וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת על הדרבי: ”הייתי קוראת לזה פיגוע ספורטיבי”

שרת התרבות, המדע והספורט בדיון בעקבות אירועי הדרבי: ”חשש גדול ממה שיקרה במושבה. משהו כאן לא בסדר"

היום (חמישי) התקיים במשרדי מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט דיון דחוף של המועצה למניעת אלימות בספורט, דיון שנקבע בהוראת השרה לימור לבנת לנוכח האירועים הקשים והאלימים בדרבי התל אביבי.

לדיון המיוחד, בראשות יו"ר המועצה השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, זומנו בין השאר יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, ניר פרצלינה, נציג אירגון השחקנים נאור גלילי, עו"ד אלי שוורץ ממשרד המשפטים, מנהל היכלי הספורט נדב גרינשפן, דובר מנהלת ליגת העל בכדורסל מוטי אקסמיט, חבר הנהלת הועד האולימפי איתן ברק, נציג משטרת ישראל, ראש אגף המבצעים ניצב ניסים מור, בעלי חברת האבטחה מטאור גולן אוחיון, מנכ"ל אצטדיון בלומפילד נדב גרינשפן, ד"ר אורי שפר ונציגים מטעם הפועל ומכבי תל אביב.

"הייתי קוראת למה שקרה פה 'פיגוע ספורטיבי' ובעקבות כך ביקשתי לכנס כינוס מיוחד של המועצה", אמרה לבנת בתחילת הדיון, כשלוזון לצידה ופנתה לנוכחים: "בידיכם הכלים למנוע אירועים כאלה בעתיד. זה מקרה שהאסון הזה נגמר רק בפגיעת אוהדת אחת, יכול היה להיות הרבה יותר גרוע".

בהמשך, פנתה השרה ללוזון ואמרה לו: "בידיים שלכם, של ההתאחדות ושל בתי הדין שלה, היכולת לפעול. שיתוף הפעולה ביניכם ובין המשטרה הוא הכרחי. אתם צריכים להכות בברזל כל עוד הוא חם. אירועי הדרבי קרו ביום שני בלילה, מדוע לא מקיימים את הדיון בבית הדין מיד למחרת? הרי יודעים מה היה ומי השחקנים שהתפרעו, אז למה לחכות?". על דברים אלה ענה לוזון: "כינסנו דיון מיוחד של בית הדין ביום ראשון הקרוב, פחות משבוע אחרי האירועים". אלא שלבנת לא התרצתה והוסיפה: "למה לחכות שבוע? קרה כאן דבר חמור, שלא קרה אולי עשרות שנים".

לבנת פנתה לאנשי הפרקליטות ובתי המשפט ואמרה להם: "אם נעצרים 25 אוהדים וכולם משוחררים אחרי 24 שעות, משהו כאן לא בסדר. מה המסר שמקבלים העבריינים והפורעים? הם מבינים שהכל בסדר ועולם כמנהגו נוהג. כל עוד לא יישבו אנשים במעצר ובבית סוהר, הכל יהיה אותו דבר. תפסו מספיק אנשים, מתפרעים, פורצים לדשא, מדוע לא מענישים אותם כראוי? אני מאוד מוטרדת ממה שיקרה במושבה ביום שבת, במשחק בין מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים. החשש שלי מאוד גדול. יש אוהדים שהורחקו מהמגרשים, מישהו אכן מפקח שהם מורחקים ולא מגיעים? מישהו בודק את הדברים? אתם צריכים לשבת בחדר הזה, עד שייצא עשן לבן ותצליחו לייצר פתרונות והצעות למניעת הדברים בעתיד. אם זה דורש סיוע שלי, אני מודיעה שאעשה כל דבר שצריך. אבל כל זה יהיה אחרי שתשבו כאן, תעבדו בשיתוף פעולה ותביאו פתרונות".

כתבנו גלעד גרוסמן מוסיף שבדיון שבהערכת מצב שבועית שנערכה הבוקר, הורה מנכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, למפקדי המחוזות להגדיל את היקפי הכוחות במגרשי הכדורגל, ולהעלות את רמת הפיקוד בשטח עד לקיום הערכת מצב נוספת בנושא.

גם בעלי הקבוצות ערכו פורום מיוחד

פורום מיוחד בנושא האלימות במגרשים התכנס היום גם במשרדי ההתאחדות לכדורגל, על רקע האירועים האחרונים במגרשים. הפגישה נערכה בהשתתפות נציגי קבוצות ליגת העל, ובראשותו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, הסמנכ"ל רתם קמר והיועץ המשפטי, עו"ד משה אביבי. בין אלה שהגיעו היו הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, שהגיע עם המנכ"ל איתמר צ'יזיק, הבעלים של עירוני קרית שמונה, איזי שירצקי, והבעלים של הפועל תל אביב, אלי טביב. את מכבי תל אביב ייצג היו"ר ג'ק אנגלידיס ואת בית"ר ירושלים היו"ר איציק קורנפיין.

לוזון ציין כי רק ענישה חריפה, כגון הכנסת המתפרעים לבתי הסוהר, תוכל להפחית אירועים מסוג זה בעתיד. מעבר לנושא האלימות, עלה על הפרק גם נושא מחירי הכרטיסים במשחקי ליגת העל. יו"ר ההתאחדות שיבח את קבוצת בני יהודה, שדוגלת במחיר אחיד של 50 שקלים לכרטיס במשחקי הבית שלה זו השנה החמישית ברציפות. לוזון הציע כי תיחתם אמנה בין בעלי הקבוצות, לפיה גם הן יפעלו באותה השיטה של מחיר אחיד על סף 50 שקלים לכרטיס, פרט ליציעים מרכזיים נבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully