וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את מכבי חיפה 93:96 בהארכה

עוד במחזור: אשדוד ניצחה את ראשל"צ 69:80, הבקעה הביסה את נתניה 56:79, בני השרון/הרצליה ניצחה את אשקלון 84:85

המחזור ה-19 בליגת העל נפתח הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים, כשהמשחק המרכזי של המחזור, בין הפועל חולון למכבי תל אביב, ייערך ביום שני. במוקד, מכבי חיפה, עם אחד עשר הפסדים רצופים היתה קרובה מאוד לשבור את הנאחס דווקא מול הפועל ירושלים, אבל שחקניו של רמי הדר איבדו את הראש בשניות הסיום והפסידו בפעם ה-12 ברציפות, הפעם 96:93 בידי קבוצתו של דרוקר. מכבי אשדוד התאוששה מההפסד להפועל חולון במחזור הקודם וחזרה עם ניצחון גדול מול מכבי ראשון לציון, 69:80. בני השרון/הרצליה הפתיעה עם ניצחון דרמטי בתחתית 84:85 על עירוני אשקלון, בעוד מ.כ הבקעה דרסה בקלילות את ברק נתניה 56:79.

מכבי חיפה – הפועל ירושלים 96:93 (בהארכה)

כל מי שתהה כיצד יכולה מכבי חיפה להפסיד 12 משחקים רצופים, היה יכול לקבל הערב את התשובה שלו. זה לא שהירוקים הם הקבוצה החלשה בליגה מבחינת הסגל, אבל מבחינה מנטלית, נראה שהם כמה ליגות מתחת לשאר היריבות. קבוצתו של רמי הדר היתה צריכה להשיג הערב ניצחון יוקרתי מול הפועל ירושלים ולשבור את הרצף, אבל עשתה טעות אחר טעות בסיום, איפשרה לאדומים לכפות הארכה ושם המשיכה להחליק בדרך להפסד נוסף. ירושלים לעומת זאת היתה רחוקה מלהרשים, אבל קיבלה הופעה גדולה מהישראלים שלה- נעימי, כדיר וקוקיה- שהוציאו את קבוצתם ממצב לא נוח בדרך לניצחון.

שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא את הטבעת בפתיחה, וקוקיה היה זה שניצל את ההחטאות כדי להמיר ריבאונדים התקפיים לנקודות. בן שימול הגיב עם שלשה אבל נעימי העלה ל-9:12. ווילקרסון הגיב עם 5 נקודות רצופות, ופאוול העלה את המארחים ל-19:20, לפני שיזרעאלי צלף על הבאזר והוריד את האורחים עם 22:25 בסיום הרבע הראשון. קוקיה המשיך להיות פעיל מאוד בשורות ירושלים, ושלשה של יזרעאלי העלתה את האורחים ל-29:36. לנדסברג סוף סוף החל לתפוס קצב בהתקפה, ויחד עם פאוול צימק לנקודה בלבד עם 0:6 מהיר של הירוקים. אלא שאז נתקעה חיפה בהתקפה, כדיר ונעימי הענישו מהצד השני והריצו את ירושלים ליתרון 36:46 במחצית.

חיפה חזרה לעצמה עם פתיחת המחצית השניה, כשלנדסברג מתעורר ומחזיר את קבוצתו עד 50:50. שלשה נוספת של יזרעאלי בצירוף עוד נקודות של קוקיה שמרו את ירושלים מלפנים, אבל הירוקים הגיבו עם ווילקרסון ולנדסברג שהעלו אותם ל-54:58, לפני שהאדומים קבעו 60:60 בסיום הרבע השלישי. בן שימול ביכולת נהדרת הקפיץ את הקהל בנשר עם שלשה, אבל נעימי השיב באחת משלו, וכדיר העלה את ירושלים ל-69:71. סמית' וג'קסון הפכו שוב, וחיפה הוליכה 76:79. חצי דקה לסיום ביתרון 3, איבדה חיפה כדור קריטי, ובראדלי צימק לנקודה בלבד, 24 שניות לסיום.

חיפה שוב עלתה ל-3, אבל השאירה את נעימי פנוי, וזה תפר שלשה ענקית שקבעה 83:83, 13 שניות לסיום. חיפה הלכה לפאוול משום מה, וזה חדר אל הסל ואיבד, והמשחק הלך להארכה. כדיר היה ענק בפתיחת ההארכה וניצל את הטעויות המביכות של המארחים כדי להעלות ל-87:90 דקה לסיום. הירוקים שוב איבדו בהתקפה, והאורחים הענישו מהקו כדי להבטיח את הניצחון הדחוק.

קלעו להפועל ירושלים: יובל נעימי 23 (7 מ-17 מהשדה) ו-6 אסיסטים, אלישי כדיר 19 (9 מ-14 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, אורי קוקיה 18 ו-8 ריבאונדים, בריאן רנדל 10, ראמל בראדלי 9 (1 מ-9 מהשדה) ו-5 איבודים, גוני יזרעאלי 7, דן גרונפלד 6, משה מזרחי וג'ון תומאס 2 נקודות כל אחד, די ג'יי סטרוברי שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: טיילר ווילקרסון 24 ו-10 ריבאונדים, אבי בן שימול 18 (4 מ-6 לשלוש) ו-4 אסיסטים, ג'רמיס סמית' 17 ו-7 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 16 (0 מ-5 לשלוש), קרלוס פאוול 11, ג'רמיין ג'קסון 7 ו-7 אסיסטים, שון לבנובסקי וטמיר אריאלי שיחקו ולא קלעו.

מכבי ראשון לציון – מכבי אשדוד 80:69

מי שחשב שההפסד במחזור הקודם להפועל חולון יוצא את האוויר מהמפרשים של מכבי אשדוד, הרי שהערב הוא התבדה. הקבוצה של עופר ברקוביץ' שפשוט לוהטת במחזורים האחרונים שלה הערב מסר חד וברור, כשהשיגה ניצחון חוץ מול אחת מהקבוצות החזקות כיום בליגת העל, ואם העונה הרבע האחרון היה החלש ביותר של האשדודים, בו הם לרוב הפסידו את המשחק, הפעם הם הציגו הרבה בגרות וניסיון בדרך לניצחון. אם זה ימשיך ככה, נראה שאף אחד לא ירצה לפגוש אותם בפלייאוף.

דניאל גור אריה העלה את האשדודים ליתרון מוקדם עם משחק טוב אבל אדריאן יוטר החל לנצל את היתרון שלו בצבע מול הגבוהים של האורחים, והריץ את ראשון ל-3:10 בדרך ליתרון 13:17 בסיום הרבע הראשון. אשדוד עלתה הרבה יותר טוב לרבע הבא, כשאנטון שוטבין עם חמש נקודות רצופות מריץ אותה ל-0:7 ויתרון 17:20. קרב החפירות נמשך, כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח ליריבתה. טיוס עוד העלה ל-22:26, אבל שלשה של קרופורד וסל ועבירה של קיצ'ן הורידו את ראשון ביתרון 30:31 אל המחצית.

חנוכי וחג'ג' החליפו בינהם שלשות עם פתיחת הרבע השלישי, ובאומן כבר העלה את המארחים ל-5, אבל טפירו עם ארבע נקודות רצופות שמר את אשדוד צמודה. דאנקן החל לחמם מנועים ועם שש נקודות רצופות הימם את ראשון לציון והוריד את אשדוד ביתרון 49:54 בסיום הרבע השלישי.ראשון כבר ראתה איך היא הופכת את התוצאה, כשסל של קיצ'ן הוריד למינוס שלוש בלבד, אבל הישראלים הותיקים של אשדוד, טפירו וחג'ג', שמרו על קור רוח והותירו את היתרון אצל האורחים. הכתומים איבדו את הראש, אשדוד ניצלה זאת, רצה קדימה וניצחה את המשחק.

קלעו למכבי אשדוד: אלכס טיוס 24 (10 מ-13 לשתיים, 10 ריבאונדים), דרור חג'ג' 14, מאיר טפירו 10, ג'וש דאנקן 10 (11 ריבאונדים), רביב בוסטיין 8, ג'וש קרטר 5, אנטון שוטבין 5, דניאל גור אריה 4, גלעד קרני שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: ניצן חנוכי 17 (5 מ-9 לשלוש), דרווין קיצ'ן 14 (1 מ-6 לשלוש, 5 איבודים), ג'ו קרופורד 13 (6 איבודים), ברנדון באומן 11 (13 ריבאונדים, 4 חסימות), אדריאן יוטר 8עמית בן דוד 6, איגור נסטרנקו, אור סולומון ואיל שולמן שיחקו ולא קלעו.

עירוני אשקלון – בני השרון/הרצליה 85:84

איזה ערב דרמטי ומטורף עבר על האורחים, שפשוט הציגו משחק לחימה ענק. לייסדריוס דאן הוליך את החבורה של בני השרון לניצחון גדול שמרחיק אותם מהתחתית, ואפילו שומר את התקווה שלהם להעפיל בעונה כה חלשה אל הפלייאוף. גיבור הערב מלבדו של דאן היה קני לאוסון שהיה האיש הנכון בזמן הנכון עם סל ניצחון, בעוד אשקלון, שחזרה מפיגור 19 במשחק הקודם שלה מול הבקעה, עשתה את כל הטעויות האפשריות בדקות הסיום ונחלה הפסד כואב במיוחד, ועוד בבית.

טוויטי קרטר ולייסדריוס דאן פתחו מצויין את המשחק עבור האורחיםף והעלו אותם ליתרון 2:9. קילינגסוורת' החל לעבוד והחזיר את אשקלון במו ידיו לפיגור נקודה בלבד, אבל דאן הפציץ עם שתי שלשות רצופות והעלה ל-17:26, כששלשה של קרטר על הבאזר הורידה את בני השרון ביתרון 25:31 בסיום הרבע הראשון. שמחון וקילינגסוורת' עוד צימקו ל-4 בלבד, אבל כץ וקרטר המשכיו לצלוף מחוץ לקשת, ועם יכולת טובה של גיא לביא ירדו האורחים ביתרון 41:52 אל המחצית.

ג'יימי סקין צלף שלשה בפתיחת הרבע השלישי, ויחד עם עזרתו של מיטשל ושלשה של לימונד החזיר את המארחים למשחק. דאן ו-וויליאמס לא מצאו נקודות, סקין שוב העניש וברקוביץ' השלים את המהפך, 62:64 לאשקלון בסיום הרבע השלישי. ברקוביץ' המשיך להיות טוב והעלה את קבוצתו ליתרון 4, אבל בני השרון לא ויתרה, כשדאן עם חמש נקודות גדולות העלה ל-76:79, 2 וחצי דקות לסיום. מיטשל קבר שלשה ענקית דקה לסיום כדי להעלות את אשקלון ליתרון 2, דאן החטיא פעמיים מהקו אבל אשקלון הגיבה עם איבוד כדור טיפשי של קילינגסוורת'. דאן שוב נשלח אל הקו והפעם קלע את שתיהן כדי להחזיר את היתרון לאורחים, מיטשל קבר שתיים משלו, והאורחים הלכו להתקפה אחרונה, החטיאו אבל לאוסון עם טיפ אין קלע את סל הניצחון. לימונד עוד קיבל ת'אנס לנצח בעצמו, אבל החדירה שלו על הבאזר הלכה החוצה.

קלעו לבני השרון/הרצליה: לייסדריוס דאן 30 (8 מ-20 לשתיים, 9 ריבאונדים, 5 איבודים), קני לאוסון 14 (1 מ-5 לשלוש), ג'ייסון וויליאמס 12 (10 ריבאונדים), טוויטי קרטר 11 (8 אסיסטים), אייזק רוזפלט 9, גיא לביא 6, ארז כץ 3, רועי בוכבינדר שיחק ולא קלע.

קלעו לעירוני לאשקלון: דווין מיטשל 18 (6 אסיסטים, 5 חסימות), מרקו קילינגסוורת' 17 (7 ריבאונדים), רביב לימונד 14 (7 ריבאונדים), ניב ברקוביץ' 13, טוני סקין 10 (5 חטיפות), ג'יימי סקין 9, עמית שמחון 3, אחיעד בוקרא, דודו שמריז ויוני ניר שיחקו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מ.כ הבקעה – ברק נתניה 56:79

בשלב כלשהו של הרבע השלישי, ראו אנשי הבקעה את המשחק הקודם שלהם אל מול עיניהם, אז איבדה הקבוצה יתרון 19 נקודות בדרך להפסד מול אשקלון. נתניה, שכבר פיגרה ב-20 הפרש עשתה סימנים של קאמבק, אלא שהפעם שחקניו של אבי אשכנזי לא התפרקו, ועם הופעה גדולה של דיון דאוול ופול דילייני השיגו ניצחון גדול. נתניה לעומת זאת קיבלה הופעה נהדרת מאדריאן בנקס, אבל כשהוא מקבל סיוע רק מבריאן אוסברי אי אפשר לנצח אף קבוצה בליגת העל.

שמוליק ברנר פתח חזק מול האקסית, והריץ את הבקעה ליתרון 0:7 בשלב מוקדם. וורן קרטר קלע נקודות בכורה, אבל דילייני ורובינסון הגיבו שוב והעלה את הבקעה ל-6:14. דאוול החל להפציץ מחוץ לקשת, ובעזרתו טסה הבקעה ליתרון 14:25 בסיום הרבע הראשון. האורחים המשיכו להיראות נורא בהתקפה, וקבוצתו של אשכנזי ניצלה זאת כדי לרוץ ל-1:8 בפתיחת הרבע השני כדי להגדיל ל -20 הפרש. נתניה פשוט לא מצאה את עצמה, ורק נקודות נדירות של בנקס הורידו אותה בפיגור 43:25 אל המחצית.

אדריאן בנקס הריץ את נתניה ל-0:8 במו ידיו עם שמונה נקודות רצופות בפתיחת המחצית השניה וצימק ל-33:44 בלבד. אלא שמי שחשב שהבקעה שוב תתפרק, בדיוק כמו במחזור הקודם התבדה, כשדאוול לקח שוב את העניינים לידיים, חדר ללא קושי, ושלשה שלו הורידה את המארחים ביתרון 37:57 לפני הרבע האחרון. בנתניה עוד פינטזו על קאמבק ברבע הרביעי, אבל רובינסון ודאוול המשיכו להתעלל ביריבתם עם דאנקים קלילים כדי להעלות ל-39:66, ומשם כבר לא הצליחה נתניה לחזור.

קלעו למ.כ הבקעה: דיון דאוול 24 (11 ריבאונדים), פול דילייני 16, פרנק רובינסון 15, שמוליק ברנר 9, יחזקאל סקוורר 7, ניר כהן 6 (10 ריבאונדים, 5 איבודים), איתי גרינבוים 2, גור פורת, חן שרעבי ועמרי אליעזר שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 26, בריאן אוסברי 16, וורן קרטר 5 (7 ריבאונדים), דולב דראפיץ' 3, ליאור ליפשיץ 2, ליאור שגב 2, אריק היקס 2, אלירן גואטה, ערן אסנטי, יהוא אורלנד ואלכס צוברביץ' שיחקו ולא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully