וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולסטאר: 40 נק' לכדיר בניצחון הישראלים על הזרים

שחקן הפועל ירושלים קלע באחוזים מדהימים ב-109:113 של הישראלים. בוכבינדר זכה בתחרות ההטבעות, שמחון בשלשות

חגיגת האולסטאר של ליגת העל נערכה הערב (חמישי) זו השנה השניה, והפעם האולם המארח שזכה לכמה שעות של צבע וכדורסל היה זה באשקלון. במוקד הערב עמד המשחק בין נבחרת הזרים, שהודרכה על ידי דן שמיר ושרון דרוקר, ונבחרת הישראלים, של אפי בירנבוים ואריק אלפסי. ובתום 40 דקות נטולות כל הגנה, היתה זו החבורה הישראלית שניצחה - 109:113, עם הצגה מדהימה של אלישי כדיר: 40 נקודות (!) ב-14 מ-16 ל-2, 4 מ-5 ל-3, כולל 13 ריבאונדים.

"אם מדברים בערב כזה קצת ברצינות אז עובדים במהלך העונה על הקליעה לשלוש, על העונשין, ואתה מגיע לאולסטאר עם הרבה ביטחון וזה נכנס ואני שמח", אמר כדיר על ערב הקליעה הנדיר שלו. "הכי חשוב שניצחנו, כבר פעמיים ברציפות. בדיוק אמרתי למאיר טפירו שהייתי שמח אם היה יוצא לי לשחק איתו איזה עונה אחת, ועם יובל נעימי וכל הרכזים ובכלל הישראלים. פה ביחד עם כולם היה ממש כיף".

בתחרות השלשות זכו במפתיע עמית שמחון הצעיר מעירוני אשקלון. שמחון, שזרק באולמו הביתי, נצץ עם סיבוב ראשון של 18 נקודות, והעפיל לגמר בצוותא עם רון לואיס, שקלע 14 נקודות. דייויד בלו (13), יהוא אורלנד (13) דיון דאוול (12) ויובל נעימי (12) הודחו במוקדמות, ובגמר הוכיח פעם נוספת שמחון את היד הלוהטת שלו, כאשר 14 נקודות הספיקו לו לגבור על כוכב הפועל חולון, שהסתפק הפעם ב-10. "אני רוצה להמשיך מפה ולהראות שזה לא הדבר היחיד שאני טוב בו, השלשות", אמר שמחון המאושר, "אני יודע לעשות את כל מה שצריך, ואני אמשיך לעבוד ולהשתפר. עד עכשיו הייתי בנבחרות הצעירות ואני מקווה שעכשיו אני אעשה את קפיצת המדרגה לנבחרת הבוגרת".

גם בתחרות ההטבעות קיבלנו הפתעה נעימה וזוכה ישראלי, כשרועי בוכבינדר נתן הצגה, הכניע בסיבובים הראשונים את אלכס טיוס, אלוף העונה שעברה אדריאן בנקס ושון לבנובסקי. בגמר התעתמת האתלט של בני השרון/הרצליה עם שחקן מכבי ראשון לציון ברנדון באומן, וזכה בתואר אחרי שהטביע מעל מכונית, סטייל בלייק גריפין 2011. צוות השיפוט שכלל את מיקי ברקוביץ', שמעון אמסלם ואורנית שוורץ החליט פה אחד, והעניק לבוכבינדר את התואר הראוי.

"ארז כץ הגה את הרעיון ועם עזרתו של זופי אבדיה והרכב המדהים שלו הצלחנו לעשות את זה", אמר הזוכה המאושר. "כל היום לא הייתי לחוץ והייתי בזון, רציתי להשאר מפוקס כדי לעשות את ההטבעות כמו שצריך, ואני שמח שהצלחתי בסוף. זה השנה הראשונה שלי בארץ כשחקן מקצועי, זאת חשיפה ענקית להיות באולסטאר, ועוד בתחרות הטבעות, ועכשיו שניצחתי זה יכול להיות מצויין להמשך הדרך. המתחרים שלי היו חבל על הזמן והביאו דאנקים נהדרים. לא מכירים אותי, והיו מתחרים מועדפים שידעו מי הם, וחשבו שהם יכולים לנצח, ואני מקווה שעכשיו תהיה לי יותר חשיפה. רוב יכולת הניתור שלי היא טבעית אבל עבדתי על זה גם בקולג' כדי לשפר את זה".

שחקן בני השרון/הרצליה רועי בוכבינדר בתחרות ההטבעות באולסטאר הישראלי. ברני ארדוב
בלייק גריפין, מאחוריך. רועי בוכבינדר/ברני ארדוב

מהלך המשחק

שלא במפתיע, הקצב ברבע הראשון היה מהיר במיוחד. האיש של הישראלים היה אלישי כדיר, שהפציץ לא פחות מ-16 נקודות בעשר הדקות הראשונות (כולל שלשה), ובתום רבע התקפי במיוחד ונטול הגנות הוליכה נבחרת הישראלים 34:36. ליאור אליהו הצטרף גם הוא לחגיגה ההתקפית, מרקו קילינגסוורת' שהיה הבולט אצל הזרים ירד לספסל, ושלשה של יהוא אורלנד קבעה 49:54 לישראלים. טוויטי קרטר ודווין מיטשל החזירו את הזרים לעניינים, אך כדיר המשיך את הערב המדהים שלו וסיים את המחצית עם 27 נקודות באחוזים נדירים: 9 מ-10 ל-2, 3 מ-3 ל-3. זה עזר לישראלים להוליך 59:62 בהפסקה.

ג'וש קרטר וברנדון באומן, שהפסיד בגמר תחרות ההטבעות, בלטו בקבוצת הזרים בפתיחת המחצית השניה, אלא שכדיר, מי אם לא הוא, המשיך לקלוע מכל טווח, ובעזרתו של סילבן לנדסברג עלו הישראלים ל-77:81 וסיימו את הרבע השלישי כשהם מוליכים 85:86. קילינגסוורת' סייע לזרים להשלים מהפך ולעלות ל-94:99, שש דקות לסיום, אך כדיר ולנדסברג השוו ל-109:109, דקה לסיום. אלי-אופ של לנדסברג את אליהו העלה את הישראלים ל-109:111, דווין מיטשל החטיא שלשה גורלית, ומהעבר השני סגר כוכב מכבי תל אביב את הסיפור עם דאנק קליל. 109:113 לישראלים בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לישראלים: אלישי כדיר 40 (14 מ-16 ל-2, 4 מ-5 ל-3, 13 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 21 (10 מ-13 ל-2), ליאור אליהו 20 (10 מ-10 ל-2, 9 אסיסטים), אייזק רוזפלט 12, יובל נעימי 8, מאיר טפירו 6 (10 ריבאונדים), יהוא אורלנד 6, יחזקאל סקוורר, ניב ברקוביץ' וניצן חנוכי שותפו ולא קלעו.

קלעו לזרים: מרקו קילינגסוורת' 20 (10 מ-12 ל-2, 8 ריבאונדים), דווין מיטשל 17, ברנדון באומן 17, ג'וש קרטר 15, טוויטי קרטר 15 (5 מ-8 ל-3), פול דילייני 8, ריצ'רד הנדריקס 7, בריאנט דנסטון 6, ג'רמיין ג'קסון 4, אדריאן בנקס ורומאו טראוויס שותפו ולא קלעו.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully