וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד מול קטלוניה, מי מנצחת?

אריק קאנטונה הצהיר: "גם נבחרת קטלוניה הייתה זוכה במונדיאל 2010". בספרד החליטו לבדוק אם יש משהו בדבריו

ברצלונה או ריאל מדריד? מסי או כריסטיאנו? בספרד עסוקים בנושא אחר לגמרי. אחד ממלכי הכדורגל בשנות ה-90, הצרפתי אריק קאנטונה, החליט להשמיע קול ואמר: "גם נבחרת קטלוניה הייתה זוכה בגביע העולם בדרום אפריקה 2010".

נבחרת קטלוניה, המייצגת את חבל הארץ בו שוכנת ברצלונה, היא אומנם נבחרת רשמית, אולם בשל העובדה כי היא חלק מספרד ותושביה הינם אזרחים ספרדים, היא איננה יכולה להירשם במוסדות פיפ"א או אופ"א ולקיים משחקים רשמיים ולכן מסתפקת במשחקי ידידות. כמובן שחלק לא קטן משחקני ברצלונה נמנים על הנבחרת, כמו גם אלו של אספניול. המאמן מאז 2009 הוא לא אחר מאשר יוהאן קרויף ולפני כשנתיים אפילו נרשם ניצחון גדול, 2:4 על ארגנטינה.

לדעתו של קאנטונה, העובדה שנבחרת ספרד ב-2010 הייתה בנויה ברובה הגדול סביב שחקני ברצלונה, אשר לא פחות משבעה מהם שיחקו בגמר ביוהנסבורג, מעידה על כך שגם נבחרת קטלוניה, אם הייתה משתתפת במקום הספרדים, הייתה יכולה לזכות בתואר הנכסף.

ב'מארקה' הספרדי הרימו את הכפפה לאחר ההצהרה של קאנטונה, לבחון את נבחרת ספרד מול נבחרת קטלוניה ולתת לגולשים להכריע. כך למשל, הרכב הנבחרת הספרדית, ללא השחקנים הקטלאנים, מונה בין היתר את שחקני ריאל מדריד איקר קסיאס, סרחיו ראמוס וצ'אבי אלונסו, את רוברטו סולדאדו המצוין מוולנסיה כמו גם שלושה אקסים של העטלפים, דויד סילבה ממנצ'סטר סיטי, חואן מאטה מצ'לסי ודויד וייה מברצלונה, שנולד בחבל אסטוריה בו יושבת העיר חיחון. עוד שם בולט בנבחרת ספרד הוא חברו של וייה לקבוצה וכובש שער הניצחון מאותו גמר מול הולנד, אנדרס אינייסטה, שלמרות הקשר ארוך הטווח שלו עם ברצלונה, נולד בכלל באלבסטה ואיננו קטלאני.

הנבחרת הקטלאנית, אותה כאמור שלח קאנטונה לזכייה בגביע העולם, בנויה כצפוי בעיקר על שחקני ברצלונה: ויקטור ואלדס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, צ'אבי, סרחיו בוסקטס, ססק פברגאס וכריסטיאן טייו. גם ג'ורדי אלבה, שגדל במחלקת הנוער ב'לה מאסיה' ומשחק בוולנסיה, מוצא את מקומו בהרכב. מה דעתכם, מי ינצח במשחק כזה?

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכבי הנבחרות כפי שהציעו ב'מארקה'. מה דעתכם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully