וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי סלע הודח בחצי גמר טורניר דלריי ביץ'

בתום קרב של קרוב לשלוש שעות, הפסיד הטניסאי הישראלי 5:7, 6:4, 7:6 במשחק דרמטי ופספס את העלייה לגמר בפלורידה

הטניסאי הישראלי הבכיר, דודי סלע (75 בעולם), היה קרוב הערב (שבת) לגמר שני בקריירה בסבב המקצועני, אבל בסופו של דבר הודח בחצי גמר טורניר דלריי ביץ' בפלורידה (על סך פרסים של 442,500 דולר). סלע הפסיד לאוסטרלי מרינקו מטוסביץ' 5:7, 6:4, 7:6 בתום מותחן של כמעט שלוש שעות, שכלל אינספור תהפוכות.

דודי סלע נראה טוב יותר במערכה הראשונה, אבל איבד ריכוז בשניה. במערכה השלישית והמכרעת יריבו כבר הוביל 2:5 והחזיק בשתי נקודות משחק, אלא שסלע הצליח לחזור למשחק ולהשוות בדרך לשובר שוויון. השובר עצמו היה דרמטי כמו המשחק כולו, אבל בסימו מטוסביץ' ניצח 7:9 והבטיח את עלייתו לגמר הטורניר, שם יתמודד נגד המנצח במשחק בין ג'ון איזנר (11 בעולם) לקווין אנדרסון (36 בעולם). סלע סיים את הטורניר עם רווח כספי של 21,620 דולר ו-90 נקודות דירוג שישפרו את מצבו.

מהלך המשחק

הרוח החזקה לא עזבה את האצטדיון בפלורידה וגם הפעם השחקנים המשיכו לסבול מתנאי מזג אוויר קשים. דודי סלע פגש הפעם יריב עם הרבה בטחון עצמי, שפתח בצורה מאוד אגרסיבית והצליח להשיג שבירה במשחקון הרביעי כדי לעלות ליתרון 1:3. במשחקון הבא סלע הוביל 40:0 והיה קרוב לשבירה משלו, אבל האוסטרלי שמר על המומנטום שלו ועלה ליתרון 1:4. ככל שהמשחק התקדם, למטוסביץ' ירדו אחוזי ההצלחה בהגשות הראשונות, כך שבמשחקון השישי סלע הצליח לנצל את זה כדי לשבור בפעם הראשונה במשחק, בדרך לשוויון 4:4. מטוסביץ' היה מסוכן, אבל המשיך לבצע המון טעויות בלתי מחוייבות, ואחרי שגיאה כפולה שלו במשחקון ה-11, דודי סלע השיג שבירה נוספת כדי לעלות ל-5:6. במשחקון הבא הוא הצליח לשמור על ההגשה שלו, כשהיריב האוסטרלי התקשה להחזיק מעמד בנקודות ארוכות, וסלע ניצח 5:7.

למרות הניצחון במערכה הראשונה, בתחילת השניה סלע דווקא איבד ריכוז, ומקבץ של טעויות בלתי מחוייבות שלו איפשר למטוסביץ' להשיג שבירה בדיוק באותו שלב כמו במערכה הראשונה, במשחקון הרביעי. מטוסביץ' לא ממש שיפר את ההגשות שלו, אבל מצד שני ניסיונות יפים של סלע הפכו לטעויות בלתי מחוייבות בעיקר בגלל הרוח החזקה באצטדיון. דווקא כשסלע נדחק לפינה ופיגר 5:2 הוא נראה הרבה יותר טוב. תחילה שמר על ההגשות שלו ולאחר מכן השיג שבירה בזכות כמה מהלכים נהדרים, כדי לצמק ל-5:4. במשחקון העשירי סלע כבר הוביל 0:40 וזה נראה מצוין, אבל דווקא ברגע כל כך קריטי הוא שוב איבד יציבות, ומטוסביץ' ניצל את זה כדי לנצח את המערכה בסופו של דבר.

התסריט של שתי המערכות הראשונות חזר על עצמו, ושוב מטוסביץ' שבר את סלע הלא מרוכז במשחקון הרביעי כדי לעלות ליתרון 1:3. סלע שוב השיג נקודת שבירה והיה קרוב לחזור לעצמו, אבל האוסטרלי הנחוש הצליח לשמור על ההגשות החזקות שלו ועלה ליתרון 1:4. מטוסביץ' כבר הוביל 3:5 והחזיק בשתי נקודות משחק, אבל דודי סלע גילה ברגעים האלה הרבה אופי והצליח לחזור למשחק כדי להשוות ל-5:5. במשחקון ה-11 סלע פספס הזדמנות פז כשהיו לו חמש נקודות שבירה, אבל מטוסביץ' הציל את כולם ועלה ליתרון 5:6. למרבה המזל, סלע שמר בקלות על משחקון ההגשה הבא שלו, כך שההכרעה במשחק עברה לשובר שוויון. מטוסביץ' פתח אותו במיני ברייק כדי לעלות ל-0:3. סלע הצליח להחזיר במיני ברייק משלו והשיג ארבע נקודות רצופות כדי לעלות ל-3:4. אבל התהפוכות שאיפיינו את המשחק נמשכו, מטוסביץ' עלה ל-5:6 כשהוא מגיש אבל אז ביצע שגיאה כפולה. בכל מקרה, סלע כבר לא הצליח להוביל שוב ובתום מותחן של 2:53 שעות, מאטוסביץ' ניצח 7:9 בשובר השוויון והבטיח את עלייתו לגמר.

טניס בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • דודי סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully