תל אביב שחררה תגובה רשמית לתקשורת בה נכתב: "מדובר ביום קשה מאוד לכל מי שהפועל תל אביב יקרה לליבו. הגיע הזמן שהאוהדים השפויים יקיאו מתוכם את קבוצת הבריונים. אם אלפי האוהדים השפויים לא יתעוררו אז מהר מאוד לא תישאר קבוצה. מה עוד צריך לקרות כדי שהאוהדים השפויים יפסיקו לתת לבריונים לפגוע בהם ובקבוצה. את הבריונים האלה המשחק והקבוצה כבר מזמן לא מעניינים, אלא רק להתפרע ולעשות בלגאן. הגיע הזמן לומר די. הפועל מתכוונת לערער על העונש הקשה ובודקת אפשרות להגיש תביעות אזרחיות כנגד כל אחד ואחד מהמתפרעים בשל הנזק הכבד שנגרם לקבוצה".

הלל נקט בטקטיקת הגנה לפיה אין להעניש את הקבוצה בגלל מעשים של אוהדים. הוא טען בפני הדיינים שלהפועל תל אביב יש אוהדים שממניעים כאלו או אחרים מבקשים לפגוע בקבוצה ולכן השליכו את מוטות הפלסטיק, כוסות השתייה ושקיות הגרעינים לכר הדשא בשבוע שעבר. המנהל אף אמר בדיון המוקדם ש"אלו לא אוהדי הפועל תל אביב".

גורמים משפטיים בהתאחדות לכדורגל אמרו לאחר מתן העונש: "הערכנו עוד קודם שיהיה עונש קשה, שלא מצוין בתקנון. נקטנו במידתיות כיוון שהמעשה של אוהדי הפועל היה באמת קשה. אביחי ידין נהג בפעולה חריגה שאסור שתקרה בעתיד. אם רוצים לעצור את זה, אי אפשר להסתפק בעונש קל וצריך ענישה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully